handdator

Visa fullständig version : Arvikafestivalen

pimmelina
2006-04-27, 08:53
Vem joinar?

Pimmelina

djfigge
2006-04-27, 14:39
Det är inte alls omöjligt att jag drar dig! Bor bara någon mil där ifrån...

Camensky
2006-04-27, 15:06
Det är inte alls omöjligt att jag drar dig! Bor bara någon mil där ifrån...
Jahaja, hehe...

Hazean
2006-04-27, 16:46
Pimmelina
Hazean

ska för övrigt hämta ut min biljett imorgon.

misterhuddinge1972
2006-04-27, 17:16
Jag är nog på tror jag.. Nära och bra... och lerigt!! Haha. Det blir fint det.

pimmelina
2006-04-27, 20:28
ju fler dessto bättre. hoppas man lyckas lista ut vem som är vem om man ser nån, inte så troligt kanske, mycket folk!

ezco
2006-04-27, 20:31
ju fler dessto bättre. hoppas man lyckas lista ut vem som är vem om man ser nån, inte så troligt kanske, mycket folk!
djfigge lär du ju märka vem det är iaf :D

pimmelina
2006-04-27, 20:34
haha vadårå ?

ezco
2006-04-27, 20:43
Läs andra inlägget i denna tråd ;)

pimmelina
2006-04-27, 20:51
:O ja antar att han har skrivit fel.

ezco
2006-04-27, 20:59
Det antar inte jag :rolleyes:

pimmelina
2006-04-27, 21:01
pppppssssst.

Felitchia
2006-04-27, 23:02
Det antar inte jag :rolleyes:

snösk ! :D

ezco
2006-04-27, 23:12
snösk ! :D
djfigges inlägg ja, inte mitt ;)

pimmelina
2006-04-28, 20:17
haha "man hör bara det man vill höra", i detta fall läser/läsa. haha.

förresten: usch på dig!

djfigge
2006-04-28, 20:53
OPPS! aj fan. en liten miss i planeringen de där =) En felstavning men de blev lite kul. De bjuder jag på =) Räkna med mig till Arvika iaf.

Gloggs
2006-04-29, 00:50
Gloggs kommer defenitivt att finnas på Arvika, laddad för att se Thåström. Ska nog försöka mig på en plats en bra bit fram dessutom.
Hade vart fräckt med ett Thåström-camp på campingen. Enbart Thåström musik dygnet runt... och en syngg flagga eller nåt.
Där skulle ju allt forum-folk kunna träffas isåfall:D

pimmelina
2006-04-29, 14:58
det vore härligt.. någon kan ha den uppgiften, och vi andra kan komma o gå när det passar ;)
haha men seriöst.
hm. vi måste ju kunna hitta varandra!

meninteduplast
2006-05-01, 09:04
jag ska åka, tror jag iaf.. hoppas, hoppas..

Träsoppa
2006-07-12, 08:50
Yeah, imorgon händer det. :) Thåström på Vintergatan!

Sophfia
2006-07-12, 23:24
Gött!!! :) :)

Majsan
2006-07-14, 11:15
Nån som sett någon låtlista ännu?

StoraStyggaJohan
2006-07-14, 13:16
Nån som sett någon låtlista ännu?
Samma som tidigare. Fast ingen österns röda ros och istället var bara om min älskade väntar med på slutet... Han var jävligt glad också.. och presenterade keops pyramid på följande sätt: Nu ska jag spela en proggfavorit, en av mina absoluta favoritlåtar. Skriven av Mikael "proggfavoriten" Wiehe. (säger han med en barnslig röst och med ett stort leende). Keops Pyramid! Sen skrattade han som fan och sjöng mer fel än tidigare vilket han skrattade åt flera ggr. Han var kung... Dock inte riktigt lika bra som när jag såg honom i örebro.. Men nästan.

Millan
2006-07-14, 13:45
Hörde på radion...nån reporter som sett Thåström i går i Arvika... Hon var tydligen besviken...hmmm...Besviken på att han kört för lugna låtar....hmmm:ar igen...besviken på att han spelat Du ska va president i alltför lugnt tempo. Fattar nada.... Tycker det är det som är grejen med dagens Thåström...Hela Skebokvarn är ju full av underbara, "lugna" låtar.... Vad förväntar man sig?
Tycker han bjöd på hela sitt register i Örebro och antar att han gjorde de samma i Arvika i går. Fel reporter på fel plats...lr?:confused:

Camensky
2006-07-14, 13:48
Hörde på radion...nån reporter som sett Thåström i går i Arvika... Hon var tydligen besviken...hmmm...Besviken på att han kört för lugna låtar....hmmm:ar igen...besviken på att han spelat Du ska va president i alltför lugnt tempo. Fattar nada.... Tycker det är det som är grejen med dagens Thåström...Hela Skebokvarn är ju full av underbara, "lugna" låtar.... Vad förväntar man sig?
Tycker han bjöd på hela sitt register i Örebro och antar att han gjorde de samma i Arvika i går. Fel reporter på fel plats...lr?:confused:
Lugna, javisst, men ack så tunga.

Millan
2006-07-14, 13:55
Exakt...:)

Sophfia
2006-07-14, 18:55
Det var underbart bra! Överraskande va..? Det var trevligt att det var sån positiv stämning. Turbonegros lilla skämt var ju dock mycket underhållande...heh...suck! :D

MagnusAndersson
2006-07-14, 19:02

Du ska va president i lugna versionen är det grymmaste versionen som finns. Men jag skulle inte gråta blod om en snabb version av staten och kapitalet spelades i sthlm.

ch00057290
2006-07-14, 19:02
http://www.vf.se/

klicka på nyheter och sen nöje, så hittar ni en recension.

masarn
2006-07-14, 19:24

Om han ville se en tyst publik som satt i rader framför scen kunde han varti i Öret. Men då hade han nog ångrat sig, för så länge publiken satt ner så skämdes jag något... Publiken ska stå upp och vara galna, men kanske inte fulla, man ska visa respekt!

Plar62
2006-07-14, 19:25
Lugna, javisst, men ack så tunga.

Så rätt så Camen.....Jag väntar fortfarande på att få höra Flyktsoda anno Thåström 2006....Jävligt nyfiken på resultatet.. :)

MagnusAndersson
2006-07-14, 19:45

Idiot..... Trodde han skulle recensera thåström inte publiken. Grabben verkar lida av stort människoförakt... Klart han har rätt men han behöver inte behandla det under hela recensionen för fan.

Plar62
2006-07-14, 19:52
Seriöst..Hurdan publik förväntar han sig på en festival...Festival om ngt är väl synonymt med sex, drugs and Rock´n roll..... Iaf dom festivaler jag besökt..men ungdomarna har kanske skärpt till sig på ett annat sätt än dåtidens Plarre .....

Tusse
2006-07-14, 22:24
Här är bilder från konserten :)

http://www.rockfoto.nu/intBand/909#spelning612

pimme**
2006-07-15, 21:34
ja , tycka vad man vill..men nog är thåströms s k ''röjigare'' låtar bättre va?..hmm...konserten i arvika var ju bra ändå..men , men...själv åkte jag ca 50 mil för att sen honom och turbonegro :)

Sophfia
2006-07-15, 23:18
Nej det tycker inte jag. Jag gillar den här skivan stenhårt, den är så djup och känslofylld. Älskar den. Jag tycker inte alls lika mycket om de sk röjigare låtarna..men det är jag det. Det verkar som det är många som håller med dig... Men det kanske har med åldern att göra:p

Hazean
2006-07-16, 18:28
Jag tycker arvikaspelningen var riktigt bra, kanske inte stockholm-i-mars-bra men bra myket bättre än sundsvall.

Jag gillade turbonegros skämt om thåström f.ö. löjligt men roligt.

Parlophone
2006-07-16, 20:17
Jag gillade turbonegros skämt om thåström f.ö. löjligt men roligt.
Och hur löd det då?

Hazean
2006-07-16, 21:30
Det började med att herr hank von helvete frågade ifall det var en massa 14&15-åriga tjejer i publiken som var där, då skriker typ alla ja!
Sen frågade han om de såg allas vår thåström precis innan.
då svarar flickorna JA!

Sen så sa han at hade skrivet en thåströmhyllning och pekade först ut på en i publiken och sjung: Du ska va liten bög.
pekade på en annan: Du ska vara heterofil.

och forstätter och säger att han typ bröt mot en svensk lag, för man får ju inte kritisera thåström offentligt i sverige.

och det håller jag faktistk med om att i sverige verkar det som att man inte får kritisera thåström genom att säga att han inte är bra eller nåt.

jag minns inte allt han sa, men det var nåt det hållet har jag för mig.

Running in the rain
2006-07-16, 21:36
Bara jag som inte ser det roliga?:P

MagnusAndersson
2006-07-16, 21:45
och forstätter och säger att han typ bröt mot en svensk lag, för man får ju inte kritisera thåström offentligt i sverige.

och det håller jag faktistk med om att i sverige verkar det som att man inte får kritisera thåström genom att säga att han inte är bra eller nåt.

Varför ska man kritisera något som e bra? Sen är det BS att man inte får kritisera thåström, det inträffar väl t om på detta forum.

Hazean
2006-07-16, 21:48
ja, här på forumet så inträffar det en ehl del.

men se utanför forumet, de som lyssnar på honom men inte mer, jag brukar kritisera många av texterna när jag pratar med folk som gillar låtarna. då brukar jag få arga miner mot mig. man såg även där en hel del som ogillade hans kritik och en hel del som gillade det han sa.

det roliga i det hela var folks reaktion på det hela och hans egna självsäkerhet i hans tal om det hela, nu är jag väldigt trött efter hemkomsten från arvika så jag kan nog säkerligen förklara bättre imorgon.

MagnusAndersson
2006-07-16, 21:52
ja, här på forumet så inträffar det en ehl del.

men se utanför forumet, de som lyssnar på honom men inte mer, jag brukar kritisera många av texterna när jag pratar med folk som gillar låtarna. då brukar jag få arga miner mot mig. man såg även där en hel del som ogillade hans kritik och en hel del som gillade det han sa.

Kritisera Lundell, Darin och Carola så får du också mothugg och arga miner av deras fans, så jag tror inte att det är enbart thåströmfans som reagerar så.

Kalläää
2006-07-16, 22:31
jag kan inte se det roliga ändå. btw är det ganska vanligt att folk kritiserar Pimmekänns det som

Gloggs
2006-07-17, 00:27
Även jag är nu hemkommen från Arvika06.
Jag tyckte Thåström var helt fantastisk på Arvika!
Den mannen gjorde min festival och jag hade utan att ha sörjt avsevärt kunnat åka hem efter det. Sen var jag väldigt nöjd med min plats också.
Längst fram... PRECIS i mitten. Nej, fy fan, det var magiskt.

Hazean
2006-07-17, 00:28
då stod du gloggs precis vid mig och SSJ då.

Sophfia
2006-07-17, 00:54
jag kan inte se det roliga ändå. btw är det ganska vanligt att folk kritiserar Pimmekänns det som
Ehh..där stod ju jag också...haha ;)

Sophfia
2006-07-17, 00:57
Det började med att herr hank von helvete frågade ifall det var en massa 14&15-åriga tjejer i publiken som var där, då skriker typ alla ja!
Sen frågade han om de såg allas vår thåström precis innan.
då svarar flickorna JA!

Sen så sa han at hade skrivet en thåströmhyllning och pekade först ut på en i publiken och sjung: Du ska va liten bög.
pekade på en annan: Du ska vara heterofil.

Jo alltså den delen av skämtet var väl "okej". Men sen när han började fjanta om att "jag är så ledsen buhuhuhuuuu" osv så blev det lite väl... Och så sa han ju nåt om att Thåström snacka skånska och jag vet inte vad. Men det var den senare delen av "skämtet" som jag tyckte sög. Det du nämnde var ju bara början, och den var väl ändå okej jämfört med fortsättningen. Är det ingen som kommer ihåg fortsättningen lite mer precisist? Jag lyckades nämligen förtränga det hela väldigt fort...

Niklas
2006-07-17, 01:04
Ehh..där stod ju jag också...haha ;)

antar att du har citerat fel bara:p

Sophfia
2006-07-17, 01:06
antar att du har citerat fel bara:p
Hehe oops! Det kan man verkligen säga. Skyller misstaget på tiden på dygnet...

Niklas
2006-07-17, 01:08
Hehe oops! Det kan man verkligen säga. Skyller misstaget på tiden på dygnet...

fullt förståligt vid denna tid:P

jag själv skall gå ner och göra kaffe just nu

Sophfia
2006-07-17, 01:10
fullt förståligt vid denna tid:P

jag själv skall gå ner och göra kaffe just nu
Jao, jag ska väl masa mig iväg till sängen. Ska upp tidigt imorron...usch. Lycka till med kaffet! :)

Niklas
2006-07-17, 01:15
Jao, jag ska väl masa mig iväg till sängen. Ska upp tidigt imorron...usch. Lycka till med kaffet! :)

jo en annan har ju tur att inte ha en tidig morgon imorn.. semester mellan sommarloven är härligt:)

Gloggs
2006-07-17, 16:12
då stod du gloggs precis vid mig och SSJ då.

Ja, det kan säkert stämma. Jag hade ju en basker/mössa på mig som ni sedan bad mig ta av. Jag ber om ursäkt ifall den ställde till problem för er innan ni sa till. Hade jag vetat att den störde hade jag naturligtvis sett till att den åkte av.
Jag vet bara att jag stod bredvid StoraStyggaJohan/Vargen (men det är väl samma person det?). Er andra hade jag ingen koll på.

Camensky
2006-07-17, 16:19
StoraStyggaJohan/Vargen
Haha, that brings back memories...

Running in the rain
2006-07-17, 16:41
The good old days ;)

Mona_Tumba
2006-07-17, 16:43
The good old days ;)

Vem saknar inte vårat gamla forum ibland,

it sure had its moments

MagnusAndersson
2006-07-17, 17:44

Vilka memories?

Camensky
2006-07-17, 19:05
Vilka memories?
Tänker först och främst på Pange som skrev det, och sen allt som skedde därefter. Lund-förhandsspelningen och det.

Mona_Tumba
2006-07-17, 20:24
Tänker först och främst på Pange som skrev det, och sen allt som skedde därefter. Lund-förhandsspelningen och det.

Det va trevligt i Lund Camen... jag undrar hur lång tid det tar innan jag får ett meddelande borttaget här förresten, känner att man måste komma igång här nmu igen.. iomed att det kommit en ny låt :)

Sophfia
2006-07-19, 10:40
Ja, det kan säkert stämma. Jag hade ju en basker/mössa på mig som ni sedan bad mig ta av. Jag ber om ursäkt ifall den ställde till problem för er innan ni sa till. Hade jag vetat att den störde hade jag naturligtvis sett till att den åkte av.
Jag vet bara att jag stod bredvid StoraStyggaJohan/Vargen (men det är väl samma person det?). Er andra hade jag ingen koll på.
Hah, tror jag minns att någon sa till dig att ta av basker/mössan..wohoo:D

pimme**
2006-07-19, 11:06
säga vad man vill om Hank von helvete dissade thåström, men hank är ju trots allt ett geni.

pimme**
2006-07-19, 11:06
likaså thåström^^

Running in the rain
2006-07-19, 12:02
Det va trevligt i Lund Camen... jag undrar hur lång tid det tar innan jag får ett meddelande borttaget här förresten, känner att man måste komma igång här nmu igen.. iomed att det kommit en ny låt :)
trevligt, trevligt ;)

yiyi
2006-07-19, 20:04
jag var där och åtnjöt ett par magiska ögonblick.
sedan var jag på hans konsert också, om inte publiken hade smiskat stjärt hela tiden hade det varit riktigt bra.

Tusse
2006-07-21, 18:37
Jag hittade det här i en blogg, om vad Turbonegro sa om Thåström

"Thåström fick sig också en liten känga. Hank tyckte hans musik var alldeles för blödig och sjöng honom därför hyllningslåten Du ska va' homofil. Allting rejält satirartat och med glimten i ögat. Naj, nu har ja' dissa' Thåström, nu få' vi aldri' spela i Sverige igen!"

yiyi
2006-07-21, 18:46
ja, visst är de fyndiga turbonegro, deras mellansnack höll klass.

Sophfia
2006-07-21, 18:54
Jag hittade det här i en blogg, om vad Turbonegro sa om Thåström

"Thåström fick sig också en liten känga. Hank tyckte hans musik var alldeles för blödig och sjöng honom därför hyllningslåten Du ska va' homofil. Allting rejält satirartat och med glimten i ögat. Naj, nu har ja' dissa' Thåström, nu få' vi aldri' spela i Sverige igen!"
Jo fast det var som sagt var inte allt. Det finns en fortsättning, jag lovar! :D

Tusse
2006-07-21, 19:33
Jo fast det var som sagt var inte allt. Det finns en fortsättning, jag lovar! :D
Hur var den fortsättningen då?
Jag vill veta :)

Kalläää
2006-07-21, 23:21
Nu är jag väl jävligt offside o så men va fan: VEM ÄR TURBONEGRO?

Träsoppa
2006-07-21, 23:44
Ett band från Norge. :P Med Hank von helvete på sång, som pratade skit om Thåström. :)

Kalläää
2006-07-22, 15:03
Ett band från Norge. :P Med Hank von helvete på sång, som pratade skit om Thåström. :)
hehe, OK, vilket svin;)

toffe
2006-07-22, 15:13

Det var nog som sagt med glimten i ögat.
De har ju gjort en cover på staten och kapitalet.

Träsoppa
2006-07-22, 17:04
Spela roll.. Han är så sjukt mesig i vilket fall som helst

såKall_såHet
2006-07-22, 19:06
Hank är ju hård som fan!

Sophfia
2006-07-22, 22:10
Hur var den fortsättningen då?
Jag vill veta :)
Han började fjanta om att "jag är så ledsen buhuhuhuuuu" Och så sa han nåt om att Thåström snacka skånska..haha. Ok, fick den delen av skämtet förklarad för mig lite senare...oj så komiskt! Kommer tyvärr inte ihåg fortsättningen nåt vidare. Jag lyckades nämligen förtränga det hela väldigt fort... Jag minns bara att jag blev sur och drog därifrån.

pimme**
2006-08-08, 11:37
Hank är ju hård som fan!

såklart han är, det är thåström med..

Det var ju bara satir allt ihopa, själv blev jag kallad homofil av honom. Det var trevligt.

(jag var vid kravallstaketet på Turbonegro)

pimme**
2006-08-08, 11:39
Han började fjanta om att "jag är så ledsen buhuhuhuuuu" Och så sa han nåt om att Thåström snacka skånska..haha. Ok, fick den delen av skämtet förklarad för mig lite senare...oj så komiskt! Kommer tyvärr inte ihåg fortsättningen nåt vidare. Jag lyckades nämligen förtränga det hela väldigt fort... Jag minns bara att jag blev sur och drog därifrån.

Fortsättningen var ju inte alls så, hehe. Han sa att nu skulle de som sagt aldrig få spela i sverige mer eftersom de hade blivit kulturkriminella, sen så drog de igång låten high on the crime ( Hög på brottet som hank brukar säga)

Sophfia
2006-08-08, 20:36
Fortsättningen var ju inte alls så, hehe. Han sa att nu skulle de som sagt aldrig få spela i sverige mer eftersom de hade blivit kulturkriminella, sen så drog de igång låten high on the crime ( Hög på brottet som hank brukar säga)
Meh..smaklöst i vilket fall.

pimme**
2006-08-16, 14:41
Jag tyckte att det var trevligt, men det kanske berodde på att ja var längst fram vid kravallstaketet och var nästintill däckad...

Gregor Samsa
2006-08-16, 15:09
Turbonegro är förkastliga icke-musiker! Smutsa inte ner vårt Thåström forum med dem! :mad:

pimme**
2006-11-15, 16:19
haha, appropå att liva upp en gammal tråkig tråd, är det någon som ska på arvikafestivalen nästa år?

yiyi
2006-11-30, 15:44
Givet Att Man Ska:d:d

Träsoppa
2006-11-30, 16:32
Yesyes, of course!

pimme**
2006-12-01, 08:55
jag med, kanske ses där då xD