handdator

Visa fullständig version : Varför har du ditt nickname

DawnLord
2006-03-15, 14:03
Jag tog mitt nickname från en konversation med en kamrat (som knappt behärskar engelska) där han ville veta om man kunde få virus från dawnlord.com (läs download.com)
Jag tyckte det lät lite tufft och tog det som nickname.

Varför heter du vad du heter ?????

Marukusu-san
2006-03-15, 14:12
Har en kompis som pluggar japanska och så frågade jag vad mitt namn blir på japanska.
Han svara med några japanska tecken, översetter man det till vanliga bokstäver så blir det Marukusu.
Tyckte det lät coolt så jag la bara till ett -san för då blir det änu lite coolare.
San får bara samuraier ha efter sitt namn i japan.

på den vägen är det

Steve Mckagan
2006-03-15, 14:25
Steve McKagan- Blev kallad Steve Åkesson ett tag med svenskt uttal (en extremt lång historia), sen när jag skulle bli internetperson så ville jag ha ett namn som funkar på engelska o så blev det Steve McKagan, efternamnet efter Duff i Guns N' Roses.

hatakatten
2006-03-15, 14:39
hatakatten från bandet hata katten (:

StoraStyggaJohan
2006-03-15, 14:54
Två tjejkompisar hittade på det när vi gick i 4:an... vet inte varför:P

Mona_Tumba
2006-03-15, 15:01
Två tjejkompisar hittade på det när vi gick i 4:an... vet inte varför:P

När Pange kallade dig "StorraSyggaVargen" det va sinnesjukt kul hahahah fyfan va jag garvade :p

Stoltz
2006-03-15, 15:28
Stoltz är mitt efternamn :)

Mona_Tumba
2006-03-15, 15:30
Tror det va Josse här på forumet som tyckte ajg skulle heta det... fasst jag minns inte riktigt... första gången jag använde det va här på forumet iaf :D

Camensky
2006-03-15, 16:07
Mitt efternamn plus vänsteråsikter, därmed förkärlek till Sovjet, blev Camensky. Svårare än så är det inte.

silvertejp
2006-03-15, 16:08
Jag tror det blev så för att en kompis till mig alltid tejpade sina skor med silvertejp :p Och silvertejp gå ju använda till allting, en bra sak helt enkelt, haha.

arash
2006-03-15, 16:10
mitt nickname är mitt förnamn. fick det från mina föräldrar..

arash är namnet på en stor och väldigt känd hjälte från persiska mytologin.

Helmut
2006-03-15, 16:35
Jag tog mitt nick för att hylla den stora porrgurun Thåström såklart. Nä, men han gick ju under namnet Helmut när han hade sin omtalade porrkarriär. Det väl lite med glimten i ögat och med ironi som jag kör med nicket. Sen att jag själv är lite porrskadad kanske spelar in.

:D

Doze
2006-03-15, 16:50
Heter Dosé i efternamn.. men ´´ går inte göra särskilt ofta i spel eller som användarnamn.. så ja fick hotta till med z ist :E

Trelleborgaren
2006-03-15, 17:10
tja, för att jog bor itrelleborg kanske, men funtar på att byta till basisten här...heter ju det på en del andra ställen:p

zandian
2006-03-15, 17:16
mitt efternamn är zandian, härstammar från Iran.

Mr.PinkEyes
2006-03-15, 17:17
En gammal låt med husgudarna The Cure; Mr.Pinkeyes. Så det handlar inte om att jag vaknar varje morgon med "pinkeyes"... Jag är för välartad för det ;)

toffe
2006-03-15, 17:21
Kallats för toffe hela mitt liv så därav mitt namn.

Tusse
2006-03-15, 17:21
mitt efternamn är zandian, härstammar från Iran.
Är du och Arash bröder? :)
Tusse är min katt som är på bilden:)

TNT
2006-03-15, 17:38
Min nick TNT har har ingenting alls med sprängämne att göra, för min del är det en förkortning för något två alldeles för trötta människor lyckades åstadkomma för några år sedan. N står för mitt namn, Nicolina. Resten är otroligt långsökt och väldigt oseriöst :p
Men smeknamnet har levt kvar bland en del av de jag känner :)

zandian
2006-03-15, 17:47
Är du och Arash bröder? :)
Tusse är min katt som är på bilden:)

tvillingbröder tillochmed.. haha :D

Hazean
2006-03-15, 18:03
Mitt namn är från en övertrött skoldag för några år sedan, då vi fick för oss att sätta ihop ord till en hälsningsfras.

Haze som är slangord för hasch som uttalas hejs och an på det blev Hazean = Hejsan

FrånHimlenSänt
2006-03-15, 18:36
Tja, första gången jag lyssnade på ett av Thåströms solo-album, så hörde jag FrånHimlenSänt och blev fast.
Sen så är jag ju så himla snäll (iaf enligt mig själv och mina vänner), riktigt helgonlik... :p

Niklas
2006-03-15, 20:20
hmm för att jag heter Niklas?;)

Walter Ego
2006-03-15, 21:16
Vill bara först utropa en rungande skål för en av de bästa trådarna på länge. Förvisso jävligt OT, men den platsar mer än väl på forumet.

Mitt namn här på forumet hänger ihop med att jag nånstans i alla mina för & mellannamn heter Walter. För inte så många år sen gjorde jag slag i en tanke
jag närt länge & införskaffade en gura, skrev egna låtar, och på den vägen är
det.

I dags dato sjunger jag i bandet "Walter Ego", vars slogan är...

..."Vi är inte störst, bäst & fan inte vackrast, Vi är Walter Ego, och det är vi nöjda med"

per-med-mössan
2006-03-15, 22:11
per-med-mössan var det snowflower och kaospassagier här på formuet som kom på under Thåströmkvällen på Rocks i höstas när jag kom med min svart mössa dragen över huvudet:D
Det känns passande och kul eftersom jag oftast har på mig en mössa. Fast egentligen trivs jag bättre i keps, men det blir kallt under vintern...

yscha
2006-03-15, 22:12
Haha det var en riktigt bra slogan!!

När vi var små kunde inte min lillebror säga josefin eller storasyster utan kallade mig för "yscha" och på den vägen är det...

ezco
2006-03-15, 22:31
För något år sen eller så, när jag hade längre hår än nu, tyckte min brorsa jag liknade fotbollsspelaren Esquerro. Detta var dock för långt, så han började kalla mig för ezco, vilket han och numera andra fortfarande gör..

MrC
2006-03-15, 22:59
MrC kom jag på när jag bodde i London för typ 4-5 år sedan, På alla papper jag fick i London (typ hyreskontrakt osv) stod det alltid Mr Cornelis, tyckte det lät ballt och började kalla mig för MrC på nätet, Det kändes lagom långt...

Limonlove
2006-03-15, 23:37
mitt namn är en felstavning av lemonlove som jag gjorde när jag var ca 12 år och skulle skaffa min första e-mail. jättekonstigt och lite fjortis nick, men det har hängt med och nu kan jag inte sluta använda det eftersom alla vet att jag heter det. har försökt byta till nåt annat men då fattar ingen vem jag är så jag får väl fortsätta dras med det här...

The Fucking Easterbunny
2006-03-16, 14:19
På fyllan nån gång tyckte jag att The Fucking Easterbunny var ett roligt artistnamn. Tänkte att om jag nånsin blev en sån (inte så troligt eftersom jag bara är en tråkig basist) så skulle jag säga på scen: "You´re a great audience, and I'm the fucking easterbunny.."

har inga sånna planer, men namnet lever kvar

mono
2006-03-16, 14:33
jag är döv på ett öra, hör alltså inte i stereo utan i mono... =)

sorgebarn
2006-03-16, 21:23
Jag heter sorgebarn efter låten sorgebarn (nähä). Är som den låten låter + vad den heter + jag är ett litet sorgebarn som inte gör rätt någongång. Så namnet passade jäkligt bra in.
Fast jag är rätt glad längst ut :)

MagnusAndersson
2006-03-16, 21:57
Mitt nick har jag tagit från att på alla brev jag får hem i brevlådan är adresserad till antingen Magnus Andersson eller Elin Lindström och jag tyckte att Magnus Andersson passar bättre på mig än elin lindström. Sen visste jag inte ifall forumet stödde åäö. Att det e sammanskrivet beror på att min spacetangent är trasig. Köp aldrig laptops!

Parlophone
2006-03-16, 22:12
Längesen.. Skulle väl bli medlem på lunar eller nåt sånt tror jag. Sen låg det en Gyllene Tider skiva vid datorn,och Parlophone är deras skivbolag.. Så så har det bara blivit!

Scandal
2006-03-16, 23:31
Scandal efter hästen scandal play och jag lever på att spela men största förmögenheten har jag gjort på en häst som heter scandal play så därefter
scandal, inte så mycket upproriskt men men

Who
2006-03-17, 12:12
who är förkortning av Whoever (no shit) =)

Whoever kom till för många år sen under deppigare perioder då jag kände mig som absolut ingen alls, vem som helst - ingen speciell alls- fanns knappt.

Sen har who hängt kvar....:cool:

Luca Brasi
2006-03-17, 14:16
Luca Brasi är Corleonefamiljens torped i Puzos bok Gudfadern, i filmen är han dock inte lika framstående (han dör direkt. . . )

bobo
2006-03-17, 14:47
En ex-flickvän kallade mig för Bobo, och jag tycker det är ett kort och enkelt nick. Kallas Bosse av de flesta, Bobo av vissa kompisar (heter överraskande nog Bo...) :D

toesa
2006-04-06, 10:12
Jag är fruktansvärt kort, tycker mina polare iaf, och oftast yngst eftersom jag fyller i december. Så då kom tösa nicket fram, men alla vet ju att man ska vara flashig o stava det toesa x]
Så det fick bli toesa helt enkelt :)

Numer Manson
2006-04-06, 14:09
Mmm... Nåt liknande med mej. Jag är en snubbe från enskede som härjade vilda rundor i trakterna runt linje 19. Numera håller jag i den svenska marilynmanson siten som finns i min profil och därför namnet Numer Manson. Är lite äldre och fortfarande lite för ung för oasen (tyvärr släppte inte morsan iväg mej) Bah!

pulshuvud
2006-04-06, 14:59
Jag fick Pulshuvud från ett värsta språket-program. Pulshuvud är slang för grodyngel

Kalläää
2006-04-06, 15:28
Inte helt oväntat från Flyktsoda...

Gupte
2006-04-06, 16:28
Jag tog mitt nickname från en konversation med en kamrat (som knappt behärskar engelska) där han ville veta om man kunde få virus från dawnlord.com (läs download.com)
Jag tyckte det lät lite tufft och tog det som nickname.

Varför heter du vad du heter ?????

Såna här jävla onödiga off-topic ämnen får väl sidan nerlagd snart......

pimmelina
2006-04-06, 21:19
gissa mitt nick :)

EBBA_SVART
2006-04-06, 22:12
Älskar Ebba och Älskar Svart :D

pnickis
2006-04-07, 15:37
Mitt nick betyder "rock, inte död" där rock är ett substantiv och inte adjektiv. Kommer från ett påhittat språk som inte fler än sex personer kan, det var någon språknörd som satte sig ner och konstruerade ord och grammatiska regler till ett låtsasspråk för några år sedan.

"p" är förkortning för "piuas" (uttalas pyass) och betyder "rock".

"ni" är ett negerande prefix, översätts här bäst med "inte".

"ickis" uttalas "ischkiss" och betyder "död" (substantiv).

Så nicket uttalas alltså inte "pnickis" utan "pnischkiss".

Ganska stor nördstämpel förstår jag, men det bjuder jag på!

PapaSan
2006-04-07, 16:15
Måste skamset erkänna att mitt nick är ett gammalt CS (counter strike) nick som jag tog bara för att det passade så himla bra. Pappa och japanskt "herre tilltal" PapaSan:eek:

FishHead
2006-04-07, 18:09
Jag antar att jag tog det för att hjärna är väl lika stor som en fisks hjärna kanske ? ;) HAHA !

The Fucking Easterbunny
2006-04-07, 18:14
Såna här jävla onödiga off-topic ämnen får väl sidan nerlagd snart......

å de e sånna sur****einlägg som får folk att tycka illa om annat folk..

DawnLord
2006-04-08, 02:26
å de e sånna sur****einlägg som får folk att tycka illa om annat folk..
Skit samma. Tråden verkade ju i alla fall uppskattad.

pimmelina
2006-04-08, 09:06
go dawnlord!! :)

yiyi
2006-04-08, 18:46
AHHH!
Och MITT namn kom till i tidernas begynnerlse då jag fortfarande var 17 barre och hade startat mitt andra band, vi hette/heter Criminalbabes, och till det coola namnet skall man ha råa namn såklart. Josefin låter stinker ju MEGALARV. men lite indieelektronisk japanpunk influerade mej och vännerna och jag Blev YiYi, sedan när jag reggade mej slarvade jag med stavningen. därför ser det ut som jag heter Vivi. men men.
Vi hade en hemsida också, men den är tyvärr nedlagt, ananrs kunde ni fått se på MUMME!

recycle your animals
2006-04-08, 22:52
Ja är helt såld på författaren Chuck Palahniuk och läst Fight Club (hans mest kända novell) ett par gånger o sett filmen cirka femton gånger. Varje gång upptäcker man allt mer detaljer. En detalj som var lätt att upptäcka, men som ja ändå fastnade för, var den dekal som satt på en bil i filmen. "Recycle your animals".

bewere
2006-04-09, 01:07
lyssnade på tyna bort o fick de där ifrån

Black_Jon
2006-04-10, 14:26
heter jon, ofta svartklädd. kändes kul med tanke på black jim. jag är en trollkarl när det gäller ordlekar ;)

Camensky
2006-04-11, 08:35
Vi hade en hemsida också, men den är tyvärr nedlagt, ananrs kunde ni fått se på MUMME!
Du verkar verkligen överskatta dig själv...

DawnLord
2006-04-11, 12:52
go dawnlord!! :)
Man bugar och bockar ;)

Traspojken
2006-04-13, 20:18
bewere: Hoppas att jag inte förstör något för dig när jag säger att det antagligen stavas beware om det ska betyda något i still med ta dig/er i akt ;) Bewere skulle möjligtvis kunna betyda var i-plural-förr-någonstans. Eller kanske var-var där det första var är du ska inneha egenskapen eller ingå i mängden, och det senare var indikerar eventuellt förled som i varulv eller andra fantasybestar :D

Mitt namn tog jag nån gång när jag deppade och bytte nick var annan dag på icq och liknande. De flesta var rätt beiga, men traspojken funkade tycker jag. Så där lagom tonårsånger semigothigt. Och eftersom Thåis gör sådan musik stundtals tyckte jag det passade på det här forumet. Ni känner mig som Doggland i hiphopsammanhang och på last.fm

Anima
2006-04-14, 01:58
Vem skulle säga vad?
Frågan är vad du skulle säga?.....Stackare

Camensky
2006-04-14, 14:11
Vem skulle säga vad?
Frågan är vad du skulle säga?.....Stackare
Frågan är vad du säger...

Matteoli
2006-04-14, 16:56
Mitt efternamn plus vänsteråsikter, därmed förkärlek till Sovjet, blev Camensky. Svårare än så är det inte.

Hmm, trodde det var för Foppas gamla radarkompis från Colorado.

Matteoli kommer från mitt förnamn Mats och en Italiensk fotbollspelare som spelade i Inter på 80-talet. Mina lagkompisar tyckte att jag var lika bra som honom. ;-) Heter numera Matteoli i hela cybervärlden.

yiyi
2006-04-15, 10:43
Cammy, du verkar verkligen ta dig själv och mycket annat på alldeles för stort allvar...

PLP
2006-04-15, 11:51
för att thåströms gamla band Peace Love & Pitbulls, hade förkortningen PLP

Samurai
2008-08-24, 17:18
Älskar det mesta som har med Japan att göra. Och just Samurajernas krigskonst är väldigt fascinerande. Tränar även japansk kampssport med deras uråldriga tekniker. Och såklart deras tv-spel. :D

Niklas
2008-08-24, 17:24
som sagt förut, behöver jag förklara?:)

BAKXIII
2008-08-24, 21:57
BAK = förkortning på mitt bands gamla namn "barn af klockarskolan". Vi kallar oss numera cellskapet, men vi festar betydligt mer än vi repar. Det händer dock att vi sätter oss vid instrumenten några gånger per år.

XIII = 13 har alltid varit mitt favoritnummer, att sedan mitt favoritband, mushroomhead, har ett album och en låt med samma namn gör det bara mer betydelsefullt!

Gregor Samsa
2008-08-25, 17:20
Huvudperson i Franz Kafkas novell Förvandlingen. Världens bästa författare. Någonsin.

Greeneck
2008-08-25, 21:21
Fick mitt från en bil på ett gammalt spel som hette Ignition. Ersatte Red med Green, alltså blev det Greenneck. Sedan tog jag bort ett r för estetikens skull, så det blev Greeneck.

EFBA
2008-08-25, 21:44
hkjlöl

PLP
2008-08-25, 22:52
Behöver jag förklara mitt? :)

MagnusAndersson
2008-08-26, 01:46
Jag heter Elin Elvira Felice Fideli Baburin Adolfsson. Så jag tog bara en av varje bokstav. Ja jag har dålig fantasi, behövde komma på nåt snabbt som jag inte nickar på nån annan sida.

Ja nu vet ni det. Kul.

Dina föräldrar hade då ingen dålig fantasi.

kuhlin93
2008-08-26, 08:33
Efternamn
Födelseår

EFBA
2008-08-26, 15:29
Dina föräldrar hade då ingen dålig fantasi.

Haha jo, dom ger mig Elin som tilltalsnamn, jävlar vilken fantasi.