handdator

Visa fullständig version : Thåström - Hur länge har han spelat?

y4r0ze
2006-07-30, 12:13
Hur länge har han kört gitarr egenkligen?
I ett litet klipp som jag hadde innan där man fick se början av Thåströms karrirä fick man bl.a se klipp ifrån detta:

http://www.thastrom.se/foto/alla/foto22.htm

Där såg han ut att ha ganska stora problem med att sjunga och spela samtidigt.
Nån som vet hur länge han kört?

alexander
2006-07-31, 04:39
Hur länge har han kört gitarr egenkligen?
I ett litet klipp som jag hadde innan där man fick se början av Thåströms karrirä fick man bl.a se klipp ifrån detta:

http://www.thastrom.se/foto/alla/foto22.htm

Där såg han ut att ha ganska stora problem med att sjunga och spela samtidigt.
Nån som vet hur länge han kört?

Har ingen aning om hut länge han har spelat men problem med att spela och sjunga samtidigt har jag hört flera gånger att han sjungit fel

Pepe
2006-07-31, 09:09
Har ingen aning om hut länge han har spelat men problem med att spela och sjunga samtidigt har jag hört flera gånger att han sjungit fel

Det var väl också därför han lämnade ifrån sig gitarren i slutet av Imperiettiden. åtminstone var det så snacket gick då. Jag har för mig att han sa något i stil med " jag är egentligen ingen gitarrist". Jag tycker han har klarat sig hyfsat ändå.

alexander
2006-07-31, 12:24
Det var väl också därför han lämnade ifrån sig gitarren i slutet av Imperiettiden. åtminstone var det så snacket gick då. Jag har för mig att han sa något i stil med " jag är egentligen ingen gitarrist". Jag tycker han har klarat sig hyfsat ändå.

Har inte tänkt på att han lämnade gitarren de sista i Imperiet.......Jag tycker också att han har klarat sig hyfsat;)

Parlophone
2006-07-31, 12:58
Har han inte sagt nån gång att det gick att spela punkgitarr i Ebba,men sen gick det inte mer..

Camensky
2006-07-31, 13:01
Har han inte sagt nån gång att det gick att spela punkgitarr i Ebba,men sen gick det inte mer..
Enligt egen utsago hade han svårt att klara av att gå till nästa steg. Personligen tycker jag han är duktig på gura, speciellt Ebba-tiden då fingrarna och improvisationen gled över gitarren som en k-pist.

y4r0ze
2006-07-31, 13:16
Tycker personligen också han verkar riktigt duktig på dom senare klippen ifrån Ebba tiden.
Dessutom har han ju själv sagt att han då va mkt bättre på gitarr än nu.

Fast tänkte ifall han började lira nån gång när han körde i Ebba eller om han lirade mkt gitarr innan, iom att han sjöng tidigare i sitt gamla band (vet inte om han lirade gitarr också).

MagnusAndersson
2006-07-31, 13:19
Enligt egen utsago hade han svårt att klara av att gå till nästa steg. Personligen tycker jag han är duktig på gura, speciellt Ebba-tiden då fingrarna och improvisationen gled över gitarren som en k-pist.

Jepp improvisationen i ebba the movie e rätt skön.

Camensky
2006-07-31, 13:20
Tycker personligen också han verkar riktigt duktig på dom senare klippen ifrån Ebba tiden.
Dessutom har han ju själv sagt att han då va mkt bättre på gitarr än nu.

Fast tänkte ifall han började lira nån gång när han körde i Ebba eller om han lirade mkt gitarr innan, iom att han sjöng tidigare i sitt gamla band (vet inte om han lirade gitarr också).
I och med solona han kunde köra i början av Ebba så är det väl rätt uppenbart att han hade lirat ett tag.
Däremot kan det ju ta ett tag innan man greppar konststycket att sjunga och lira gura samtidigt.

Parlophone
2006-07-31, 13:29
Jepp improvisationen i ebba the movie e rätt skön.
Men då är han ju i form;)

y4r0ze
2006-07-31, 18:50
I och med solona han kunde köra i början av Ebba så är det väl rätt uppenbart att han hade lirat ett tag.

Endel är snabblärda! XD

Anders100
2006-07-31, 19:05
Jag tycker att Thåström klart är duglig på gitarr. Det handlar inte om att kunna spela svåra och komplicerade grejer. Jag tycker han gör ett alldeles utmärkt jobb och han har bra samspel med alla sina band han haft. Han är främst en jävligt bra låtskrivare och har en röst som skär som en kniv.

Pepe
2006-07-31, 21:04
Thåström är jävligt duktig på att spela SIN musik. Han har attityden och känslan. Sedan tror jag inte att han platsar som sologitarrist i Deep Purple, men det tror jag inte att han vill heller.

Zack
2006-08-01, 01:26
Thåström är jävligt duktig på att spela SIN musik. Han har attityden och känslan. Sedan tror jag inte att han platsar som sologitarrist i Deep Purple, men det tror jag inte att han vill heller.

Kunde inte sagt det bättre själv.

PLP
2006-08-01, 02:23
Läste i en intervju me Magnus Carlsson (Sångaren i Weeping Willows) att han såg Thåström som en av dem bästa rock- gitarristerna...

Hazean
2006-08-01, 02:28
Han verkar vara en vettig typ också, rankar velvet undergroun högt upp på listan över viktiga och bra band, kört in en bra tolkning av sunday morning och weeping willows har kopat stefan sundström i mpnga år.