handdator

Visa fullständig version : Bosse Högberg?

krillekrokodil
2006-03-24, 21:36
Vem är Bosse Högberg i ungefär så här?

yeahx
2006-03-24, 21:39
En gammal svensk boxare på 60-talet, som flydde landet ihop med en schlager sångerska vid namn Anita Lindblom.

MagnusAndersson
2006-03-24, 21:59
En riktig slugger både privat och som boxare.

Plar62
2006-03-24, 22:05
Död o Begraven sen ett halvår tillbaka.....

fuzzbox
2006-03-24, 22:12
Det gick en intressant dokumentär om Bosse, hans liv och leverne på SVT för inte så länge sedan. Kanske var i samband med hans död? I alla fall en intressant skildring av Bosses skandalomsusande liv. Vet inte om den går att få tag i nånstans på nätet.

Träsoppa
2006-03-24, 23:02
Nån som har en aning om varför han sjunger om Bosse Högberg?

Klirre
2006-03-24, 23:57
Att Bosse "föll som en sten" när han blev slagen i golvet, kanske?! Kanske betyder att man ska ska stå på sig ( resa sig upp i livet, vad som än händer)!
Bosse gav sig aldrig i ringen. Han var ganska sargad i tv, men han var jävligt stark! Ångrade inget verkade det som. En bra snubbr.

krillekrokodil
2006-03-25, 12:27
Ni är otroliga på det här forumet, ni har ju koll på allt.

Niklas
2006-03-25, 13:27
alla tillför väl något litet vetande, och en del vet mer en andra:)

BobboViking
2006-03-25, 14:16
Jo den såg jag dne dokumentären, en jävligt kylig person när han var med i TV på 60 talet, man fick se klipp därifrån. Han levde nog för gott under sin tid i rampljuset. Det slutade med nån muskelsjukdom han kunde knappt prata

Movitz
2006-03-25, 18:14
Nån som har en aning om varför han sjunger om Bosse Högberg?

Det låg någon gammal tidning i studion med en artikel om just Bosse Högberg. På den vägen är det.

Emanuel
2006-03-25, 18:36
Att Bosse "föll som en sten" när han blev slagen i golvet, kanske?! Kanske betyder att man ska ska stå på sig ( resa sig upp i livet, vad som än händer)!
Bosse gav sig aldrig i ringen. Han var ganska sargad i tv, men han var jävligt stark! Ångrade inget verkade det som. En bra snubbr.

Jag tolkar texten helt tvärt om. Att man inte bara ska stå på sig för då faller man som en sten när man väl faller. Att man inte ska spela ett spel och hålla upp en image som inte visar vem man egentligen är. För när man inte längre kan upprätthålla den bilden faller man hårt: "När golvet kom emot mig, ni skulle sett mig då!". "låt dom aldrig få se dig skaka, låt dom aldrig få se dig svag" ser jag alltså som ironi.

Plar62
2006-03-25, 18:55
Tror du att du är större än vad du är, desto tyngre faller du.......

rokkan
2006-03-25, 19:55
Bosse högberg tog väl en massa snésteg utanför ringen va?

Mr.PinkEyes
2006-03-27, 21:15
Thåström tyckte det var kul med lite namedropp i någon låt, och valet föll på Bosse Högberg med fru. Han tyckte själv att det var jävligt kul, att han fick till det så bra... Läste detta i nån intervju vid tiden för Mannen som blev en gris-släppet.

makkke
2006-03-27, 21:30
thåström satt på en tandläkarmottagning och läste en se och hör-liknande tidning där han läste en intervju om bosse och hans fru anita, så han slängde in det i texten så enkelt var det, inget djup ingen eftertanke bara text....tilläggas bör att bosse bröt hela käken i första ronden i en match men fortsatte i tolv ronder tills matchen var slut...mycket hård kille.

Movitz
2006-03-27, 21:56
thåström satt på en tandläkarmottagning och läste en se och hör-liknande tidning där han läste en intervju om bosse och hans fru anita, så han slängde in det i texten så enkelt var det, inget djup ingen eftertanke bara text....tilläggas bör att bosse bröt hela käken i första ronden i en match men fortsatte i tolv ronder tills matchen var slut...mycket hård kille.

Nej, han satt inte på någon tandläkarmottagning. Lyssna själv vad han säger i intervjun från Digfi.com. "Det var därför att det låg en massa gamla Se från 60-talet i studion som jag satt och bläddrade i, och sen kom det ut på det sättet."

Limonlove
2006-03-28, 11:41
när dog han egentligen? bodde han i sverige då?

Movitz
2006-03-28, 13:33
när dog han egentligen? bodde han i sverige då?
Från susning.nu:

Bo Högberg, boxare

född 18 december 1938 i Göteborg
död 8 november 2005

Bosse Högberg boxade i lätt mellanvikt. Han gick 43 proffsmatcher mellan 1962 och 1973. Av dessa vann han 36 varav 25 på knockout, förlorade 6 matcher och nådde oavgjort i 1 match. Han blev europamästare 1966, men avslutade sin boxningskarriär 1968.

ppp
2008-07-16, 17:20
Bo Högberg fixade Aftonbladets mest sålda upplaga hittils då det tog slut med A L . Det återges i Tom Alands dokumentär. . . Och med internet lär det bli största upplagan någonsin :-)

Gregor Samsa
2008-07-17, 09:15
Undrar var vissa snubbar plockar sin info från...

Camensky
2008-07-17, 11:43
Undrar var vissa snubbar plockar sin info från...
Det där har jag hört förut, tror nästan Pimme sagt det själv i en intervju. Eller, jag är rätt säker på att Pimme sagt det där om Se & Hör.

Gregor Samsa
2008-07-17, 12:14
Det där har jag hört förut, tror nästan Pimme sagt det själv i en intervju. Eller, jag är rätt säker på att Pimme sagt det där om Se & Hör.

Som sagt, digfi-intervjun. Där berättar han. Nån tandläkarstol har jag aldrig hört talas om.

Camensky
2008-07-17, 13:10
Som sagt, digfi-intervjun. Där berättar han. Nån tandläkarstol har jag aldrig hört talas om.
Okej, trodde bara att du ifrågasatte hela materialet...

Gregor Samsa
2008-07-17, 13:23
Okej, trodde bara att du ifrågasatte hela materialet...

Att han läst det i se och hör i studion kan man inte ifrågasätta. Men det där andra...

Timbuck
2008-07-18, 16:58
Bosse Högberg misshandlade Anita L under deras tid ihop. Vida känt att han var en hustrumisshandlare. Extra otäckt när det är just en boxare tycker jag. Hu.

Sedan om Bosses misshandelseskapader av Anita är grunden till att Thå har med det i låten låter jag vara osagt.

JockePocka
2008-07-18, 22:57
jag har inte läst allt ni skrivit, och någon annan kasnke har sagt det innan, men jag tolkar texten direkt till att vara liksom Släpp aldrig in dom en låt mot skvallerpressen, att dom aldrig får se dig falla och att det knäckte kanske både Thå och Bosse på något sätt eftersom båda är ganska omskrivna i press och sånt.

Gregor Samsa
2008-07-19, 15:22
jag har inte läst allt ni skrivit, och någon annan kasnke har sagt det innan, men jag tolkar texten direkt till att vara liksom Släpp aldrig in dom en låt mot skvallerpressen, att dom aldrig får se dig falla och att det knäckte kanske både Thå och Bosse på något sätt eftersom båda är ganska omskrivna i press och sånt.

Nä, fan... Jävligt lättsam tolkning. Snarare en text om sina demoner, om personliga kval, om sig själv och om mänskligheten.

Att "Dom" i Släpp aldrig in dom skulle vara skvallerpressen känns oerhört lättsamt och inte så genomtänkt. Det är inte Michael Jackson vi snackar om. :)

Ungefär Så här är väl en text om att vara stark för sig själv, och bejaka det. Eller iaf intala sig själv att man är det. "Dom" i detta fallet är väl samma som ovanstående.

Iaf min tolkning.