handdator

Visa fullständig version : Bibel live, vilken spelning?

radikal
2006-08-14, 13:15
http://www.youtube.com/watch?v=--izkSouSeE

Någon som vet från vilken spelning det här är inspelat?

Camensky
2006-08-14, 13:22

Jag vet fan inte, men där kunde man hitta den här iaf:
http://www.youtube.com/watch?v=NDLUkl2iSX0&mode=related&search=

radikal
2006-08-14, 13:25
Haha, såg den förut, riktigt tryck i den. :rolleyes:

Det Glittrar
2006-08-14, 16:05

Det är väl från ett program som hette Nancy och Carina ( tror jag), det var Anna-lena brundin och en norsk tjej som jag inte minns namnet på som var programledare, det var nåt slags humorprogram med lite musikinslag, Imperiet körde väl bara bibel vad jag minns, Fan jag märker att jag är tveksam på nästan varje punkt, men det är ju många år och många bärs sen!

yeahx
2006-08-15, 00:37
Det är väl från ett program som hette Nancy och Carina ( tror jag), det var Anna-lena brundin och en norsk tjej som jag inte minns namnet på som var programledare, det var nåt slags humorprogram med lite musikinslag, Imperiet körde väl bara bibel vad jag minns, Fan jag märker att jag är tveksam på nästan varje punkt, men det är ju många år och många bärs sen!

Det stämmer bra, Fläskkvartetten var ju hus-bandet också, kommer inte heller ihåg vad programmet hette bara att dom kallade sig Nancy och carina. det gick 86-87 ca

Majsan
2006-08-15, 12:32
Gjordes det nån video till bibel nån gång? Tänker på de inklippta sekvenserna man kan se i detta framträdandet. Vietnamkrigsbilder eller? Nån som vet?

radikal
2006-08-15, 14:24
Det är bara bilder de satt ihop till liveframträdandet skulle jag tro.

radikal
2006-08-15, 14:27
Ett passande klipp i dagarna med: "Våran hatlåt till staten Israel heter Österns röda ros."

http://www.youtube.com/watch?v=DXXOReqzUcQ&mode=related&search=

Gregor Samsa
2006-08-15, 14:56
Fy fan alltså... Man blir helt darrig... Vilket geni han är, Sven Joakim Thåström..

(angående ovanstående klipp...)

Camensky
2006-08-15, 15:04
Fy fan alltså... Man blir helt darrig... Vilket geni han är, Sven Joakim Thåström..

(angående ovanstående klipp...)
Ja, den är ruskigt ruskigt bra. Mycket bättre än vad jag hade för mig...

Gregor Samsa
2006-08-15, 15:21
Ja, den är ruskigt ruskigt bra. Mycket bättre än vad jag hade för mig...
Vad hade du för dig? Jag menar inledningen... Denna mannen (thåström) vet vad det handlar om...

Camensky
2006-08-15, 15:43
Vad hade du för dig? Jag menar inledningen... Denna mannen (thåström) vet vad det handlar om...
Men det var ju så länge sen jag hörde den så jag hade ju glömt... (Och här vill jag ha den där smileyn i vänstra hörnet...)

Anima
2006-08-15, 21:45
Visst är det uppenbart att J.T är extremt intelligent både intellektuellt och känslomässigt. Jag tycker det känns oerhört befriande att veta att det finns sådana människor.

Kalläää
2006-08-15, 21:52
Visst är det uppenbart att J.T är extremt intelligent både intellektuellt och känslomässigt. Jag tycker det känns oerhört befriande att veta att det finns sådana människor.
Ja, det är ju skönt att veta att jag inte är ensam...

Anima
2006-08-15, 21:57
Ensam om vad? Ensam om dina klyschor eller kanske skämt kan man ju bara hålla tummen för att du är.

Kalläää
2006-08-15, 22:02
Ensam om vad? Ensam om dina klyschor eller kanske skämt kan man ju bara hålla tummen för att du är.
Ja, det skulle ju inte funka om alla hade samma formídabla humor som mig, går ju inte så är det bara...glad att du håller med:)

Anima
2006-08-15, 22:13
Ärligt talat vet jag inte hur det skulle funka om "alla hade din formidabla humor". Det vet väl inte du heller. Om det nu är humor överhuvudtaget du förmedlar.

Kalläää
2006-08-15, 22:20
Ärligt talat vet jag inte hur det skulle funka om "alla hade din formidabla humor". Det vet väl inte du heller. Om det nu är humor överhuvudtaget du förmedlar.
humor är det nog inte det är nog inte...det är snarare en melankolisk känsla av veklighet samtidigt som jag svävar i mina tankar, kul, önskar att alla var lika begåvade som mig, synd att jag måste leva i min värld, ni simpla figurer verkar leva så bra, jag köpte en rödlök i tisdags, men jag är så djup, det fattar väl inte ni ungdomar vad det betyder.

Anima
2006-08-15, 22:33
Nej du har rätt, jag fattar inte .. varför du köpte den där rödlöken i tisdags för jag känner inte dig så på nära håll. Ni/? Vi ungdomar.....fattar inte, eller fattar...det är så olika hur man ser på sig.

Gregor Samsa
2006-08-16, 08:42
humor är det nog inte det är nog inte...det är snarare en melankolisk känsla av veklighet samtidigt som jag svävar i mina tankar, kul, önskar att alla var lika begåvade som mig, synd att jag måste leva i min värld, ni simpla figurer verkar leva så bra, jag köpte en rödlök i tisdags, men jag är så djup, det fattar väl inte ni ungdomar vad det betyder.
Alltså, det känns som du bara använder dig av stora ord och meningar utan någon egentlig innebörd eller vetskap om vad de betyder. Så väldigt infantilt. ;)

Kalläää
2006-08-16, 09:27
Alltså, det känns som du bara använder dig av stora ord och meningar utan någon egentlig innebörd eller vetskap om vad de betyder. Så väldigt infantilt. ;)
Du tror inte det var så att jag skrev det inlägget med tanke på personen ifrågas tidigare inlägg, pretto ord, inget samanhang, och berättar att ungdomarna inte fattar? Sklle kunna va så:rolleyes:

Gregor Samsa
2006-08-16, 09:37
Du tror inte det var så att jag skrev det inlägget med tanke på personen ifrågas tidigare inlägg, pretto ord, inget samanhang, och berättar att ungdomarna inte fattar? Sklle kunna va så:rolleyes:
Så skulle det helt klart kunna vara, bara det att Anima i all sin präktighet faktiskt hade sammanhang... ;)

Kalläää
2006-08-16, 09:38
Så skulle det helt klart kunna vara, bara det att Anima i all sin präktighet faktiskt hade sammanhang... ;)
hehe, jo denna gången men jag skrev TIDIGARE inlägg :)

Gregor Samsa
2006-08-16, 09:41
hehe, jo denna gången men jag skrev TIDIGARE inlägg :)
Självklart. Ni två är inte precis de bästa kamrater, va? Måste säga att jag gillar att följa era debatter, samt att komma med nåt litet inlägg själv emellanåt.. :)

Kalläää
2006-08-16, 09:48
Självklart. Ni två är inte precis de bästa kamrater, va? Måste säga att jag gillar att följa era debatter, samt att komma med nåt litet inlägg själv emellanåt.. :)
Hehe, nej bästa kompisar är vi väl inte men det är inga problem för mig, så länge hon inte skriver om det i varje sida, hehe ah, alltid lite kul med andras tankar med :)

Gregor Samsa
2006-08-16, 09:51
Hehe, nej bästa kompisar är vi väl inte men det är inga problem för mig, så länge hon inte skriver om det i varje sida, hehe ah, alltid lite kul med andras tankar med :)

Alltid kul med debatter, det e väl det man har diskussionsforum till? :)

Är det en "hon"? Alltid känt att det e en kille. Jag menar namnet säger väl inte så mycket egentligen..? :D

Kalläää
2006-08-16, 10:00
Alltid kul med debatter, det e väl det man har diskussionsforum till? :)

Är det en "hon"? Alltid känt att det e en kille. Jag menar namnet säger väl inte så mycket egentligen..? :D
Jo ett diskussionsforum är det väl men våra debatter har en tendens att gå väldigt OT, vilket är synd.
Alltid tyckt att det är en tjej/dam/kvinna då namnet slutar på A, om den nu är ett namn överhuvudtaget.:cool:

Gregor Samsa
2006-08-16, 10:03
Jo ett diskussionsforum är det väl men våra debatter har en tendens att gå väldigt OT, vilket är synd.
Alltid tyckt att det är en tjej/dam/kvinna då namnet slutar på A, om den nu är ett namn överhuvudtaget.:cool:
OT, precis som vårt snack just nu då;)

Är människan religiös? Är det det handlar om?

Kalläää
2006-08-16, 10:09
OT, precis som vårt snack just nu då;)

Är människan religiös? Är det det handlar om?
Nae, du jag vet faktiskt inte men det var det översta citatet hon störde sig mest på som jag fattade det...men vi släpper det nu, tror verken Anima eller Admin gillar vår diskussion nu och det får vi acceptera...:)

Gregor Samsa
2006-08-16, 10:19
Nae, du jag vet faktiskt inte men det var det översta citatet hon störde sig mest på som jag fattade det...men vi släpper det nu, tror verken Anima eller Admin gillar vår diskussion nu och det får vi acceptera...:)
Precis... Ha det..;)

Samurai
2008-05-15, 08:53

Vilken video mås det ha legat där som nu e försvunnen?

Camensky
2008-05-15, 11:11
Vilken video mås det ha legat där som nu e försvunnen?
Rätt säker på att det var 800 grader, fast bara ett tiosekundersklipp... Ett jävla ös.

Samurai
2008-05-15, 11:29
Rätt säker på att det var 800 grader, fast bara ett tiosekundersklipp... Ett jävla ös.

Det kom jag ihåg, statens ljud o bildarkiv har hela den spelningen, men man får inte köpa den för alla pengar i världen....hmpf

kuhlin93
2008-05-15, 12:54
Det kom jag ihåg, statens ljud o bildarkiv har hela den spelningen, men man får inte köpa den för alla pengar i världen....hmpf

Nu blir jag ledsen i ögat. "/

Trelleborgaren
2008-05-15, 15:08

Hur vet du att det var från statens ljud o bildarkiv??

Matteoli
2008-05-30, 18:02
Ett passande klipp i dagarna med: "Våran hatlåt till staten Israel heter Österns röda ros."

http://www.youtube.com/watch?v=DXXOReqzUcQ&mode=related&search=

Hmm, detta klipp har jag helt missat. Snacka om politik och jag håller helt med......