Visa fullständig version : The Frozen Star
såg att Lennart Eriksson (Fjodor) var skådis i denna film från 1977.. är det någon som sett den och vet vad den handlar om... och kan nämna nått om Fjodors skådespelartalang... jag hittade infon på IMDB.com
Gregor Samsa
2006-08-02, 08:15
Säker på att det var DEN Lennart Eriksson, jag menar det e ju ett rätt så vanligt namn....?
Detta skulle ju alltså varit strax innan Ebba, låter jävligt skumt att han skulle medverkat i en film... Aldrig hört talas om....
Camensky
2006-08-02, 08:21
Säker på att det var DEN Lennart Eriksson, jag menar det e ju ett rätt så vanligt namn....?
Detta skulle ju alltså varit strax innan Ebba, låter jävligt skumt att han skulle medverkat i en film... Aldrig hört talas om....
Jorå, tydligen ska det vara han:
http://www.imdb.com/name/nm0259371/
Gregor Samsa
2006-08-02, 08:54
Känns fortfarande jävligt snett.... Varför har man aldrig hört talas om detta tidigare?
Låter mer troligt att IMDB har blandat ihop våran Fjodor med nån annan Lennart Eriksson...
Camensky
2006-08-02, 11:08
Låter mer troligt att IMDB har blandat ihop våran Fjodor med nån annan Lennart Eriksson...
Möjligt att de har gjort det. Men det kan ju också vara så att Fjodor kände någon annan som var med i filmen och att han då fick en liten roll. Det är ju inte säkert att han har stor roll bara för att han är med på IMDB. Det har ju skrivits upp där efteråt så då kanske det skrevs till att han var med fast han kanske bara sålde korv...
Fast å andra sidan litar jag på IMDB mer än många andra saker.
Låter inte troligt att det är Fjodor som är med. Finns ingen logisk koppling mellan honom och Mats Helge Olsson (som har gjort filmen). Filmen är inspelad 1975 men det dröjde tom 1977 innan den fick biopremiär. Den visades endast i småland.
thehaters
2006-08-02, 11:31
var det inte någon i Ebbas crew som hette helge?
Camensky
2006-08-02, 11:39
var det inte någon i Ebbas crew som hette helge?
Helge
En polare från Rågsved. Stod bl.a. ivägen för alla foton utom ett på omslagsfotograferingen till "We´re only in it for the drugs". Han figurerar även på baksidan till singeln "Total-POP" där han står och pissar.
Från Ebbagrön.nu, känns inte som att det är han.
Gregor Samsa
2006-08-02, 11:40
Helge Tamas tror jag... Han var nån roddare eller liknande....
Jag tycker vi slår fast att det är nån annan än Fjodor som medverkar i filmen... I alla fall tills nån har sett den och kan bekräfta....
Camensky
2006-08-02, 11:45
Helge Tamas tror jag... Han var nån roddare eller liknande....
Jag tycker vi slår fast att det är nån annan än Fjodor som medverkar i filmen... I alla fall tills nån har sett den och kan bekräfta....
Tamas var en annan person än Helge, Tamas Barabas hette han.
Gregor Samsa
2006-08-02, 11:52
Sant... Nu var det allt jag som blandade ihop saker och ting...
vicketorr
2006-08-02, 12:24
på tal om filmroller så såg jag Percy tårar igår och upptäckte att Christian Falk var med tvärt och läste ett beundrarbrev i en trappuppgång... :D
Camensky
2006-08-02, 12:39
på tal om filmroller så såg jag Percy tårar igår och upptäckte att Christian Falk var med tvärt och läste ett beundrarbrev i en trappuppgång... :D
Fan, det kommer jag inte ihåg. :D
Fred Asp & Chips Kiesbye nämns ju rätt ofta i Percy Tårar och NileCity... Heikki Kiviaho tror jag är med någon gång.
Asp är med i manegen också.
Satorson är också med i nåt av killinggängetgrejerna.
Camensky
2006-08-02, 15:26
Asp är med i manegen också.
Satorson är också med i nåt av killinggängetgrejerna.
Dessutom:
"Jag sladdar med PV:n och lyssnar på Sator." :)
Kiviaho eller Kiesby är med som kräfta i backhopp med kräftor i PT.
Fred Asp är det som alltid ringer in till pastor Hannes önsketimme i NileCity, i manegen är det Fred Asp som partar med sin iller Göran. I GK på Grand har han med sig en apa istället.
thehaters
2006-08-02, 21:00
haha..men om man vill veta mer om ebbas crew står de ganska mycke i boken som kom me boxen..;)
thehaters
2006-08-02, 21:01
onödigt inlägg, men iallafall
hittade även denna information http://193.10.144.135/(1xrt0tiijte0lta3sdbmrpfc)/Person.aspx?id=174580 från svenska filminstitutet... men det verkar ju vara nån slags hopblandning... inte troligt att han varit en sportdykare, då han var nyfödd, i en dokumentärfilm...
hittade även denna information http://193.10.144.135/(1xrt0tiijte0lta3sdbmrpfc)/Person.aspx?id=174580 från svenska filminstitutet... men det verkar ju vara nån slags hopblandning... inte troligt att han varit en sportdykare, då han var nyfödd, i en dokumentärfilm...
Haha, det var ju riktigt roligt...
Ännu ett bevis på att man inte ska tro på allt man läser...:)
Thåströmpoeten i Kvarteret skatan får man inte heller glömma.
Det Glittrar
2006-08-03, 21:10
Har läst att rockstjärnan i filmen Festival, delvis ska vara inspirerad av Thåström, jag har själv inte sett den filmen, så jag vet inte om det ligger nåt i det.
MagnusAndersson
2006-08-03, 21:16
Har läst att rockstjärnan i filmen Festival, delvis ska vara inspirerad av Thåström, jag har själv inte sett den filmen, så jag vet inte om det ligger nåt i det.
Längesedan jag så den filmen men jag reflekterade över att scenspråket påminde om thåström så det e mycket möjligt...
Mer killinggänget:
Heikki är med i backhoppning för kräftor och vinner i percy tårar.
Första avsnittet av Percy tårar heter Jeffret Lee Percy
Parlophone
2006-08-05, 01:54
Såg filmen ikväll faktiskt.
Och det var en tanke som slog mig hela tiden. Han var,enligt min mening,ordentligt inspererad av Thåström (Eller är det bara jag som har börjat förknippa allt med Pimme). Han hade iaf liknande scenspråk,som nån skrev innan.. Musiken påminde om Xplodera mig 2000. Rösten var också lik Thå's. Skrovlig.
En bra "artist".
Faktiskt!
vBulletin v4.1.9, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.