handdator

Visa fullständig version : medlemmar

yiyi
2006-04-01, 16:44
Hey. jag har hjärnbrist och hittar det ingenstans...
men är det någon som sitter inne med årtal på alla imperietmedlemmars av och inhopp under den verksamma tiden ¨så vore jag tacksam...
jag behöver dem till mitt projektarbete....
tack!¨

/YiYi den genreöse

Trelleborgaren
2006-04-01, 17:27
första uppsättningen var:

thåström
stry
gurra
christian falk

sen så hoppade gurra och stry av, gurra ersattes av fredde aps

vet inte när per hägglund började

om man räknar med rympdimperiet så var det mats borg från början, men han byttes sedan ut mot gurra

mats borg: 81-83
gurra: 83-85
stry: 81-85
thåström: hela tiden
falk: hela tiden
hägglund: vet ej

är inte 100 % säker men jag tror att det var såhär

MagnusAndersson
2006-04-01, 18:01
första uppsättningen var:

thåström
stry
gurra
christian falk

sen så hoppade gurra och stry av, gurra ersattes av fredde aps

vet inte när per hägglund började

om man räknar med rympdimperiet så var det mats borg från början, men han byttes sedan ut mot gurra

mats borg: 81-83
gurra: 83-85
stry: 81-85
thåström: hela tiden
falk: hela tiden
hägglund: vet ej

är inte 100 % säker men jag tror att det var såhär

Någon som vet varför gurra la av i Impan? Stry längtade väl hem till skåne har jag för mig.

yiyi
2006-04-01, 18:26
jag läste nånstans att Falk inte var medlem i rymdimpereiet, det var en helig uppsättning från början och falk var bara gästartist. Gurra och falk släpptes in året efter alltid attack?

yeahx
2006-04-01, 21:00
Mats Borg va bara med på "Vad pojkar vill ha" singeln -81.
Hägglund kom med ca maj -83 första platta som han va med på "Rasera" -83
alltså inte rymdimperiet och alltid rött singeln, fram till Engelska.
Falk va med på fel,rätt snett till slutet
Thåström på allt
Gurra från Fel rätt snett till Blå himmlen plattan
Stry från Vad pojkar.. till mini lp.n
Asp från Märk hur vår skugga till slutet
har jag glömt nåt?

Mr.PinkEyes
2006-04-01, 21:41
Någon som vet varför gurra la av i Impan? Stry längtade väl hem till skåne har jag för mig.

Han "höll inte måttet" enligt källor på Mistlur. Har även stått så i tidningar vid tiden för avhoppet. Men inga hard feelings tror jag ändå. Gurra var i logen efter en spelning i Östervåla 1985, Fred Asps första turné.

MagnusAndersson
2006-04-02, 00:04
Han "höll inte måttet" enligt källor på Mistlur. Har även stått så i tidningar vid tiden för avhoppet. Men inga hard feelings tror jag ändå. Gurra var i logen efter en spelning i Östervåla 1985, Fred Asps första turné.

Då är det ju riktigt stort av honom att inte vara långsint gentemot Thåström. Skulle vara kul o veta varför Mistlur hade den åsikten. Thåström och Gurra verkar vara väldigt skilda individer, speciellt i en intervjuv från början av imperiet tiden då Gurra vill analysera alla frågor djupare medans Thåström enligt mitt intryck bara vill avsluta intervjun. Men det är ju bara min tanke vad tror ni?

Tusse
2006-04-02, 02:00
Jag minns tiden vid avhoppet, eller strax efter iallafall.
Och att han "inte höll måttet" har jag aldrig hört förut.
Däremot minns jag en intervju med Gurra ,i nåt sammanhang, där han sa att han slutade för att han inte ville satsa lika mycket på musiken som de andra.
Han hade ju familj och sånt. :)

stooges
2006-04-02, 12:05
Fjodor spelar bas på Vad pojkar vill ha/Bikinpop singeln.
Inte Falk.

Trelleborgaren
2006-04-02, 13:18
nä, det är falk som splar bas på "vad pojkar vill ha"-singeln

http://www.thastrom.se/diskografier/rymdimperiet/disko_rymdimperiet_vadpojkar7.htm

pulshuvud
2006-04-02, 14:08
Fjodor spelar bas på Vad pojkar vill ha/Bikinpop singeln.
Inte Falk.
Finns det inte en ebba-version med Fjodor på bas och en rymdimperiet-version med DA PHUNKY PHALCON på bas?

Mr.PinkEyes
2006-04-02, 15:30
Jag minns tiden vid avhoppet, eller strax efter iallafall.
Och att han "inte höll måttet" har jag aldrig hört förut.
Däremot minns jag en intervju med Gurra ,i nåt sammanhang, där han sa att han slutade för att han inte ville satsa lika mycket på musiken som de andra.
Han hade ju familj och sånt. :)

Det är möjligt, både det ena och det andra... Men just det där med att han inte höll måttet florerade friskt. Sedan var ju Fred Asp en mycket mer kompetent trummis, det är väl inget snack om den saken.

yeahx
2006-04-02, 22:38
Finns det inte en ebba-version med Fjodor på bas och en rymdimperiet-version med DA PHUNKY PHALCON på bas?

Ebba spelade ju in Vad pojkar vill ha och bikini pop med Fjodor på bas dom versionerna finns ju på ebba boxen, släpptes aldrig på den tiden, fast på Rymdimperiet versionen som släppteds på singel -81 spelar Falk bas.

stooges
2006-04-02, 23:39
Nej!!!
Det är Fjodor på bas på Vad pojkar vill ha Rymdimperietsingeln från 81. Det har Stry själv berättat och han om någon borde ju veta. Fjodor står som gästmusiker
på omslaget till Kickar Imperiets singelsamling dessutom. Jag har frågat Stry om detta.
Falk spelade bara bas på Golva mig, Felrättsnett och Afrika enligt Stry.

MrC
2006-04-03, 02:02
Den här diskussionen är ett ytterligare bevis på hur mycket en Imperiet-box med en tillhörande bok (likt den i ebba boxen) behövs!

:cool:

pulshuvud
2006-04-03, 08:39
Nej!!!
Det är Fjodor på bas på Vad pojkar vill ha Rymdimperietsingeln från 81. Det har Stry själv berättat och han om någon borde ju veta. Fjodor står som gästmusiker
på omslaget till Kickar Imperiets singelsamling dessutom. Jag har frågat Stry om detta.
Falk spelade bara bas på Golva mig, Felrättsnett och Afrika enligt Stry.
Vad är det isåfall som skiljer Rymdimperiets version med Ebbas?

Camensky
2006-04-03, 10:02
Texten, om inte annat...

Mr.PinkEyes
2006-04-03, 10:15

Det mesta skulle jag vilja säga..

stooges
2006-04-03, 10:49
Ebba Gröns Vad pojkar vill ha/Bikinipop är en helt annan inspelning än Rymdimperiets. Dessutom sjunger Fjodor Bikinipop i Ebbas version medan Stry sjunger Bikinipop på singeln.

Svaret från Stry himself är så här:
Okej, så här var det med Rymdimperiet
1 singel: Fjodor, bas. Mats Borg, trummor.
Tolvan: Krillan, bas (golva mig). Linntrummaskin.
2 singel: Gurra, trummor. Krillan, bas + många körtjejer

pulshuvud
2006-04-03, 15:36
När vi ändå är inne på Stry, är det han som sjunger Kärlek É Stark?

kautschuk
2006-04-03, 16:21
När vi ändå är inne på Stry, är det han som sjunger Kärlek É Stark?

Nope, det är Fjordor som gör det.

stooges
2006-04-03, 20:26
Stry sjunger Musketör!