Visa fullständig version : Låtlistor
Här kan man lägga upp låtlistorna från spelningarna. Väntar med spänning på den från ikväll.
StoraStyggaJohan
2006-02-16, 22:39
vad jag vet: om black jim, du ska va president...
Ja det var väl inte helt otippade låtar direkt. Jag skulle önska att någon loggar in på forumet snarast och meddelar..
StoraStyggaJohan
2006-02-16, 22:45
du ska va president va väl inte så tippad?
Har faktist känt på mig att ha skulle spela den. Har du hört nått mer?
du ska va president va väl inte så tippad?
Den trodde jag verkligen inte på, var det slowversion eller var den i normal takt?
Edit: vet du något om förband johan?
StoraStyggaJohan
2006-02-16, 22:51
nej... har inte hört nåt mer...
Djävulen o jag
Ingenting gör mig
Du ska va president
som eld
karenina
ungefär så här
släpp aldrig in dom
århundradets brott
alla vill till himlen
och dom flesta från nya skivan!
Citerat SSJ! tacka han ge mig inte creedzz ;D
Kamikazefilosofi
2006-02-16, 23:00
jag kan skriva ner dom jag kommer ihåg....
Söndagmåndagsång
Som eld
Ingen neråtsång
Ingenting gör mig
Alla vill till himlen
Ingen sjunger blues som Jeffrey Lee Pierce
Om Black Jim
Du ska va president
Karenina
Djävulen & Jag
Århundradets brott
Främling överallt
Hjärter dam
Sönder Boulevard
Släpp aldrig in dom
The Haters
Ungefär såhär
Kriget med mig själv
Brev till 10e våningen
FanFanFan
aa och sen var det säkert en massa fler som jag inte kommer ihåg ;/
det ser ju ut som en underbar låtlista.
hoppas den håller sig till stockholm.
undrar ifall ungefär så här är som den brukar vara, eller helt annorlunda.
Inte alls vad jag hade hoppats på. Men men...än finns det hopp om något bättre, det är trots allt en vecka kvar tills Örebro spelningen. Tackar SSJ för rapporten.
det ser ju ut som en underbar låtlista.
hoppas den håller sig till stockholm + ingen neråtsång.
undrar ifall ungefär så här är som den brukar vara, eller helt annorlunda.
Helt underbart jag :D ingen neråtsång står med oxå. Ungefär såhär låt som den skulle enligt johan.
Men hur var spelningen då? Jag vill ha recensioner! :)
Kamikazefilosofi
2006-02-16, 23:06
var du där kami?
ja!***********
Fyfan vilken underbar lista, ge mig info om spelingen, hur lät guden?
Kamikazefilosofi
2006-02-16, 23:09
ah jobbig fråga. hur ska man förklara? hahaha... nämen. han lät... bra? :P
Trelleborgaren
2006-02-16, 23:13
bilder? inspeling? mer info?
snutbarn
2006-02-16, 23:15
men hur var det då? var alla låtarna långsamma och aukustiska eller rockig? vilket tempo gick spelningen i? hände nåt oväntat? berätta då! :D
Kamikazefilosofi
2006-02-16, 23:18
första låten va söndagmåndagsång.. helt akustiskt med pimme helt ensam med en akustisk gitarr. sen kom dom andra in på scen och så drog det igång lite. han hade gitarren typ halva tiden sen sjöng han bara.. och på extranumrena hade han den igen. det va helt sjukt bra! jag hade iofs bara sittplatser idag... men imorgon blire bättre. främling överallt var klart bästa låten på hela kvällen! jävligt snyggt ljus också... haha det blinkade som fan hur länge som helst. sista extranumret var hjärter dam. fast det missade jag typ för då hade jag gått ut :/
Kamikazefilosofi
2006-02-16, 23:19
det var ju mest lugna låtar. akustiska versionerna av ingenting gör mig och ingen neråtsång osv. men vid ungefär såhär och du ska va president o så så var det lite mer ös
Kamikazefilosofi
2006-02-16, 23:21
dom sålde skitsnygga tshirts också! :D fast det var jävligt dyrt allting... 200 spänn för en tshirt ;/ desustom köpte jag fel storlek. blä
Hur såg dom ut då? Personligen tycker jag inte att 200 kr för en t-shirt var så farligt. Har fått betala mycket mer på andra spelningar.
snutbarn
2006-02-16, 23:25
fan vad underbart det låter! :D längtar tills imorgon!
när började han spela då? och när släpptes ni in? :D
och hur såg tröjorna ut? :D
jag vill veta allt!
Han bröjade att spela en liten stund efter åtta. Kanske vid kvart-tjugo över.
insläppet in till garderobområdet var kvart i sju, och insläppet därifrån till scenen var klockan sju.
Jag började ju givetvis att köa klockan halv tolv, vilket var helt meningslöst, då det fortfarande klockan fem bara var fem fans där.
StoraStyggaJohan
2006-02-16, 23:39
ågren 33 har du msn?
MagnusAndersson
2006-02-16, 23:40
Ojojojojoj sjöng han verkligen Karenina??? MM nice... Gillar inte Djävulen & jag i studioform men på östervåla konserten var den grym! Ja agren du skulle lyssna på vad ja skrev angående köer. ;)
StoraStyggaJohan
2006-02-16, 23:43
Kom på att det inte va nån ebbalåt, men det e ju skitsamma.. jävla bra låtar;)
Ja, det har jag. agren33@hotmail.com
Ojojojojoj sjöng han verkligen Karenina??? MM nice... Gillar inte Djävulen & jag i studioform men på östervåla konserten var den grym! Ja agren du skulle lyssna på vad ja skrev angående köer. ;)
Vad skrev du om köer?
Om ni inte orkar vänta till imorgon bitti eller om ni inte bor i göteborg så har ni här gps recension
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=286&a=259513
MagnusAndersson
2006-02-17, 00:58
Vad skrev du om köer?
Att det inte skulle bli så farligt långa köer.
Är egentligen fortfarande, flera timmar efter konserten, alldeles för rusig för att kunna ge något vettift formulerat omdöme om kvällen. Men fantastiskt var det! :)
Bäst: Århundradets brott
Svängigast: Kriget med mig själv
Ösigast: Ungefär så här
Mest oväntade: Att det inte var en enda Ebba låt med
Mest allsång: Främling överallt/Du ska va president
Vackrast: Karenina/Om Black Jim
Sämst: Att det inte var något förband
silvertejp
2006-02-17, 07:23
Åhh, det här ser riktigt underbart ut ju! Kan knappt vänta till på söndag. Hoppas han kör några liknande låtar här i Hultsfred, hoppas verkligen på Århundradets Brott, Kriget med mej själv & Ungefär såhär.
snowflower
2006-02-17, 09:35
omg, det är en underbar låtlista,
som eld... den vill jag verkligen höra
och karenina och ojoj, och allt :)
ska bli spännande och se hur mycket han ändrar och hur mycket som blir samma,
vissa av de där låtarna måste han ju bara veta att många nästan skulle dö av lycka för att få höra...
Steve Mckagan
2006-02-17, 09:42
Thåström är kung, jag tror att han spelade ungefär i denna ordningen, rätta mig om jag har fel:
16/2 Göteborg
1. Söndagmåndagsång
2. Som eld
3. Ingen neråtsång
4. Århundradets Brott
5. Karenina
6. Sönder Boulevard
7. Främling Överallt
8. Släpp aldrig in dem
9. Ungefär så här
10. Djävulen och jag
11. Fan Fan Fan
12. Alla vill till himlen
13. Kriget med mig själv
14. The Haters
15. Ingen sjunger blues som Jeffrey Lee
16. Ingenting gör mig
Extra 1:
17. Om Black Jim
18. Brev till 10:e våningen
19. Du ska va president
Extra 2:
20. Hjärter Dam
Får Jag Höra Karenina Live Idag Kan Jag Dö Lycklig!
Åhhhh! Bara längtar till 13e...
Åhhhh! Bara längtar till 13e...
Samma här. Längtar otroligt. Ska bli sååå kul!
Dem där låtarna han spelade var också väldigt bra, hoppas på någonting liknande 13de. Min favorit är Ingenting gör mig, men jag tror faktiskt att vad som helst med Thåström kommer bli helt fantastiskt. Hans sätt är helt underbart. Speciellt nu när man har läst några recensioner på konserten så verkar det bli riktigt bra och fint.
Bara att vänta en dryg månad då! :D
Samma här. Längtar otroligt. Ska bli sååå kul!
Dem där låtarna han spelade var också väldigt bra, hoppas på någonting liknande 13de. Min favorit är Ingenting gör mig, men jag tror faktiskt att vad som helst med Thåström kommer bli helt fantastiskt. Hans sätt är helt underbart. Speciellt nu när man har läst några recensioner på konserten så verkar det bli riktigt bra och fint.
Bara att vänta en dryg månad då! :D
Så klart det blir bra - det är ju Pimme vi snackar om!!!! Och en månad kan ju faktiskt gå jättefort med lite tur!
Fyfan va bra konserten var det är helt sjukt =D
Det var en helt underbara låt listaa , Men tror nog att den kommer att ändras lite under turnén .
StoraStyggaJohan
2006-02-17, 16:36
va du där julia? spelade du in nåt eller tog några kort?:)
Brännmaneten
2006-02-17, 16:53
Fan vad sugen jag blir. Tror inte att jag kan hålla mig till spelningen i sthlm den 14:e mars. Man kanske skulle åka till Örebro nästa helg?
det låter grymt underbart! räknar ner ända på sekunderna till 13/3 haha... så schysst låtlista .... hur länge varade spelningen? Höll han en låg profil eller pratade han ut till publiken nånting?
Va jag längtar!!!!
sorgebarn
2006-02-17, 19:37
Låtlistan var såhär:
1. Söndag måndag sång
2. ...som eld
3. Ingen neråt sång
4. Århundradets brott
5. Karenina
6. Sönder boulevard
7. Främling överallt
8. Kriget med mej själv
9. Släpp aldrig in dom
10. Ungefär så här
11. fan fan fan
13. Djävulen och jag
14. The Haters
15. JLP
16. brev till 10:e våningen
--------------------------------------
17. Om Black Jim
18. Ingenting för mig
19. Du ska va president.
Detta stod det på låtlistan som Thåström hade framför sig på spelningen som snart ska ramas in och hängas upp på min vägg :) lägg märke till alla särskrivningar och Inegnting för mig :P
Sen kom extranummer nr 2 med hjärter Dam som inte ens stod med på låtlistan vilken gjorde detextra roligt!
Det andra skitroliga var när en i publiken skrek "800 gradeeeer" och Thåaström bara "pfsssss" och skakade på huvudet lite
Steve Mckagan
2006-02-17, 20:20
Tack sorgebarn!!!!
Bara i att instämma i att det var fantastisk....
Allra grymmast var nästan när Främling överallt följdes upp av Kriget med mig själv. Extas... Dessutom blev det i alla fall för mig oerhört tydligt hur bra de låtarnas texter passar ihop.
Raskolnikov
2006-02-17, 22:03
Skulle var intressant att höra historien om hur Sorgebarn kom att erhålla denna lite speciella souvenir.
Mona_Tumba
2006-02-17, 22:05
Hon tog den från mig... eller jag frågade först.. så sa dom nej.. sen så charmade hon en av vakterna tror jag...så fick hon den.. o jag blev avis
GÖTEBORG 17/2 - 06
1. Söndag måndag sång
2. ...som eld
3. Ingen neråt sång
4. Århundradets brott
5. Karenina
6. Sönder boulevard
7. Främling överallt
8. Kriget med mej själv
9. Släpp aldrig in dom
10. Ungefär så här
11. Fan Fan Fan
13. Djävulen och jag
14. The Haters
15. Ingen sjunger blues som Jeffrey Lee
16. Brev till 10:e våningen
17. Om Black Jim
18. Ingenting gör mig
19. Du ska va president.
20. Bara om min älskade väntar
Inför sista versen i sista låten blir Thåström avbruten av publiken som börjar jubla, vilket får till följd att han glömmer texten.
GÖTEBORG 17/2 - 06
20. Bara om min älskade väntar
Inför sista versen i sista låten blir Thåström avbruten av publiken som börjar jubla, vilket får till följd att han glömmer texten.
Åhhh, vill så gärna höra honom göra den, aldrig gjort det....
Det var en glad överraskning!
Running in the rain
2006-02-17, 23:36
GÖTEBORG 17/2 - 06
Haha awe...lite typiskt thåström ;d är det inte han som brukar ha textlappar klistrade på scenen?
Det var en glad överraskning!
Hoppas på den som extra den 13e... *hålla tummarna*
Hur löste han det ?
Han sa till publiken:
- Det är en vers kvar. Kan ni inte eran Nationalteater?
- Eh, nu glömde jag texten också.
Tog ett par steg tillbaka, avvaktade en stund och så började han sjunga igen...
Ungefär så var det.
En riktigt underbar låt. Hörde den i Cloetta center i Linköping förra året. Pimme och Winnerbäck ihop. Riktigt mäktigt. Vi får hoppas att den kommer i Örebro också.
Han sa till publiken:
- Det är en vers kvar. Kan ni inte eran Nationalteater?
- Eh, nu glömde jag texten också.
Tog ett par steg tillbaka, avvaktade en stund och så började han sjunga igen...
Ungefär så var det.
haha så typiskt Thåström
Jo det var kul. Hoppas han varierar sig lite med sista extranummret. Kan bli mkt spännande.
Camensky
2006-02-17, 23:44
Jag kan verkligen tänka mig att han fyrar av den låten med grym känsla, men får jag välja väljer jag hellre en gammal låt som han skrivit själv. Covers och Nationalteatern i all ära, men Thåström har ju gjort en del bra grejer själv... Kom kom hade varit jävligt kul. Eller Flyktsoda i akustisk version.
Men vad fan, spelningen den 16:e går knappast att slå, även om han skulle fyra av The River eller nåt. Det kan inte bli bättre. Synd bara att det tog slut...
Running in the rain
2006-02-17, 23:46
Kom kom :) eller varför inte... tja.... Running in the Rain som extra nummer? ;)
Eller uppgång & fall, den eller mental istid vore det ultimataste.
Nu skaj ag basta godnatt.
Jag kan verkligen tänka mig att han fyrar av den låten med grym känsla, men får jag välja väljer jag hellre en gammal låt som han skrivit själv. Covers och Nationalteatern i all ära, men Thåström har ju gjort en del bra grejer själv... Kom kom hade varit jävligt kul. Eller Flyktsoda i akustisk version.
Klart det är helschysst med hans egna, men ändå - vill ju höra den nån gång! och kan tillfället egentligen bli bättre??
sorgebarn
2006-02-18, 13:18
Skulle var intressant att höra historien om hur Sorgebarn kom att erhålla denna lite speciella souvenir.
Ja jaa kan vara rätt charmig när jag vill, tro det eller ej ;). Men ngt mer fick man inte, hade avrit ritkigt roligt att ha texterna har sjöng efter. Det får bli mitt mål i Lund :D
Mona_Tumba
2006-02-18, 13:28
Ohhh no i lund är det min tur :)
skalmansskalle
2006-02-18, 13:52
i hultsfred vill jag ha Höghus-sång med på låtlistan sen är jag nöjd
sorgebarn
2006-02-18, 13:54
Har kommit på en grej, det spelar ingen roll vad Thåström än kör, för han gör allt så jävla suveränt!
pimmelina
2006-02-18, 14:02
kom kom, oh ja skulle smälta som en glass!
Running in the rain
2006-02-18, 14:08
Oh ja jag med! <3 Den låten har så mkt känsla i sig och är så vacker att det inte är klokt
silvertejp
2006-02-18, 14:14
Skulle han spela den vet jag inte vad jag skulle ta mej till. Den är ruskigt bra. Otrolig känsla.
pimmelina
2006-02-18, 14:21
absolut. den är nästan läskigt, alla känslor som flyger genom kroppen när man har den, genom huvudet oxå för den delen!
pimmelina
2006-02-18, 14:22
*det är nästan läskigt
Höghus-sång skulle sitta fint i Lund .
Höghus-sång skulle sitta fint i Lund .
Ett bra antal låtar man vill höra före som flicka med guld, den hade passat fint.
Någon som har setlistan från dagens spelning (18/2)?
Någon som har setlistan från dagens spelning (18/2)?
Ja, och någon som kan berätta hur spelningen var? :)
Låtlistan var såhär:
1. Söndag måndag sång
2. ...som eld
3. Ingen neråt sång
4. Århundradets brott
5. Karenina
6. Sönder boulevard
7. Främling överallt
8. Kriget med mej själv
9. Släpp aldrig in dom
10. Ungefär så här
11. fan fan fan
13. Djävulen och jag
14. The Haters
15. JLP
16. brev till 10:e våningen
17. Om Black Jim
18. Ingenting för mig
19. Du ska va president.
Detta stod det på låtlistan som Thåström hade framför sig på spelningen som snart ska ramas in och hängas upp på min vägg :) lägg märke till alla särskrivningar och Inegnting för mig :P
Sen kom extranummer nr 2 med hjärter Dam som inte ens stod med på låtlistan vilken gjorde detextra roligt!
Det andra skitroliga var när en i publiken skrek "800 gradeeeer" och Thåaström bara "pfsssss" och skakade på huvudet lite
nej, det var ju min bror som skrek staten och kapitalet han gick fram och skakade på huvet. precis efter dåren som skrek 800grader :D
ch00057290
2006-02-19, 01:07
Jo den är underbar. Men undrar om den finns på hans karta.
christian
2006-02-19, 04:06
För er som undrar så var spelningen idag/igår fantastisk. Thåström var som vanligt otroligt närvarande. "Bara om min älskade väntar" som extra.
c_jeppsson
2006-02-19, 04:17
hoppas han spelar "bara om min älskade väntar" på fler konsärer
skulle jätte gärna vilja höra den
Nej, om han ska byta ut det sista extranumret hade det suttit fint med När vodkan gjort oss vackra. Då hade jag nog praktiskt taget dött, shit vad bra den är. Annars tyckte jag den bästa låten var Karenina. Ruskigt.
Jaaa, det skulle vara fantastiskt eller "I Hennes Sovrum" Fullkomligt älskar den låten.
Ja hade velat höra hål live så den hade han gärna fått trycka in i extranummret oxå :)
sorgebarn
2006-02-19, 11:37
Ja hade velat höra hål live så den hade han gärna fått trycka in i extranummret oxå :)
JA det hade varit så jävla härligt! afst jag hade evlat se den som förstalåt, tänk sicken tung inledning det hade varit, svårslaget...
The Fucking Easterbunny
2006-02-19, 14:58
har de vart samma låtlista hittills förutom extranummret?
FrånHimlenSänt
2006-02-19, 15:01
Jupp, det tror jag att det har varit. Iaf de två första konserterna.
var det "bara om min älskade väntar" på Lördags spelningen som extra också ?
Någon som var där i Lördags och kan ge oss en låtlista?
Förövrigt, för er som sett ngn av gbg spelningarna, gjorde han inte "The Haters" riktigt cool!?! Rockade till den liksom :-)
Jag är ganska säker på att det var exakt samma låtlista som på fredagen.
i lördags? vart var det då?
i lördags? vart var det då?
Göteborg (Han spelade där tor+fre+lör)
Förövrigt, för er som sett ngn av gbg spelningarna, gjorde han inte "The Haters" riktigt cool!?! Rockade till den liksom :-)
Det håller jag med dig, The Haters var grymt bra! Förstår mig inte på gp som påstår att den var sämst :P
Hoppas de e ngn som brukar skriva här på forumet som ska på Oslo spelningen idag! Så att man kan få en låtlista menar jag :-)
hamonrye
2006-02-22, 18:45
Hoppas de e ngn som brukar skriva här på forumet som ska på Oslo spelningen idag! Så att man kan få en låtlista menar jag :-)
Det här blir bra! Ska försöka komma ihåg låtlistan. :)
Det här blir bra! Ska försöka komma ihåg låtlistan. :)
Ah, men de låter ju hur bra som helst :-)
Ha de så kul ikväll! Jag e inte ett dugg avundsjuk, jag ska faktiskt skriva hemtenta i statsvetenskapliga metoder...
sorgebarn
2006-02-23, 17:33
Jepp, The Haters var lätt en av de bästa låtarna har körde på konserten, den blev som jag skrivit ngn gång innan, från bra till BRA, om ni förstår vad jag menar ;) Så jävla tung.
Från Himlen Sänt
2006-02-28, 12:16
hey!
var o såg på Örebro konserten i lördags och det var så sjukt grymt magiskt bra!!!
vill se det igen!
men efteråt så kommer jag inte ihåg i vilken ordning han spelade låtarna i, jag kommer ihåg vilka han spela men inte i vilken ordning så är det nån som kan hjälpa mig?
2006-02-28, 12:48
go plarre :) haha
nån som kan svara på hur låtlistan är på turnén?
kommer inte ihåg i vilken ordning låtarna kom:(
Om du orkar så läsa så finns det en tråd om det. bara titta bak någon vecka.
Här är en låtlista från Örebrospelningen :)
http://web2258.asterix.kontrollpanelen.se/forum/showthread.php?t=1400&page=3
Vad gäller The Haters så gjorde han den i en punkversion på sista GBG-spelningen eller som Thåström själv sade "nu kommer en punklåt, just ikväll, för just er, av just oss". Då trodde man att han skulle damma av en Ebba-låt men jag måste säga att The Haters i denna version mycket väl hade kunnat vara skriven back in the days. När man tänker till så hade nog en del låtar på nya skivan kunnat göras om till mer rock/punk, fast det vet jag inte om jag hade velat. Men är det nån som vet, har han fortsatt med punk på The Haters? Det var enligt mig den bästa låten på konserten, om man nu kan utse någon sådan, det är som välja favoritbarn kan jag tänka mig, det går inte riktigt...
Det enda dåliga på spelningen var vakterna som tog sitt jobb på sådant allvar så det var helt löjligt. Trots att det innan konserten var i princip tomt i lokalen så fick man inte sitta i några trappor, man fick inte sitta på sidan av ståplatsläktaren och hela tiden höll dom på och tjata om att man inte fick ta kort, trots att jag vet att Thåström är den siste som bryr sig om hans fans tar kort, det verkar ju till och med som om han förespråkar det efter att ha läst om Örebro-spelningen. Det värsta dom gjorde var dock under de magiska akustiska låtarna stod och pratade och helt förstörde den fina tystnad som uppsotd när thåström hämtade andan mellan två textrader.... Hoppas verkligen på bättring tills spelningen i Lund från vakternas sida...
Vad gäller The Haters så gjorde han den i en punkversion på sista GBG-spelningen eller som Thåström själv sade "nu kommer en punklåt, just ikväll, för just er, av just oss". Då trodde man att han skulle damma av en Ebba-låt men jag måste säga att The Haters i denna version mycket väl hade kunnat vara skriven back in the days. När man tänker till så hade nog en del låtar på nya skivan kunnat göras om till mer rock/punk, fast det vet jag inte om jag hade velat. Men är det nån som vet, har han fortsatt med punk på The Haters? Det var enligt mig den bästa låten på konserten, om man nu kan utse någon sådan, det är som välja favoritbarn kan jag tänka mig, det går inte riktigt...
Bra skrivet . Håller helt med att the haters var den bästa låten på hela spelningen och i just den variationen så var den helt underbart bra :)
Camensky
2006-03-02, 15:54
Men är det nån som vet, har han fortsatt med punk på The Haters?
Ja. "Det närmaste vi kommer punk ikväll" sa han inför den i Norrköping.
...trots att jag vet att Thåström är den siste som bryr sig om hans fans tar kort...
Jaså, det vet du? Enligt vakter och skyltar i de olika lokalerna är det just "artisten" som inte vill att det ska fotograferas. Om nu "artisten" är managementbolaget, skivbolaget, Thåström, vakterna eller lokalägarna vet inte jag. Men du vet ju så...
vBulletin v4.1.9, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.