Visa fullständig version : Pink Champagne
Pink Champagne - Vackra pojke (1982)
Någon som vet om denna skiva finns på CD? Eller finns den möjligen bara på vinyl. Det är på denna skiva som Thåström håller ett tal i en låt :)
FrånHimlenSänt
2006-03-31, 00:14
Jag tror att den bara finns på vinyl, bra är det albumet iaf. :)
Inget med dem verkar finnas på CD, utom enstaka låtar på samlingar. Synd, för det var ett mycket bra band.
FrånHimlenSänt
2006-03-31, 08:39
Synd, för det var ett mycket bra band.
Ja, det håller jag verkligen med om.
Vet inte vart jag hört det någonstans, men jag har hört att på deras låt "Stålmannen/kvinnan" är det Thåström som sjunger med. Vet dock inte om det är sant, men när man lyssnar på låten, så låter det faktiskt lite som honom så som han lät i slutet av Ebba. :)
MagnusAndersson
2006-03-31, 08:50
Vet inte vart jag hört det någonstans, men jag har hört att på deras låt "Stålmannen/kvinnan" är det Thåström som sjunger med. Vet dock inte om det är sant, men när man lyssnar på låten, så låter det faktiskt lite som honom så som han lät i slutet av Ebba. :)
Thåström är med i låten brittiska soldater.
FrånHimlenSänt
2006-03-31, 08:56
Jo, det vet jag, men jag har hört någonstans att han även är med i "Stålmannen/kvinnan".
ok tack! Om det är någon som har ett ex över av den vinylplattan så är det bara att meddela mig ;)
FrånHimlenSänt
2006-03-31, 14:48
Den finns att köpa på Tradera. ;)
Den finns att köpa på Tradera. ;)
Ah men ser man på! Att ja inte tänkte på det :confused:
FrånHimlenSänt
2006-03-31, 15:53
Hehe, det kan bli så ibland. ;)
Ja, jag tycker att personen som sjunger raden "en kärleksnatt för dig och mig" är väldigt lik Thåström som han lät på ebba-tiden. Det står dock varken på singelomslaget eller diskografi-sidan här att han är med.
FrånHimlenSänt
2006-03-31, 16:56
Ja, jag vet. Undrar vem det kan vara, om det inte är han? :rolleyes:
Japp, har båda låtarna här på datorn..
ch00057290
2006-03-31, 22:11
http://www.punktjafs.com/ny/pink_champagne.htm
vBulletin v4.1.9, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.