handdator

Visa fullständig version : Gillar folk här punk och Dan Andersson?

Traspojken
2006-07-28, 12:55
Jag misstänker att så kan vara fallet, utan att gå in på skälen till att jag tror det...

I sådana fall kanske ni skulle kolla upp Harlequins gamla platta "ont", där de spelat in två små saker av dan andersson. Inte thåström, men det är inte dåligt för det... :)

majsan6
2006-07-28, 13:03
Jag misstänker att så kan vara fallet, utan att gå in på skälen till att jag tror det...

I sådana fall kanske ni skulle kolla upp Harlequins gamla platta "ont", där de spelat in två små saker av dan andersson. Inte thåström, men det är inte dåligt för det... :)
Sofia Karlssons album "Svarta Ballader" är bland det mysigaste och defintivt bland det vackraste man kan tänka sig.

Gupte
2006-07-28, 13:25
Staffan Hellstrands album hemlös med enbart Dan Anderssontolkningar är ruskigt bra

majsan6
2006-07-28, 13:37
Staffan Hellstrands album hemlös med enbart Dan Anderssontolkningar är ruskigt bra
Tack för tipset! Nån annan som sitter inne med några andra tips på sköna Dan Andersson-tolkningar?

Hazean
2006-07-28, 17:54
Thorstein Bergman har gjort 2 skivor med enbart Dan Andersson, den ena är iallafall riktigt bra.
Thorsten Flinck har spelat in en eller 2 D.A. visor.

majsan6
2006-07-28, 17:57
Thorstein Bergman har gjort 2 skivor med enbart Dan Andersson, den ena är iallafall riktigt bra.
Thorsten Flinck har spelat in en eller 2 D.A. visor.
Har du nån koll på titlarna och vilken som isf är den bästa?

Hazean
2006-07-28, 18:35
kan kolla, en ligger på vinyl inne i mitt rum, men sofia karlssonskivan är nog fan den bästa, thorstein ligger där också högt upp.

Edit: Dan Andersson - Heldagskväll i timmerkojan
hette den visst.

Edit2: Thorstein Bergman & Hans Wahlgren - Dan Andersson: diktaren och människan heter den andra, hittade den här också nu.