Visa fullständig version : Tant Strul...
Gregor Samsa
2006-08-09, 08:53
Thåström och Ebbornas polare, vad jag har förstått. Dessutom gjorde de riktigt jävla bra musik... Har nyss upptäckt dem. Nån annan som har nån åsikt?
Håller med. Tant strul gjorde massor bra grejor,,, blev oxå massor av bra grejor efter tant strul som tex Nike cch Gurra.
Gregor Samsa
2006-08-09, 09:49
Nike och Gurra? Våran Gurra, va? Tror bestämt jag har hört nåt om att Gurra gjorde nåt med nån ur Tant Strul...
Pink Champagne då? Är de nåt att ha?
Ska kolla vad plattan med Nike och Gurra heter, återkommer senare. Fastnade aldrig för Pink på samma sätt som Strul.
Gregor Samsa
2006-08-09, 10:07
Gör det! Har faktiskt aldrig hört Pink Champagne... Började lyssna på Tant Strul i förrgår först... Haaahha....
MaxBerNer
2006-08-09, 10:56
Tant Strul har en låt med i filmen "Tjenare Kungen" - Dunkar Varmt heter den... Men det visste du kanske...
Gregor Samsa
2006-08-09, 11:02
Jo... Men när jag såg den visste jag knappt vilka det var..Knappt...
Tycker personligen att Pink Champagne är bättre än Tant Strul.
Flickan Utan Ord är dock underbar. :-)
Gregor Samsa
2006-08-09, 11:45
Underbar var ordet. Tomheten är inte dålig den heller!
Camensky
2006-08-09, 12:30
Ska kolla vad plattan med Nike och Gurra heter, återkommer senare. Fastnade aldrig för Pink på samma sätt som Strul.
De gjorde ju en version av Flyger.
Hittade vinylen med Nike och Gurra, folk bits finns med på plattan. Kan rekomendera Kajsa och Malena. Historier från en väg.
För de som är intresserade läser thå typ en dikt i en gammal strul låt, så de va
säkert polare.
Gregor Samsa
2006-08-09, 14:29
Mer än polare... Kajsa och Pimme var ihop sex månader under 1981... Det du!
Camensky
2006-08-09, 14:33
Och? Kanske intressant för vissa men har ju inte så mkt att göra med musiken...
Gregor Samsa
2006-08-09, 14:41
Det har det med tanke på att Kajsa skrev Svart Diamant som en "hyllning" till Pimme...
Och låt oss inte starta ett idiot-tjafs till bara för att detta har nämnts va?
"Den här gången kommer kontrollen över vad som skrivs på forumet vara större. Det är en nödvändighet för att forumet ens ska finnas kvar.
Forumet skall ej vara till för att diskutera privata saker, istället är forumets syfte att ni ska kunna dela med er av minnen, åsikter om musiken, nyheter och kanske få hjälp med något thåströmrelaterat. Om dessa regler och föreskrifter ej följs kan vi vara tvungna att stänga ner forumet."
http://www.thastrom.se/forum/announcement.php?f=9
-------------------------------
hursomhelst så tänkte jag bara säga att jag inte är så förtjust i brudar som sjunger åt rockhållet. av allt som jag har hört så är det bara en grupp med en tjej som sångare som låter bra och det är sahara hotnights. både bra musik och bra sångröst.
tant struls sångare diggar jag verkligen inte, hon pressar rösten som in i helvete låter det som liksom :S. fast jag har inte hört så jättemycket, men runt 10 låtar kanske. dunkar varmt också, såklart.
för att gå bort från topic lite (igen) så ville jag säga att den där låten "1x2x3x4" eller vad den heter som är med på tjenare kungen måste vara det sämsta jag har hört en människa sjunga.
fast dom är nog bra på det dom gör. fast det faller mig inte i smaken.
Camensky
2006-08-09, 14:43
Och låt oss inte starta ett idiot-tjafs till bara för att detta har nämnts va?
Absolut inte, tycker bara att man ska respektera Thåströms önskan om att hans privatliv inte skall diskuteras här.
Gregor Samsa
2006-08-09, 14:47
Har han uttryckt en sådan önskan personligen? I så fall är det ju inget snack. Men det är ju inte särskilt påträngande att nämna att han och grytt var tillsammans för 25 år sen... men har han nu sagt detta, så visst ska man då respektera det....
Camensky
2006-08-09, 14:53
Har han uttryckt en sådan önskan personligen? I så fall är det ju inget snack. Men det är ju inte särskilt påträngande att nämna att han och grytt var tillsammans för 25 år sen... men har han nu sagt detta, så visst ska man då respektera det....
Indirekt genom admin, men att man nämner en sån grej är väl inte världens grej. Men bara man håller det på en lagom nivå och ingen Se&Hör-exaltering...
Gregor Samsa
2006-08-09, 15:03
Indirekt genom admin, men att man nämner en sån grej är väl inte världens grej. Men bara man håller det på en lagom nivå och ingen Se&Hör-exaltering...
Precis. Tyckte det var uppenbart läge att nämna det där med förhållandet i och med att det hade påverkan så direkt på musiken som Kajsa gjorde...
Men onödigt dyngskvaller är väl inte att uppmuntra eller rekommendera...
MagnusAndersson
2006-08-09, 19:37
Pink champagne tycker jag slår tant strul men jag har inte lyssnat speciellt mycket på något av banden.
Gregor Samsa
2006-08-10, 07:44
Det är ju en underbar stämning över Tant Struls grejer, det är pubertal tonårsångest på nåt jävla vis fast utan att det låter lamt eller patetiskt.... :)
Pimmeihjärtat
2006-08-11, 02:24
Alltså jag kom att tänka på en grej bara, eftersom Kajsa och Pimme var tillsammans i sex månader, så kanske "Fan fan fan" handlar om henne? "Fast det ar en så kort romans, var de något jag borde ha förstått ..."
StoraStyggaJohan
2006-08-11, 03:47
Alltså jag kom att tänka på en grej bara, eftersom Kajsa och Pimme var tillsammans i sex månader, så kanske "Fan fan fan" handlar om henne? "Fast det ar en så kort romans, var de något jag borde ha förstått ..."
Spekulera inte ens.. lämna detta ämne... låt det vara privat vem det handlar om och ta till dig budskapet istället för att prata om personer...
Det äe lite konstigt att inte få spekulera i vem Fan handlar om, men det är OK att spekulera i faderns pistolviftande i Främling överallt. ( Tidigare tråd för länge sedan) Är inte det också privatliv?
Det är en sak att diskutera låtar, en annan sak att skvallra.
Gregor Samsa
2006-08-11, 09:57
Precis... Vi behöver inte driva det här med att inte spekulera i privatliv till en löjlig nivå. Vi har tidigare diskuterat eller i alla fall nämnt att Pimme skrev We're only in it... sittandes på tunnelbanan, även det var ju privatliv. Som föregående talare sa så är det en stor skillnad att skvallra om någons privatliv och att diskutera/analysera låttexter.
vicketorr
2006-08-11, 12:19
sen så är det väl lite skillnad att diskutera en grej som hände för 25 år sen än att hålla på att skvallra om hans nuvarande liv?
Pimmeihjärtat
2006-08-12, 01:36
Precis... Vi behöver inte driva det här med att inte spekulera i privatliv till en löjlig nivå. Vi har tidigare diskuterat eller i alla fall nämnt att Pimme skrev We're only in it... sittandes på tunnelbanan, även det var ju privatliv. Som föregående talare sa så är det en stor skillnad att skvallra om någons privatliv och att diskutera/analysera låttexter.
Ja, exakt! Jag visste att någon skulle säga något sådant, liksom "Jag respekterar Pimmes privatliv mest", liksom, då skulle vi inte kunna diskutera något från första skivan, det här blir liksom någon slags principsak, om vi inte ska diskutera något personligt alls så kan vi som sagt knapt diskuter "Where only in it for the drugs" som inte är så personlig, men är skriven från hjärtat! Ska vi sluta med forutmet helt eller ska vi diskutera någonting överhuvudtaget?
Gregor Samsa
2006-08-12, 13:03
Texter är privatliv. Tänk på det alla ni moralens väktare! :cool:
Det finns tydliga gränser, låt oss inte förvilla oss...
Pimmeihjärtat
2006-08-12, 19:22
Texter är privatliv. Tänk på det alla ni moralens väktare! :cool:
Det finns tydliga gränser, låt oss inte förvilla oss...
Visst är det så, men jag tror inte han skulle skriva em om han inte ville att folk skulle tänka på dem, liksom, det är en stor del av meningen det! ;P
Gregor Samsa
2006-08-14, 07:40
Visst är det så, men jag tror inte han skulle skriva em om han inte ville att folk skulle tänka på dem, liksom, det är en stor del av meningen det! ;P
Det var ju det jag menade... Folk här kan vara jävligt överbeskyddande,.,.,
Limonlove
2006-08-14, 21:37
tant strul är skitbra, upptäckte dem för ca ett halvår sedan
vBulletin v4.1.9, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.