handdator

Visa fullständig version : Photoshop hjälp

Niklas
2006-08-16, 12:41
undrar om det finns någon vänlig själv som är någotlunda hyffsad på photoshop iaf och kan hjälpa mig..

jag vill gör om en bild så att den är helt svart men ändå ska synas att det är thåström.
Hela thåtröm ska vara svart och det ska inte vara någonting från bakgrunden, bakgrunden kan vara helt vitt
likt denna ungefär (http://www.city.se/ArticlePages/200607/21/20060721091216_City936/jocke.jpg)

det finns en bild därute någonstans där han håller micken vid munnen med vänsterhanden, och högerhanden sträcker han som mot horisonten. något sånt stuk vill jag ha på motivet..

ni behöver inte vara några grymgrymma på photoshop, bara att mina kunskaper till bildbehandlarprogram är ungefär noll, och då tycker jag själv att det är bättre att fråga om hjälp:)

är det så nu att någon har ett bättre motiv eller så, go ahead surprise me:)

tack på förhand:)

visst ja, kanske ska berätta vad det är till, jo jag har tänkt göra en väggmålning i helt svart och använda en stordia? kopia och använda en så där med spegel och lampa:P som jag itne kommer ihåg vad det heter;)

Träsoppa
2006-08-16, 13:02
Vill du bara ha konturerna utav honom? Är det det du menar? :)

Niklas
2006-08-16, 13:29
Vill du bara ha konturerna utav honom? Är det det du menar? :)

det ska vara en svart ifylld bild av honom, ingenting av bakgrunden utan bara thå men helt ifylld:)

så att säga konturerna vad nog missvisande:p

men hoppas du fattar vad jag menar

mono
2006-08-16, 13:34
skicka till mig så kan jag göra ett försök.

pm.ar min mailadress

Niklas
2006-08-16, 13:40
skicka till mig så kan jag göra ett försök.

pm.ar min mailadress

kalas mono:)

alltid leka trevlig;)

drog ett mail

Träsoppa
2006-08-16, 14:02
det ska vara en svart ifylld bild av honom, ingenting av bakgrunden utan bara thå men helt ifylld:)

så att säga konturerna vad nog missvisande:p

men hoppas du fattar vad jag menar

Jamen precis, bara konturer. :) Borde vara rätt lätt att fixa

Niklas
2006-08-16, 14:35
Jamen precis, bara konturer. :) Borde vara rätt lätt att fixa

om du känner för att fixa något så ta en annan bild än den jag länkade till, det visade sig att den inte blev bra, ta en du själv skulle tro bli bra:)

mono
2006-08-16, 14:40
det svåra är ju att man ska hitta en bild som det fortfarande syns att det är thå på när man bara köra svart och vitt.
Själva ingreppet är inte svårt =)

Niklas
2006-08-16, 14:42
det svåra är ju att man ska hitta en bild som det fortfarande syns att det är thå på när man bara köra svart och vitt.
Själva ingreppet är inte svårt =)

precis jag får ligga i och leta bilder:)

jag har en hemma vet jag som jag har tagit själv, men där är han iofs rätt liten påbilden men precis så som jag vill att den ska vara:)

hör av mig på när jag har tagit mig hem igen;)