handdator

Visa fullständig version : Bästa covers?

Trelleborgaren
2006-08-03, 23:55
okej, här listar vi våra favoritcovers som thåström har spelat genom åren, från ebba till nu:)

1. ebba grön - malmö city
2. imperiet - bang bang
3. ebba grön - schtat und kapitalet
4. imperiet - bodies
5. thåström - keops pyramid

edit: några bubblare får jag osså ta med: roadhouse blues, playing with fire, honk tonk woman

PLP
2006-08-03, 23:57
Skön tråd, Trellis! ;)

1. Ebba Grön - Rock And Roll and music
2. Imperiet - Deny
3. Imperiet - Roadhouse Blues
4. Ebba Grön - Malmö City
5. Imperiet - Play With Fire

Edit: Bytte ut Bara om min älskade väntar mot Roadhouse Blues

Parlophone
2006-08-04, 00:09
born to be wild - Ebba
staten o kapitalet - Ebba
Bara om min älskade väntar - Thåström
Keops Pyramid - Thåström
Märk hur vår skugga - Imperiet

/ Bara fem sköna jag kom på sådär,vet inte om det är dom bästa egentligen men..

Hazean
2006-08-04, 00:15
Balladen om briggen... - Imperiet live från göteborg 86
Sunday Morning - Thåström 89
Märk hur vår skugga - Imperiet från göteborg 86
Keops pyramid - Live i år
Honky Tonk Women - Ebba

Gregor Samsa
2006-08-04, 07:48
Men bara om min älskade väntar från Trädgårdsföreningen 21/7 -06 knäcker allt motstånd för tillfället!

Pepe
2006-08-04, 08:45
Bara om min älskade väntar
Keops pyramid
Märk hur vår skugga
Så kall så het
Children of the revolution

Utan inbördes ordning

Gregor Samsa
2006-08-04, 08:50
Men Så Kall så het kan man inte kalla cover bara för att Stry skrev den... Han skrev väl den till Pimme?

Plar62
2006-08-04, 09:06
Men Så Kall så het kan man inte kalla cover bara för att Stry skrev den... Han skrev väl den till Pimme?

Du Gregor, Thåström behagar kalla den cover..så då kan det inte vara något större problem att vi oxå lägger in den under facket covers...Så svaret på din fråga är...Ja det är en cover... tagen från Garbochock....

Majsan
2006-08-04, 09:37
Briggen Blue Bird
Bara om min älskade väntar.

Har fortf inte hört Ebbas:s version på White Riot, den kanske hade platsat.

Gregor Samsa
2006-08-04, 09:41
Du Gregor, Thåström behagar kalla den cover..så då kan det inte vara något större problem att vi oxå lägger in den under facket covers...Så svaret på din fråga är...Ja det är en cover... tagen från Garbochock....
Du Plar, har Garbochock spelat in den?

Plar62
2006-08-04, 10:01
Du Plar, har Garbochock spelat in den?

Yup...Ritual plattan...-80..............Visste inte du det....:p

Plar62
2006-08-04, 10:03
Briggen Blue Bird
Bara om min älskade väntar.

Har fortf inte hört Ebbas:s version på White Riot, den kanske hade platsat.
Majsan, inte bara kanske...utan den platsar...:)

Pepe
2006-08-04, 10:06

Stry lär dessutom inte varit så nöjd med Pimmes version. "Så ska den inte låta" sa han visst.

Gregor Samsa
2006-08-04, 10:09
Yup...Ritual plattan...-80..............Visste inte du det....:p
Inte en aning! Men nu vet jag!
Hur omöjligt e det att få tag i Garbochocks plattor på cd i dagsläget?

Plar62
2006-08-04, 10:11
Inte en aning! Men nu vet jag!
Hur omöjligt e det att få tag i Garbochocks plattor på cd i dagsläget?

Ngn jäkla samlings cd släpptes väl förra året eller förresten ett par år sen...så den måste man kunna få tag på ...

Kolla upp strys hemsida för info..

Gregor Samsa
2006-08-04, 10:21
Men studioplattorna e det kört med? Vad har Stry för hemsideadress??

Plar62
2006-08-04, 10:24
Men studioplattorna e det kört med? Vad har Stry för hemsideadress??
Studiplattan är bara vinyl...Casha upp så säljer jag den...

www.stry.kajen.com ...tror jag det är...

Gregor Samsa
2006-08-04, 10:25
Hehe... Har ingen skivspelare... (idiot, that's me)... Men såg precis på cdon att Ritual finns för 99 spänn... Och skall dessutom till gbg imorn, tänker banne mig leta upp nåt ex där!

Kalläää
2006-08-04, 10:35
1. Så kall så het
2. Men bara om min älsade väntar
3. Märk hur vår skugga
4. Born to be wild
5. Staten o Kapitalet

Edit: men som alla andra Thåström listor lär väl denna se annorlunda ut om 10 min;)

Plar62
2006-08-04, 10:39
Jag förstår mig inte på er ungdomar..Hur kommer det sig att ni inte har White Riot med på era listor? För mig helt obegripligt.....

Kalläää
2006-08-04, 10:44
Jag förstår mig inte på er ungdomar..Hur kommer det sig att ni inte har White Riot med på era listor? För mig helt obegripligt.....
Denna ungdomen svarar med att han bara hört i The clashs version, och fast än den e bra så kan man ju inte slänga med den bland Ebbas när man inte hört den;)

Gregor Samsa
2006-08-04, 10:46
White Riot... Ebba gjorde den bra... Har inte hört Ebbas tillräckligt mkt ännu... Men Clash orginal behövs väl inte diskuteras...?

Majsan
2006-08-04, 11:51
Majsan, inte bara kanske...utan den platsar...:)

Kan tro det, skulle vara så kul att höra den. Jag får jaga vidare. :)

MagnusAndersson
2006-08-04, 11:55

Ebbas white riot är suveränt bra men den slår inte ebba+mick jones från root rock rebel dvd:n..

MAJSAN DU MÅSTE KÖPA ROOT ROCK REBEL DVDn.

Majsan
2006-08-04, 12:03
Ebbas white riot är suveränt bra men den slår inte ebba+mick jones från root rock rebel dvd:n..

MAJSAN DU MÅSTE KÖPA ROOT ROCK REBEL DVDn.

Varför har du inte sagt det tidigare!!?? Jag var landsförvisad när den släpptes, måste varit därför jag totalt har missat den.
Den är beställd.:) Som tack kan du få köpa Gt singeln till special pris...only for you..:D

Kalläää
2006-08-04, 12:04
Gick in på cdon och där kunde man provlyssna lite från den, behöver jag säga mer än att det är ett solklart köp?

MagnusAndersson
2006-08-04, 12:07
Varför har du inte sagt det tidigare!!?? Jag var landsförvisad när den släpptes, måste varit därför jag totalt har missat den.
Den är beställd.:) Som tack kan du få köpa Gt singeln till special pris...only for you..:D

Hahahaha i don´t want any gt single..... (testar engelska eftersom du varit landsförvisad):D

Majsan
2006-08-04, 12:14
Gick in på cdon och där kunde man provlyssna lite från den, behöver jag säga mer än att det är ett solklart köp?

Lyssnade inte ens, jag blev eld o lågor!

Parlophone
2006-08-04, 12:16
Jadu,det är nog obegripligt.. Förlåt mig..

Kalläää
2006-08-04, 12:17
Lyssnade inte ens, jag blev eld o lågor!
hehe, rätt inställning men en provlyssning är ju inte fel ändå med tanke på att det dröjer några dar innan du får den...:p

MagnusAndersson
2006-08-04, 12:17

Kan man provlyssna på en dvd?

Kalläää
2006-08-04, 12:19
Kan man provlyssna på en dvd?
Man fick se och höra lite från några framträdanden om det var du menade

Majsan
2006-08-04, 12:23
hehe, rätt inställning men en provlyssning är ju inte fel ändå med tanke på att det dröjer några dar innan du får den...:p

Nja, allt är inget är nog min melodi! :)
Ska nog klara mig över helgen...;)

MagnusAndersson
2006-08-04, 12:24
Man fick se och höra lite från några framträdanden om det var du menade

Okej.... tekniken går framåt....;)

Ni kommer inte bli besviken på extramatrialet heller då man får se backstage.... Fjodor ser helt knäckt ut.... jag antar att ni vet att det är från 2003 så det är kul och se fjodor och gurra som "gubbar"

Majsan
2006-08-04, 12:25
Hahahaha i don´t want any gt single..... (testar engelska eftersom du varit landsförvisad):D

No, but I believe your girlfriend does!! :) :D

Kalläää
2006-08-04, 12:26
Okej.... tekniken går framåt....;)

Ni kommer inte bli besviken på extramatrialet heller då man får se backstage.... Fjodor ser helt knäckt ut.... jag antar att ni vet att det är från 2003 så det är kul och se fjodor och gurra som "gubbar"
Ja det blir fina fisken efter helgen, som du säger intressant med fjodor och gurra, stry är inte med eller?

Majsan: Uthållighet är en dygd;)

MagnusAndersson
2006-08-04, 12:26
No, but I believe your girlfriend does!! :) :D

Hahaha jomenvisst vill hon nog det....

Trelleborgaren
2006-08-04, 12:29
Ja det blir fina fisken efter helgen, som du säger intressant med fjodor och gurra, stry är inte med eller?

Majsan: Uthållighet är en dygd;)

nä stry e inte med men det är jäkligt roligt att se (och höra fjoder snacka):D

MagnusAndersson
2006-08-04, 12:35
nä stry e inte med men det är jäkligt roligt att se (och höra fjoder snacka):D

Jo det verkar att ha varit ett roligt och blött party.... Dom flesta ser "lagom" salongsberusade ut.......

Fasiken vad lång en helg kan vara..... Majsan och hbk:aren jag tror nog att jag ska titta lite på dvd nu :)

Majsan
2006-08-04, 12:39
Jo det verkar att ha varit ett roligt och blött party.... Dom flesta ser "lagom" salongsberusade ut.......

Fasiken vad lång en helg kan vara..... Majsan och hbk:aren jag tror nog att jag ska titta lite på dvd nu :)

Haha..retas på du bara!! Berör mig icke!

Nicke o Dregen också...
Hur OT som helst...men...

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,863872,00.html

Det är nån Majsan där som ställt en intelligent fråga...:D

Kalläää
2006-08-04, 12:40

Bah, själv får jag väl nöja mig med att titta på 30 sekundersklippet då:mad:
Ja helgen är lång men man får väl hoppas på att man vaknar upp i runerna av en natt jag inte minns (;) ) och sen på måndag-tisdag kommer det som en glad överraskning:)

MagnusAndersson
2006-08-04, 12:42
Ja helgen är lång men man får väl hoppas på att man vaknar upp i runerna av en natt jag inte minns (;) ) och sen på måndag-tisdag kommer det som en glad överraskning:)

Förmodligen på onsdag ;)

Förresten jag ska se brage idag.... (slå den ot:n om ni kan)

Kalläää
2006-08-04, 12:44
Förmodligen på onsdag ;)

Nää nu får du sluta herr Andersson inte onsdag;)

Ja mer OT än så blir det inte...aldrig inne med Brage

MagnusAndersson
2006-08-04, 12:52
Nää nu får du sluta herr Andersson inte onsdag;)

Ja mer OT än så blir det inte...aldrig inne med Brage

Postgången såg slö ut i halmstad när jag var där.....

Kalläää
2006-08-04, 12:57
Postgången såg slö ut i halmstad när jag var där.....
hahahaha, ja vad kan man göra mer än att skratta, men du har hittat en ömpunkt...längtar som fan, nu i efterhand ångrar jag att jag tittade på klippet därifrån...hade varit bättre att "bara" ha skyhöga förväntningar;)

Majsan
2006-08-04, 13:02
Förmodligen på onsdag ;)

Mmm...jag försöker...J-södra anordnar konsert idag. Sommarens höjdpunkt o bla bla bla...Jodå, det är den där trallande nödrimsnissen. Ledin.
Grejen är att Winnerbäck spelar i Huskvarna samtidigt. Gissa vem som har sålt mest biljetter??

MagnusAndersson
2006-08-04, 13:20
Mmm...jag försöker...J-södra anordnar konsert idag. Sommarens höjdpunkt o bla bla bla...Jodå, det är den där trallande nödrimsnissen. Ledin.
Grejen är att Winnerbäck spelar i Huskvarna samtidigt. Gissa vem som har sålt mest biljetter??

Ledin, för han e en äkta bruksgrabb från sandviken plus att han har dirigerat thåström.... Förmodligen den enda som gjort det. :)

majsan6
2006-08-04, 13:43
I dagsläget så ser topp 5 ut som följer (utan rangordning);

Staten Och Kapitalet
Keops Pyramid (Live -06)
Men Bara Om Min Älskade...
Märk Hur Vår Skugga
Flyger

Majsan
2006-08-09, 13:54

Har du fått din film??? Min är inte ens skickad från cdon än...:mad:

Kalläää
2006-08-09, 14:28
Har du fått din film??? Min är inte ens skickad från cdon än...:mad:
nej, på min beställning står det typ, ej levererad, betyder det att de inte ens skickat den? Så tråkigt man vill ju ha den nu:mad:

PLP
2006-08-09, 14:59
Det kanske blir samma som för min PLP skiva jag beställde..
Tog 2 månader innan jag fick mail att den var ur lager, sen tog det ytterligare 1 månad för mig att få hem den..

bara hoppas att det inte blir likadant

Running in the rain
2006-08-09, 15:30
Ledin, för han e en äkta bruksgrabb från sandviken plus att han har dirigerat thåström.... Förmodligen den enda som gjort det. :)
Dirigerat?

pulshuvud
2006-08-09, 16:25
Ebba Grön - Staten & Kapitalet (Blå Tåget)
Ebba Grön - Flyger (Dag Vag)
Imperiet - Deny (The Clash)
Imperiet - Bodies (Sex Pistols)
Imperiet - Roadhouse Blues

Kalläää
2006-08-09, 19:05
Det kanske blir samma som för min PLP skiva jag beställde..
Tog 2 månader innan jag fick mail att den var ur lager, sen tog det ytterligare 1 månad för mig att få hem den..

bara hoppas att det inte blir likadant
2 månader? då kanske man skulle beställt PLP skiva enskillt istället för med alla de andra skivorna

MagnusAndersson
2006-08-09, 19:29
Dirigerat?

Kolla in ANC galan...... Sista nummret där alla står tillsammans.

Majsan
2006-08-09, 19:49
nej, på min beställning står det typ, ej levererad, betyder det att de inte ens skickat den? Så tråkigt man vill ju ha den nu:mad:

Nu jädrar i min lilla låda fick jag mail om att den är levererad. Bör vara hos mig inom två dagar, så förhoppningsvis är fredagkvällen räddad. (Får bli krogen på lördag med andra ord) :D

Kalläää
2006-08-09, 20:15
Nu jädrar i min lilla låda fick jag mail om att den är levererad. Bör vara hos mig inom två dagar, så förhoppningsvis är fredagkvällen räddad. (Får bli krogen på lördag med andra ord) :D
Inte f-n är min levererad, kommer nog få den om...ja säg 2-3 år:mad:

Majsan
2006-08-09, 20:33
Inte f-n är min levererad, kommer nog få den om...ja säg 2-3 år:mad:

Lugn o fin nu, vi beställde väl ungefär samtidigt? Fast jag kanske var aningens, aningens före...o jag kanske snodde åt mig sista exet...Men jag o Mangan kanske kan hjälpas åt att referera den...:D

För övrigt så gick HV på första isträningen i måndags...Looking Goooood!

Kalläää
2006-08-09, 20:39
Lugn o fin nu, vi beställde väl ungefär samtidigt? Fast jag kanske var aningens, aningens före...o jag kanske snodde åt mig sista exet...Men jag o Mangan kanske kan hjälpas åt att referera den...:D

För övrigt så gick HV på första isträningen i måndags...Looking Goooood!
Hehe, ja före mig var du nog, beställde min i söndags men d ska väl inte spela någon roll, inte arbetar de latmaskarna på helgen inte;)
Ja det hade ju varit underbart med en recension av den, kan tänka mig att mange hade gått väldigt OT och börjat tjata om Halmstads postverk;)
Däremot får du gärna tjoa till när du sett den och säg vad du tyckte, något ska man ju göra medans man väntar på sin skatt...
Och nej, den-som-väntar-på-något-gott mentaliteten är inget värd i min stuga... ( jag bor inte i en stuga men det lät bättre:rolleyes: )

Parlophone
2006-08-09, 20:51
Nu har jag inte läst igenom hela tråden men.. Snackar ni Plp-skivor? Från Cd-On? Isf kan jág också bekräfta att dom är sega..
Har fått 3 nu efter drygt en veckas väntan,dock inte den andra..

Kalläää
2006-08-09, 20:55
Nu har jag inte läst igenom hela tråden men.. Snackar ni Plp-skivor? Från Cd-On? Isf kan jág också bekräfta att dom är sega..
Har fått 3 nu efter drygt en veckas väntan,dock inte den andra..
nej vi snackar om hyllnings DVD:n till Strummer där bla Ebba spelade cover på Clashiga låtar, men i min beställning ingår bla red sonic underwear så Majsan lär ju hinna se sin 10 gånger innan jag ens ser mitt fodral

Parlophone
2006-08-09, 21:03
nej vi snackar om hyllnings DVD:n till Strummer där bla Ebba spelade cover på Clashiga låtar, men i min beställning ingår bla red sonic underwear så Majsan lär ju hinna se sin 10 gånger innan jag ens ser mitt fodral
Hehe,okej..
Ha,det är nog sant! Den finns inte i lager för tillfället.. Men majsan är ju så snäll så hon kan berätta för dig hur den är;)?

Majsan
2006-08-09, 21:10

10 gånger? Lägg till en nolla (inte mig) så kanske det stämmer. Jag får ju min på fredag sen är det helg o så du lär ju få din tidigast måndag.:D
Nähä, om jag skulle ta o lyssna lite på den är PLP CD:n, red sonic underwear nu kanske...:D

Kalläää
2006-08-09, 21:13
10 gånger? Lägg till en nolla (inte mig) så kanske det stämmer. Jag får ju min på fredag sen är det helg o så du lär ju få din tidigast måndag.:D
Nähä, om jag skulle ta o lyssna lite på den är PLP CD:n, red sonic underwear nu kanske...:D
Alla dessa gamlingar, ingen respekt för dagensungdom;)
Nej men allvarligt talat är jag rädd att hela min beställing tar en månad eller så, de lär ju inte skicka grejorna separat...

Majsan
2006-08-09, 21:18
Alla dessa gamlingar, ingen respekt för dagensungdom;)
Nej men allvarligt talat är jag rädd att hela min beställing tar en månad eller så, de lär ju inte skicka grejorna separat...

Hahaha...
Men jo, de skickar beställngarna separat. Det gjorde de sist till mig i allafall. Så lugn vännen, det kommer att ordna sig! Lita på tant Majsan. :)

MagnusAndersson
2006-08-09, 21:52
Hahaha...
Men jo, de skickar beställngarna separat. Det gjorde de sist till mig i allafall. Så lugn vännen, det kommer att ordna sig! Lita på tant Majsan. :)

Nej cdon är ofta sega (såvida man inte beställer via sällskapets cdon banner ;)) Alla vet ju att man vänder sig till ginza eller discshop för dom ggr man beställer filmer och musik (såvida man inte är såååå smart att man gör det via www.thastromsallskapet.se :s cdon banner ;) )

Kalläää
2006-08-09, 23:59
Nej cdon är ofta sega (såvida man inte beställer via sällskapets cdon banner ;)) Alla vet ju att man vänder sig till ginza eller discshop för dom ggr man beställer filmer och musik (såvida man inte är såååå smart att man gör det via www.thastromsallskapet.se :s cdon banner ;) )
Mange, vet du vad? Du har en mycket ful ovana, du säger ingenting i tid, du kunde löst alla mina bekymmer men nu är det för sent;)

MagnusAndersson
2006-08-10, 00:10
Mange, vet du vad? Du har en mycket ful ovana, du säger ingenting i tid, du kunde löst alla mina bekymmer men nu är det för sent;)

Hade det inte varit för en viss fotbollsmatch så...

Kalläää
2006-08-10, 00:13
Hade det inte varit för en viss fotbollsmatch så...
hmm, nu hänger jag inte med riktigt, syftar du på gefle hbk eller?:)

pulshuvud
2006-08-10, 16:29
Idag köpte jag Städer när jag blöder-remixen och den var ju helt värdelös... typ

Majsan
2006-08-10, 21:00

Nu har jag sett den två gånger. ;) Fick den idag. Lyckliga ni som var där o såg allt, det måste ha varit fantastiskt! Otroligt bra, några artister gjorde väl sådär ifrån sig enligt mig, Ebba+Mick var ju naturligtvis bäst. Eller ja, kanske, Moneybrother var jääävligt bra också. Thåström är minsann inte så dålig på (fylle)brööla han heller, dess vara eller icke vara diskuteras ju i en annan tråd här. :rolleyes:

PLP
2006-08-10, 21:23
Nu har jag sett den två gånger. ;) Fick den idag. Lyckliga ni som var där o såg allt, det måste ha varit fantastiskt! Otroligt bra, några artister gjorde väl sådär ifrån sig enligt mig, Ebba+Mick var ju naturligtvis bäst. Eller ja, kanske, Moneybrother var jääävligt bra också. Thåström är minsann inte så dålig på (fylle)brööla han heller, dess vara eller icke vara diskuteras ju i en annan tråd här. :rolleyes:

Hehe, jag tycker då inte Ebba + Mick Jones är så bra! Men häftigt att se, men med facit i hand så ser det inte lovande ut för alla er som vill ha en Ebba återförening..

Men som sagt häftigt att se!

Majsan
2006-08-10, 21:34
Hehe, jag tycker då inte Ebba + Mick Jones är så bra! Men häftigt att se, men med facit i hand så ser det inte lovande ut för alla er som vill ha en Ebba återförening..

Jäkligt häftigt! Thåström verkade trivas, han visade ju garnityret flera gånger. :D
För övrigt så är London Calling världens bästa låt. Ja, faktiskt, så är det.:)

Trelleborgaren
2006-08-10, 21:39
Jäkligt häftigt! Thåström verkade trivas, han visade ju garnityret flera gånger. :D
För övrigt så är London Calling världens bästa låt. Ja, faktiskt, så är det.:)

den e grymt bra, han som sjunger den på roots rock rebell borde dock förbjudas att sjung, fan va kasst det låter.

en annan grym låt på rrr är rock the cashbah (stavning?) med howlin pelle:D

Majsan
2006-08-10, 21:45
den e grymt bra, han som sjunger den på roots rock rebell borde dock förbjudas att sjung, fan va kasst det låter.

en annan grym låt på rrr är rock the cashbah (stavning?) med howlin pelle:D

Håller med, han gjorde inte London Calling rättvisa, vilket iofs kanske är väldigt svårt. Fanns flera grymma låtar, jag fastnade ordentligt för Moneybrothers Tommy Gun. Blev också riktigt imponerad av Magnus Carlsson! :)

Kalläää
2006-08-10, 21:58
Håller med, han gjorde inte London Calling rättvisa, vilket iofs kanske är väldigt svårt. Fanns flera grymma låtar, jag fastnade ordentligt för Moneybrothers Tommy Gun. Blev också riktigt imponerad av Magnus Carlsson! :)
du kan bara vara lycklig majsan o jag kan bara vara olycklig;)

Det Glittrar
2006-08-10, 22:04
Håller med Majsan, London calling kan mycket väl vara världens bästa låt. Thåström är ju lycklig som ett barn på julafton ser man, men vem fan skulle inte vara det om man fick lira med Mick Jones, Han som kör London calling verkar vara extremt lycklig över att stå på en scen igen, det var nog ett tag sen förmodar jag.
Jag är rätt förtjust i dem som kör straight to hell, minns inte namn, har lånat ut dvdn till syrran för flera månader sen, börjar bli dags att ta tillbaka den!!

MagnusAndersson
2006-08-10, 22:24
Straight to hell är horribelt dålig i denna version... Älskar den låten när clash gör den men när denna fåntratt gör den är den horribelt tråkig... Har för mig att killen som sjunger den på rrr arrangerade hela grejen...... Lite som om Göran Persson skulle ta ut sig till landslaget i hockey tycker jag.

pulshuvud
2006-08-10, 22:25

inte för att jag vill ha en återförening men varför tycker du det ser mörkt ut för dem som vill ha återförening?

Det Glittrar
2006-08-10, 23:11
Straight to hell är horribelt dålig i denna version... Älskar den låten när clash gör den men när denna fåntratt gör den är den horribelt tråkig... Har för mig att killen som sjunger den på rrr arrangerade hela grejen...... Lite som om Göran Persson skulle ta ut sig till landslaget i hockey tycker jag.
Aha där ser man, som jag sa så har jag haft den utlånad länge, hade för mig att den görs bra där, men du kan väl inte mena att den är sämre än han som kör London callin iaf, helt klart läge och ta tillbaka dvdn

MagnusAndersson
2006-08-11, 00:27
Aha där ser man, som jag sa så har jag haft den utlånad länge, hade för mig att den görs bra där, men du kan väl inte mena att den är sämre än han som kör London callin iaf, helt klart läge och ta tillbaka dvdn

Kommer inte ihåg vilken som körde london calling, så förmodligen suger den också. Vet iaf att jag blev jäkligt sur på han som framförde straight to hell eftersom det är en av dom skönaste låtar som finns i orginalversion.

Annars så e ju infintive mass otroligt grymma på rrr.

Majsan
2006-08-11, 07:47
Kommer inte ihåg vilken som körde london calling, så förmodligen suger den också. Vet iaf att jag blev jäkligt sur på han som framförde straight to hell eftersom det är en av dom skönaste låtar som finns i orginalversion.

Annars så e ju infintive mass otroligt grymma på rrr.

Anders Brodde Brodin kör London Calling. När vi ändå dissar, Clampdown, Joppe Pihlgren o Idde Schultz, den är jag tvungen att hoppa. Kan bara inte lyssna å eländet.
Men Sigge Hill är skön!!:)

Camensky
2006-08-11, 08:40
Anders Brodde Brodin kör London Calling. När vi ändå dissar, Clampdown, Joppe Pihlgren o Idde Schultz, den är jag tvungen att hoppa. Kan bara inte lyssna å eländet.
Men Sigge Hill är skön!!:)
Sigge Hill är kung! "Håll käften."

Mange: Straight to hell är bäst på plattan Live: From here to eternity. Där är den så otroligt jävla asbra att den måste rankas som en av de bästa balladerna nånsin.

MagnusAndersson
2006-08-11, 10:44
Sigge Hill är kung! "Håll käften."

Mange: Straight to hell är bäst på plattan Live: From here to eternity. Där är den så otroligt jävla asbra att den måste rankas som en av de bästa balladerna nånsin.

Sigge hill var otroligt bra på rrr..

Mmmm straight to hell surrar konstant runt på den inbyggda skivspelaren i huvudet.

ebba***grön
2006-08-11, 12:05
1.Staten & kapitalet
2.Fred
3.White riot
4.Tyna bort
5.Keops pyramid

VackerDödStad
2006-08-11, 23:18
1. Balladen om briggen....
2. Staten och kapitalet
3. Märk hur vår skugga
4. Keops pyramid
5. Bara om min älskade väntar

Kalläää
2006-08-14, 11:12
Majsan: Gissa om de har skickat min beställning:mad: ( ;) )

Gregor Samsa
2006-08-14, 11:31
Men bara om min älskade väntar - Göteborg 21/7 -06
Tyna Bort
Staten och kapitalet
Keops Pyramid
Märk hur vår skugga......................

Majsan
2006-08-14, 11:35
Majsan: Gissa om de har skickat min beställning:mad: ( ;) )

Haha...ja, det var ju tvetydiga smileys, men jag hoppas ju för din och din omgivnings skull att de har skickat den! Du kan ju bli så aggresiv annars....;)

Kalläää
2006-08-14, 11:38
Haha...ja, det var ju tvetydiga smileys, men jag hoppas ju för din och din omgivnings skull att de har skickat den! Du kan ju bli så aggresiv annars....;)
Den är inte ens levererad, så jag drog iväg ett hatbrev till cdon :p
Ja, det är nog lika bra den kommer nu, jag menar det är ju allmänt kännt att jag bär på agressioner :cool:

Majsan
2006-08-14, 11:53
Den är inte ens levererad, så jag drog iväg ett hatbrev till cdon :p
Ja, det är nog lika bra den kommer nu, jag menar det är ju allmänt kännt att jag bär på agressioner :cool:

Haha..mmmm...
Tänk när du får reda på att en tjej från Jönköping fick sista exet av filmen, då jäklar är det bäst att jag drar! ;)

Kalläää
2006-08-14, 11:54
Haha..mmmm...
Tänk när du får reda på att en tjej från Jönköping fick sista exet av filmen, då jäklar är det bäst att jag drar! ;)
tsss....gör det, nog lika bra;)
Nej, jag tror snarare att det är Red sonic underwear som tar tid:rolleyes:

Parlophone
2006-08-14, 12:01
Det är det.

Majsan
2006-08-14, 12:04
tsss....gör det, nog lika bra;)

Tog inte så lång tid för mig att få den?? Kanske sista exet till mig där då??:D

Kalläää
2006-08-14, 12:13
Tog inte så lång tid för mig att få den?? Kanske sista exet till mig där då??:D
Ja, hur vi än vänder och vrider på det så är det nog ditt fel att det tar tid, arghh;)

Traspojken
2006-08-14, 17:16
Jag tycker ju mannen gjorde bäst covers på plptiden det är långt fler än fem, som tex när han daskade av elektrisk (den svenska versionen) till industriellt noise och läste texten innatill från ett papper i början av 90talet och andra guldkorn. Men jag vet inte om ni syftade på covers på andra band han vart med i :)

1. Staten och kapitalet (klockren, att ta en halvkass låt och fylla den med så mycket energi, det blir en ny låt, med en ny innebörd, och så jävla grymt omöjligt att toppa,förutom plp då).
2. Kanonsång (kul låt osm definitivt görs bättre med thåströms elak röst än i varité stil med gamla gubbar).
3. Repulsiv (Borde så mycket mer vart med på grisskivan, istället för den mer publikfriande så kall så het, hade gjort sig bättre för helhetsintrycket av skivan).
4.Now, I wanna fuck your dog ( bara för att).
5. Personliga person (Cornelis röst och trubadur grejer kan vara litet jobbiga, men oj kunde mannen skriva låtar, PP och även balladen om en gammal knarkare är finina grejer som gör sig väl i thåströms tappning).

Är we're only in it for the drugs pt 2 en cover eller inte? Har hört det debateras så många gånger fram och tillbaka. Den skulle nog i sånna fall putta ner ett par av ovanstående ett snäpp.

Majsan
2006-08-15, 11:07
Ja, hur vi än vänder och vrider på det så är det nog ditt fel att det tar tid, arghh;)

Haha...usch, jag är en retlig jävel du...:p
Några glad besked idag då?:)

Kalläää
2006-08-15, 12:07
Haha...usch, jag är en retlig jävel du...:p
Några glad besked idag då?:)
Majsan: Jag är inte arg på dig längre ;)
Efter mitt mail dit blev dom rädda, så nu skickas 5 skivor (bla. RRR: P ) separat och de två andra skickas senare, så imorgon eller i övermorgon vet ni vad jag gör:)

Kalläää
2006-08-15, 13:02
Majsan: Gissa vad som kom på posten IDAG!:) :p :D :rolleyes:

Majsan
2006-08-15, 13:11
Fasen, nu fick du ju mig att le på jobbet!!Kul, ha en underbar afton! :)

Parlophone
2006-08-15, 13:11
Majsan: Gissa vad som kom på posten IDAG!:) :p :D :rolleyes:
Fick du Red Sonic Underwear idag också?

Kalläää
2006-08-15, 13:15
Majsan: Nu ler jag med det vill jag lova, alltid kul att muntra upp någon, ännu bättre när man själv är munter:)
Parlophone: Nej, den fick jag nte tiggarens tal och RSU verkar vara ur lager, men jag klarar mig ett tag nu;)

Camensky
2006-08-15, 13:17
Majsan: Nu ler jag med det vill jag lova, alltid kul att muntra upp någon, ännu bättre när man själv är munter:)
Parlophone: Nej, den fick jag nte tiggarens tal och RSU verkar vara ur lager, men jag klarar mig ett tag nu;)
Fjodor verkar vara på så jävla bra humör backstage, är lyrisk över allas insats. "Du satte varenda ton, man trodde ju det var The Clash." Eller så hade han fått i sig några öl. :)

Träsoppa
2006-08-15, 13:17
Jag har missat något.. Vad är det ni pratar om? :D

Trelleborgaren
2006-08-15, 13:21
Jag har missat något.. Vad är det ni pratar om? :D

roots rock rebell;)

Träsoppa
2006-08-15, 13:21
Aha, då är jag med ;)

Kalläää
2006-08-15, 15:16
Fjodor verkar vara på så jävla bra humör backstage, är lyrisk över allas insats. "Du satte varenda ton, man trodde ju det var The Clash." Eller så hade han fått i sig några öl. :)
WoW, nu är jag en erfarenhet rikare:) Jo Fjodor var nog rät bra på kanelen om man säger så.
Men det jag "mös" mest åt det var Gurra, lite pojke bland de stora grabbarna känndes det som ( syftar på hans klädsel image och utséende och inte hans formidabla kunskaper) Varje gång jag såg honom där tänkte jag på alla bilder man sett Fjodor o Pimme klänga på varann ocg Gurra står två, tre meter där ifrån.
titta på omslaget till We´re only in it och tänk: hur ser han ut om 20 år? Det är vår Gurra mina vänner:)

Oj, nu blev jag sentimental visst:rolleyes:

Camensky
2006-08-15, 15:45
WoW, nu är jag en erfarenhet rikare:) Jo Fjodor var nog rät bra på kanelen om man säger så.
Men det jag "mös" mest åt det var Gurra, lite pojke bland de stora grabbarna känndes det som ( syftar på hans klädsel image och utséende och inte hans formidabla kunskaper) Varje gång jag såg honom där tänkte jag på alla bilder man sett Fjodor o Pimme klänga på varann ocg Gurra står två, tre meter där ifrån.
titta på omslaget till We´re only in it och tänk: hur ser han ut om 20 år? Det är vår Gurra mina vänner:)

Oj, nu blev jag sentimental visst:rolleyes:
Hur glad ser inte Pimme ut då? Han kollar ständigt på Mick Jones och känner sig säkert som ett glatt litet barn som får lira med en barndomsidol. :)

Kalläää
2006-08-15, 15:51
Hur glad ser inte Pimme ut då? Han kollar ständigt på Mick Jones och känner sig säkert som ett glatt litet barn som får lira med en barndomsidol. :)
hehe, jo det gör han, men det är han inte ensam om...känns som de flesta Känner/ bör känna så.
Men Gurra han bara går där och njuter lite...en lirare av rang!