Visa fullständig version : Gillar folk här punk och Dan Andersson?
Traspojken
2006-07-28, 12:55
Jag misstänker att så kan vara fallet, utan att gå in på skälen till att jag tror det...
I sådana fall kanske ni skulle kolla upp Harlequins gamla platta "ont", där de spelat in två små saker av dan andersson. Inte thåström, men det är inte dåligt för det... :)
Jag misstänker att så kan vara fallet, utan att gå in på skälen till att jag tror det...
I sådana fall kanske ni skulle kolla upp Harlequins gamla platta "ont", där de spelat in två små saker av dan andersson. Inte thåström, men det är inte dåligt för det... :)
Sofia Karlssons album "Svarta Ballader" är bland det mysigaste och defintivt bland det vackraste man kan tänka sig.
Staffan Hellstrands album hemlös med enbart Dan Anderssontolkningar är ruskigt bra
Staffan Hellstrands album hemlös med enbart Dan Anderssontolkningar är ruskigt bra
Tack för tipset! Nån annan som sitter inne med några andra tips på sköna Dan Andersson-tolkningar?
Thorstein Bergman har gjort 2 skivor med enbart Dan Andersson, den ena är iallafall riktigt bra.
Thorsten Flinck har spelat in en eller 2 D.A. visor.
Thorstein Bergman har gjort 2 skivor med enbart Dan Andersson, den ena är iallafall riktigt bra.
Thorsten Flinck har spelat in en eller 2 D.A. visor.
Har du nån koll på titlarna och vilken som isf är den bästa?
kan kolla, en ligger på vinyl inne i mitt rum, men sofia karlssonskivan är nog fan den bästa, thorstein ligger där också högt upp.
Edit: Dan Andersson - Heldagskväll i timmerkojan
hette den visst.
Edit2: Thorstein Bergman & Hans Wahlgren - Dan Andersson: diktaren och människan heter den andra, hittade den här också nu.
vBulletin v4.1.9, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.