handdator

Visa fullständig version : Dela med er!

attitydproblem
2006-02-20, 13:33
Har ni några häftiga scenarion att dela med er av från turnén?
Själv lyckades jag ragga flera posters gratis, smita backstage, stöta på per-med-mössan, m.m. :]
Nå?

flood
2006-02-20, 13:44
Vem är per-med-mössan?

Korpen
2006-02-20, 13:51
Har ni några häftiga scenarion att dela med er av från turnén?
Själv lyckades jag ragga flera posters gratis, smita backstage, stöta på per-med-mössan, m.m. :]
Nå?

Hur gick detta med postrarna samt backstage till? och vad hände backstage? :)

jag planerar att skriva lite mer utförligt om att som hände mig de två dagar jag såg honom, men jag orkar inte nu.

attitydproblem
2006-02-20, 13:58
Jo, jag känner ungefär likadant.
Men angående postrarna var vi där tidigt som fan, hjälpte till att bygga kravallstaket. Vi fick väl ta hur många vi ville egentligen, fattar inte att vi bara tog tre..... Hur som helst, backstageområdet var obevakat några sekunder, då passar jag på och springer in. innanför plåtdörren står något som ser mer ut som en polis, men jag skyndar mig rakt fram, så att det ska se ut som att jag är påväg till köket. när han tittar bort, smyger jag tillbaks och springer uppför trappan och in i bandets rum. De groggade rätt rejält, men var trevliga. i ett annat rum satt thåstrm med sin dotter. Jag hälsade, och vi pratade en liten stund. jag var allt för skakis och stack efter bara några minuter. Vad vi sa skriver jag någon annan gång, i ett annat liv, men det var ju lite fyndigt. :]

Korpen
2006-02-20, 14:05
Jo, jag känner ungefär likadant.
Men angående postrarna var vi där tidigt som fan, hjälpte till att bygga kravallstaket. Vi fick väl ta hur många vi ville egentligen, fattar inte att vi bara tog tre..... Hur som helst, backstageområdet var obevakat några sekunder, då passar jag på och springer in. innanför plåtdörren står något som ser mer ut som en polis, men jag skyndar mig rakt fram, så att det ska se ut som att jag är påväg till köket. när han tittar bort, smyger jag tillbaks och springer uppför trappan och in i bandets rum. De groggade rätt rejält, men var trevliga. i ett annat rum satt thåstrm med sin dotter. Jag hälsade, och vi pratade en liten stund. jag var allt för skakis och stack efter bara några minuter. Vad vi sa skriver jag någon annan gång, i ett annat liv, men det var ju lite fyndigt. :]
Haha, coolt!

Jag såg flera som försökte springa in backstage efter spelningen, fast de flesta sågs av vakten, resten var så osäkra så att de tog nästan i handtaget och sen gick de igen :)

Vi är nog många som vill höra ditt samtal med herr Thåström sen. :rolleyes:

MrC
2006-02-20, 16:21
Jag var på eriksbergshallen i fredags och då såg jag Regina Lund och Thåströms dotter (?) uppe på balkongen.

Förresten; Någon annan som tänkte på textändringen i "Kriget med mig själv"?

De ska vara; "Jag är ett levande bevis på en naturkatastrof, Min kropp är en rivningskåk, men jag är bättre än på Östermalm"

Men han sjöng; Jag är ett levande bevis på en naturkatastrof, Min kropp är en rivningskåk, men vilken tur nu är vi två!"

När han sjöng det kollade jag upp på Regina och hon log stort :-)
Kanske feltolkade jag det hela, men det vore kul om han menade att han inte e ett ensamt vrak längre, utan nu är dom två vrak ihop :-)

Mona_Tumba
2006-02-20, 16:23
Men det är samma i Stockholm 99? då ändrar han det också

MrC
2006-02-20, 16:30
Men det är samma i Stockholm 99? då ändrar han det också

Fast där sjunger typ; "Miljonär utan en spänn, ja e tjuv i mitt eget hem", eller "Min kropp e en rivnigskåk, min kropp är ett sår" istället.

pimmelina
2006-02-20, 16:33
jaa.. då sjunger han sår!

Haddock
2006-02-20, 18:02
Reagerade också på den textändringen. För övrigt ändrade han väl lite i Som eld också. Också då i Hjärter Dam (där sjöng han väl bara brutalt fel?)

Traspojken
2006-02-20, 18:37
tyckte det lät mer som vid det här laget är den två. Något med två var det i alla fall, sår var det garanterat inte. :)

Running in the rain
2006-02-20, 19:47
Fast där sjunger typ; "Miljonär utan en spänn, ja e tjuv i mitt eget hem", eller "Min kropp e en rivnigskåk, min kropp är ett sår" istället.

jag tycker det låter som min kropp e så kåt...faktiskt ;P

per-med-mössan
2006-02-20, 20:42
När han spelade som eld i Göteborg, torsdag- fredag sjöng han om jag inte missminner mig, fem plus fem är tio, det kan tom jag förstå...?? men det sjöng han väl inte i Hultsfred?
Sen när de soundcheckade innan spelningen igår så hörde jag faktiskt att de lirade Miss Huddinge- 72, så jag blev förvånad över att den inte spelades under kvällen...

Camensky
2006-02-20, 21:32
När han spelade som eld i Göteborg, torsdag- fredag sjöng han om jag inte missminner mig, fem plus fem är tio, det kan tom jag förstå...?? men det sjöng han väl inte i Hultsfred?
Sen när de soundcheckade innan spelningen igår så hörde jag faktiskt att de lirade Miss Huddinge- 72, så jag blev förvånad över att den inte spelades under kvällen...
Mina ljudintagssinnen sa `fem plus trettiotio, till och med jag forstar`. (Tangentbordet funkar inte, inga prickarna eller tecken vill...)
Miss Huddinge vore cool att hora a la 2006!

toffe
2006-02-21, 03:36

Kanske kommer senare under turnén, avslutningen i Lund? :D