Visa fullständig version : Gammal artikel från Aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/noje/0006/02/thastrom.html
/:)
Mr.PinkEyes
2006-03-22, 14:08
Det blev två till... (om man menar rockskivor som "larmar"). Om han nu inte hittar på något alldeles extra framöver.
Jag har för mig att den ursprungliga Close-Up-artikeln finns på nätet. Jag fotostatkopierade intervjun från bibliotekets exemplar när det kom för några år sedan. Men jag har tyvärr ingen möjlighet att lägga upp den. Någon kanske har en länk?
MVH
//T-800
Trelleborgaren
2006-03-22, 14:40
det heter artikel
var bara tvungen att säga det:rolleyes:
DawnLord
2006-03-22, 15:07
låt honom göra blues elelr fortsätta i samma stil som senaste plattan. men snälla inte country
greenday
2006-03-22, 15:32
håller med! ingen country!
Running in the rain
2006-03-22, 15:36
håller med! ingen country!
hahaha :P vad säger ni om thåström i melodifestivalen?:P huh hemska tanke
Inget jag oroar mig för ;)
DawnLord
2006-03-22, 16:06
Knappast troligt
Running in the rain
2006-03-22, 16:10
Jag har hört mkt tillförlitliga rykten om att det är så thåström kommer att fira sin 50-årsdag ;)
Jag har hört mkt tillförlitliga rykten om att det är så thåström kommer att fira sin 50-årsdag ;)
yeah! det ser vi fram emot :D
Träsoppa
2006-03-22, 16:31
Man kan ju alltid hoppas, men det är lång tid kvar dit. :/
Man kan ju alltid hoppas, men det är lång tid kvar dit. :/
Ja, sen är det bara ett uppträdande i bingolotto som saknas.
Running in the rain
2006-03-22, 16:51
redan inplanerat i shemat ju ;) har mina kontakter..
The Fucking Easterbunny
2006-03-22, 17:14
joförfan! en countryplatta av thåström vore hur jäla bra som helst, de e jag övertygad om. Förstår inte att dagens ungdom är så rädd för country!
pluttskrutt
2006-03-22, 17:19
Jag tror också han skulle göra en skitbra country-platta . Med lite folkrocksinfluenser .
Kul att se!
Är det nån som har sett filmen? "den frusna leoparden" Är den bra? måste ju nästan försöka hitta och se den bara för att....
Det vore störtskönt emd en countryskiva.
Johnny Cash stil gärna och lite Tom Waits-jazz-country.
MagnusAndersson
2006-03-22, 19:27
Kul att se!
Är det nån som har sett filmen? "den frusna leoparden" Är den bra? måste ju nästan försöka hitta och se den bara för att....
Jag har sett dom första 14 minuterna. Filmen andas ångest men jag tror inte det var meningen när dom gjorde den. Replikerna är otroligt klichéaktiga.
thehaters
2006-03-22, 20:38
vadå för kontakter runing in the rain?
MagnusAndersson
2006-03-22, 20:46
vadå för kontakter runing in the rain?
Skulle tippa på ironi ;)
StoraStyggaJohan
2006-03-22, 21:10
Du känner väl till att det var thåström som var Bingoberra? ;)
Running in the rain
2006-03-22, 21:24
Du känner väl till att det var thåström som var Bingoberra? ;)
haha fyfan va bra den var johan :D men du vet, med mina kontakter så visste jag ju det innan ;)
vox_martin
2006-03-22, 23:10
Jag fattar inte heller skräcken för country.....det börjar bli nära nu kan jag upplysa om....singer/songwriter (kan man ju i princip kalla nya skivan för) är ganska nära country....och det är ju faktiskt banjo med i "Om Black Jim"....låten som är så mångas favorit!
Jag håller med om att göra en i Johnny Cash och Tom Waits anda........han har ju redan Tom Waits "röresleschema" på scen.....ruggigt likt ibland.....undrar vem som "plankat" vem......
Vad han ärn bestämmer sig för att göra så lär det ju bli intressant......bara det inte blir nån tolkning av nån annans texter som någon nämnde i nån tråd.......jag vill höra Thåströms tankar och funderingar......
vBulletin v4.1.9, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.