Visa fullständig version : tab "Bara vi står ut"
najziganeo
2006-05-10, 15:52
Är det någon som lyckats tabba av "Bara vi står ut"?
BobboViking
2006-05-10, 22:24
tänkte på de här om dagen! måste tabas
Mona_Tumba
2006-05-11, 17:37
G C är det under la la lalla la llala iaf :D
fanfanfan
2006-05-12, 09:14
Jag har gjort det.......lägger ut det så fort som möjligt, den finns nog ute på måndag under en ny tråd som heter "bara vi står ut".......om du kan vänta så länge??
najziganeo
2006-05-14, 20:17
Jag är glad om den kommer ut över huvud taget =D
den läggs väl ut på thastromackord?
kanske under en ny underkategori som heter något i stil med Covers/gästartist.
tycker iaf jag låter som en bra idé
Camensky
2006-05-15, 09:02
Alltså, allt jag hittar lägger jag ut på thastromackord.tk om jag får godkänt för den som skrivit tabben. Det är flera saker på väg in på siten, bland annat plocket till Holländskt porslin och hela Visan om Bo från Cirkus Broadway. Så ni vet!
fanfanfan
2006-05-15, 09:10
Här kommer tabben till "Bara vi står ut":
Intro: G D G C Gx3
(spela dessa ackord en gång sedan kommer du in med la la la laa la lalala x2)
Vers:
G C G
Ojämna veckor, tisdag 15.05
G D
inkommande samtal, min tid vid telefonen
G C
tysta minuter ska du missa mig igen
G D C G
men jag går sönder, när jag väntar på dig
Kunde kört den där dagen så långt det bara går
Jag tänker inte vänta på dig i två hundra år
Åhh, jag tar vad jag behöver, å inte vad jag får
Men jag går sönder, när jag tänker på dig
Ref:
C Em
Klockorna dom ringer, dom lagar allt till slut
G G C C D G (håll G:et in till tredje versen)
Vi kommer nog till himmelen, bara vi står ut
En tisdag förra sommar'n när solen bara sken
Du satt på badkarskanten och raka dina ben
Jag skar mig precis när du kom in och sa
Vi gör det idag, la la la laa la lalala la
Vi klarar det nog, vi åker långt bort där allting är tomt och rent
Tar smällen tillsammans gör det ihop innan det är försent
Vi gör bara klart allt, säljer alla grejer sen kan vi dra, la la la laa la lalala
Ref:
Klockorna dom ringer, dom lagar allt till slut
Vi kommer nog till himmelen, bara vi står ut
Nu har jag inte mer av texten, men tabben ska stämma till 98%. Camensky, om du vill så kan du lägga in denna tab på thastromackord.tk, jag kan skicka den lite bättre version då på din mail om där man ser när man ska ta ackorden, nu ser det ju lite rörigt uta kanske :o ........men hör av dig Camensky så fixar vi det!
Varsågoda!
Camensky
2006-05-15, 10:25
Yes, ok, jag kollar och lägger ut. Måste fixa så jag kan göra det här på jobbet när jag har tid...
pulshuvud
2006-05-15, 15:26
är det bara jag som inte gillar kajsas röst?
Parlophone
2006-05-15, 15:29
är det bara jag som inte gillar kajsas röst?
Antagligen så finns det nog någon mer..
Jag gillar den iaf!
Camensky
2006-05-15, 16:08
Den är så där fult fin liksom.
najziganeo
2006-05-15, 16:31
ingen som tabbat introt helt? Asså inte bara ackorden utan plocket eller vad det är innuti introt
pulshuvud
2006-05-15, 16:38
jag tycker hennes röst låter som en joddlande norrlänning
vicketorr
2006-05-15, 16:50
jag tycker hennes röst låter som en joddlande norrlänning
på vilket sätt då? :P
pimmelina
2006-05-15, 19:33
jag älskar den.
har alltid sagt att Pimme borde göra duetter med folk emd mer "neutrala" röster, efter som att hans är så unik (jo, ja vet, alla röster är unika) men hans är speciell och annorluna (igen, ja , jag vet)
men Kajsa som har lite samma stil passa kanon.
Älskar låten.
fanfanfan
2006-05-16, 20:33
Jag skulle ju säga att Kajsas och Thåströms röst kompletterar varandra så bra att man ryser varje gång man hör dom sjunga tillsammans........:rolleyes:
Nån som har låten Bara vi står ut och kan tänka sig att skicka den till mig?
fanfanfan
2006-05-16, 20:38
Nån som har låten Bara vi står ut och kan tänka sig att skicka den till mig?
Köp skivan istället......det är ett helt suveränt album hon har fått ihop Kajsa:D .........
Det är ju det jag funderar på att göra. Men vill gärna höra ett litet smakprov och tänkte att den låt där Thå körar kan vara en bra ingång.
Gillade Tant Strul en gång i tiden, men har väldigt lite koll på hur Kajsa Grytt låter som soloartist.
Running in the rain
2006-05-17, 20:00
jag tycker faktiskt inte thåström gör en lika bra sånginsats som vanligt, men det är ju alltid bra...och lalalalat är sött ;)
Camensky
2006-05-17, 23:03
jag tycker faktiskt inte thåström gör en lika bra sånginsats som vanligt, men det är ju alltid bra...och lalalalat är sött ;)
Jag tycker tvärtom, plågsamt vacker och rispig. Perfectomento.
Running in the rain
2006-05-17, 23:56
Jag tycker tvärtom, plågsamt vacker och rispig. Perfectomento.
Då gillar vi antagligen olika tonlägen/sångteknik av thåström helt enkelt ;P
fanfanfan
2006-05-18, 13:05
ingen som tabbat introt helt? Asså inte bara ackorden utan plocket eller vad det är innuti introt
de spelar ju ackorden på ett visst sätt........det är bara att lyssna, det är inte alls svårt......
Camensky
2006-05-18, 13:06
de spelar ju ackorden på ett visst sätt........det är bara att lyssna, det är inte alls svårt......
Precis, de slår på en sträng eller två strängar och sedan ackordet. Kör på känsla så blir det bäst, sånt är bara jobbigt att spela exakt efter.
fanfanfan
2006-05-18, 13:55
när kommer det nya ackord på thastromackord.tk?? som t.ex "det enda du behöver"??
Camensky
2006-05-18, 15:11
när kommer det nya ackord på thastromackord.tk?? som t.ex "det enda du behöver"??
Jag kommer att lägga upp saker på lördag hoppas jag, däremot inte Det enda du behöver. Jag kan bara lägga upp det jag får in men just den har jag inte fått in och har själv inte klarat att tabba.
fanfanfan
2006-05-18, 18:31
Jag kommer att lägga upp saker på lördag hoppas jag, däremot inte Det enda du behöver. Jag kan bara lägga upp det jag får in men just den har jag inte fått in och har själv inte klarat att tabba.
synd......det är en riktigt bra låt.......jag kan försöka tabba den om det är fler som vill ha den???
Jag gillar refrängen väldigt skarpt med " Klockorna dom ringer, dom lagar allt till slut" får lite "Katarina klockor ringer om natten är vår" -feeling av det =)
ch00057290
2007-05-26, 12:29
Här kan man lyssna på låten.
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=73286015
antikropp
2007-05-26, 12:37
Här kan man lyssna på låten.
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=73286015
oj. den lyssnade jag på förra sommaren.
vBulletin v4.1.9, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.