Visa fullständig version : Oslo...någon?
Skulle vara intressant att veta om någon ska bevittna Oslogiget och således också är villig att lämna en redogörelse därifrån framåt småtimmarna. Pimme har ju för vana att ändra om brutalt i låtlistan när han spelar utanför Sverigesgränser.
MagnusAndersson
2006-02-22, 15:58
Skulle vara intressant att veta om någon ska bevittna Oslogiget och således också är villig att lämna en redogörelse därifrån framåt småtimmarna. Pimme har ju för vana att ändra om brutalt i låtlistan när han spelar utanför Sverigesgränser.
Mona Mono skulle gå på den. Hon kanske kan lämna en rapport senare. JPD borde väl också rimligtvis gå på den.
Kanon! Får hoppas på en riktig kanonspelning med stora ändringar av låtar.
Camensky
2006-02-22, 16:47
Kanon! Får hoppas på en riktig kanonspelning med stora ändringar av låtar.
Hellre att det blir förändringar i Norrköping eller Stockholm :cool:, fast jag är jävligt nöjd (minst sagt) med spellistan som den har sett ut tills nu.
hamonrye
2006-02-22, 18:39
Denn uppgift kann jag ta på mig... jag e annars halvt svensk/norsk, så klaga inte på min usla svenska ;)
Oslokonserten var omtrent som venta. Jeg har ikke sett Thåström så mye live, og jeg tabba meg ut en del ved å komme så seint at konserten allerede hadde begynt - jeg kom midt i "Karenina" klokka ca. 21.45. Men det var absolutt BRA.
Siden jeg kom seint, vet jeg ikke hva han spilte før jeg kom, men settlista videre var:
Karenina
Främling överallt
Kriget med mig själv
Släpp aldrig in dom
Ungefär så här
Fanfanfan
Alla vill til himlen
?
The Haters
Ingen sjunger blues som Jeffrey Lee Pierce
Brev till 10:e våningen
(1st encore)
Om Black Jim
ingenting gör mig
Du ska va president
(2nd encore)
Min värld det her (?)
[kommentar satt inn i etterkant: Jeg burde egentlig vite at denne siste heter Höghussång, men klokka to på natta har jeg ikke alltid like god hukommelse når det gjelder disse nyere Thåström-albuma]
og så synes jeg å huske at Sønder Boulevard var et sted rundt Främling överallt.
Been there, done that, got the T-shirt.
Kjetil
StoraStyggaJohan
2006-02-23, 03:03
Körde han höghussång som sista??? sjukt:P
Fjerdingby, Norge
2006-02-23, 08:08
Oslokonserten var omtrent som venta. Jeg har ikke sett Thåström så mye live, og jeg tabba meg ut en del ved å komme så seint at konserten allerede hadde begynt - jeg kom midt i "Karenina" klokka ca. 21.45. Men det var absolutt BRA.
Siden jeg kom seint, vet jeg ikke hva han spilte før jeg kom, men settlista videre var:
Karenina
Främling överallt
Kriget med mig själv
Släpp aldrig in dom
Ungefär så här
Fanfanfan
Alla vill til himlen
?
The Haters
Ingen sjunger blues som Jeffrey Lee Pierce
Brev till 10:e våningen
(1st encore)
Om Black Jim
ingenting gör mig
Du ska va president
(2nd encore)
Min värld det her (?)
og så synes jeg å huske at Sønder Boulevard var et sted rundt Främling överallt.
Been there, done that, got the T-shirt.
Kjetil
Konserten var helt fantastisk!!
Jeg tror låtene før Karenina var:
Söndagmondagsong
...som eld
Århundrets brott
Ingen neråtsång
Den siste låten var Höghussång.
Settlista fra Rockefeller:
1. Söndagmåndagsång
2. ...som eld
3. Ingen neråtsång
4. Århundradets brott
5. Karenina
6. Sönder boulevard
7. Främling överallt
8. Kriget med mej själv
9. Släpp aldrig in dom
10. Ungefär så här
11. Fanfanfan
12. Alla vill till himlen
13. Djävulen o jag
14. The Haters
15. Ingen sjunger blues som Jeffrey Lee Pierce
16. Brev till 10:e våningen
17. Om Black Jim
18. Ingenting gör mig
19. Du ska va president
20. Höghussång
Kanonbra konsert!
Hur gjorde han höghussång? Bara piano? Bara akustisk gitarr? "Rockig" med hela bandet? Tell me more tell me more! :-)
Camensky
2006-02-23, 09:59
Hur gjorde han höghussång? Bara piano? Bara akustisk gitarr? "Rockig" med hela bandet? Tell me more tell me more! :-)
Hoppas på den imorrn alltså! :)
Höghussång var med hele bandet.
Det finner du ut når bootleggen begynner å sirkulere...
Settlista fra Rockefeller:
1. Söndagmåndagsång
2. ...som eld
3. Ingen neråtsång
4. Århundradets brott
5. Karenina
Fanfanfan at jeg somla så med å komme meg nedover til Rockefeller! "Århundradets brott" er vel en av de store Thåström-favorittene mine noen sinne, sammen med låter som "Totalvägra", "radio king kong", "The Haters" og "Rock'n'roll e död"...
Fanfanfan at jeg somla så med å komme meg nedover til Rockefeller! "Århundradets brott" er vel en av de store Thåström-favorittene mine noen sinne, sammen med låter som "Totalvägra", "radio king kong", "The Haters" og "Rock'n'roll e död"...
Ja, du missade verkligen något där! Han gjorde "Som eld" i en otroligt bra version, "Århundradets brott" va en av de bästa låtarna under kvällen och "Ingen neråtsång" har aldrig låtit bättre!
Bara för att strö lite salt i det sår ;-)
Sinnsyk bra konsert. Thåström brenner ennå!!!
Konserten i Oslo var nog en av de bättre jag har hört m Pimme vid mikrofonen
Fan Fan Fan va bra det va.
vBulletin v4.1.9, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.