handdator

Visa fullständig version : Thästrøms beste, live og div

HMastre
2006-07-06, 19:59
Håper dere forstår norsken min :p

Skal se denne "grabben" live (Storåsfestivalen), men vet lite om han. Bruker han å spille fra alle sine prosjekter, eller blir det bare fra den solo-greia han driver med nå?

Uansett, ville jeg satt stor pris på hvis noen tok seg bryet å fortelle meg 1 (ett) album fra hver periode som jeg burde få med meg, og spesielt kanskje uthevet de 4-5 beste sangene hans, gjennom hele hans karriere.

y4r0ze
2006-07-06, 20:14
Fattar inte mkt, men senaste spelningen nu ifrån Gbg så körde han mest Thåström o han körde allt lungt.

Lilla Blå
2006-07-06, 20:39
Svårt att rekommendera en enda platta från var och en av hans "perioder" men jag hade kanske börjat med Imperiets "Blå Himlen Blues" och från PLP-tiden hade jag plockat "Red Sonic Underwear". "3"-plattan är kanske mer melodiös och lättillgänglig, men jag vet ju inte vad du vanligtvis gillar. Från hans soloperiod... tja, varför inte hans sista "Skebokvarns.." även om den skiljer sig ganska markant från hans andra mer rockiga soloplattor? Men som sagt, det är svårt att plocka enstaka verk när alla har något som talar för dem... Botanisera mera, helt enkelt, och lycka till med dina upptäckter. Hoppas du får en fin konsertupplevelse!

krantzet
2006-07-06, 20:58
Det finns ju samlingar från varje tidsperiod, men vi skippar dem...

Ebba Grön: We're Only In It For The Drugs
Imperiet: Synd
Solo1: Thåström
PLP: 3
Solo2: Skebokvarnsvägen 209

Mina favoriter.... fast det är svårt med Thåström/Xplodera mig. Bägge är ruskigt bra.

PLP
2006-07-06, 21:31
Ebba Grön: Kärlek & Uppror
Imperiet: Rasera
Solo1: Xplodera mig
PLP: 3
Solo2. Skebokvarsvägen 209..

Svårt mellan rasera och tiggarens tal av imperiet för mig...

TNT
2006-07-06, 21:43
Ebba Grön: We're only in it for the drugs
Imperiet: Tiggarens tal
Solo1: Xplodera mig 2000
PLP: Red sonic underwear
Solo2. Det är ni som e dom konstiga det är jag som e normal

Där har vi mina favoriter :)

imandi
2006-07-07, 01:02
De fyra-fem bästa sångerna från sveriges största artist som snart har hållt på i 30 (!) år är omöjligt att svara på. Själv har jag följt honom sen 1980 och kan bara gratulera dig till att du ska få chansen att se honom live! Det tar emot att nämna bara några skivor som du kan börja med eftersom varje enskild skiva på något vis har sin egen betydelse. Hm... därför vägrar jag att välja några skivor åt dig, du får läsa vad de andra tipsar dig om, de har alla bra smak! :D

MaxBerNer
2006-07-07, 13:14
Ebba Grön: We're only in it for the drugs
Imperiet: Blå himlen blues
Solo1: Xplodera mig 2000
PLP: Peace Love and Pitbulls
Solo2: Mannen Som Blev En Gris

Mein favorites!

Plar62
2006-07-07, 18:36
Låtar..5 stycken...:)

Flyktsoda, Alltid Rött Alltid Rätt, Va Ska Du Bli, Om Black Jim, En Vacker Död Stad....samt att 1:a singeln (Antirock..Profit / Ung & Sänkt ) med Ebba Grön är ett måste i var mans/kvinnas samling....

Mr.PinkEyes
2006-07-08, 10:21
Alltid rött alltid rätt. Alltid och för evigt!

Niklas
2006-07-08, 10:24
Om black Jim :D

sen kom jag på att läs denna tråden så får du en inblcik på vad folk tycker

:http://www.thastrom.se/forum/showthread.php?t=2028

Plar62
2006-07-08, 12:25
Som livelåt är Flyktsoda ,Cirkus Broadway spelningen, ta mig fan en av dom bättre som finns....Kanske enbart slagen av Symphaty for the devil, Rolling Stones, vilken är världens bästa livelåt...:)