handdator

Visa fullständig version : Mest underskattade låtarna

Kalläää
2006-08-16, 18:55
Ofta listas de bästa låtarna med Thåström, man tar med de som är bäst men lämnar kanske några av sina personliga favoriter utanför, så nu tänkte jag det kan vara intressant att veta vilka låtar folk tycker är mest underskattade.
(hoppas inte folk tröttnat på att rangordna;) )
Min lista 1-5:

1-Stopp
2-Heroinister&kontorister
3-619 kilometer
4-innan himlen faller ner
5-Folk bits

Plar62
2006-08-16, 19:09
Ofta listas de bästa låtarna med Thåström, man tar med de som är bäst men lämnar kanske några av sina personliga favoriter utanför, så nu tänkte jag det kan vara intressant att veta vilka låtar folk tycker är mest underskattade.
(hoppas inte folk tröttnat på att rangordna;) )
Min lista 1-5:

1-Stopp
2-Heroinister&kontorister
3-619 kilometer
4-innan himlen faller ner
5-Folk bits

Du grabben ;)...Jag är säkert trög eller så är det seniliteten som kommer smygande..Men vad menar du...Dom låtar jag oftast inte nämner fast gillar skarpt eller vad folk i allmänhet underskattar? ...

Kalläää
2006-08-16, 19:13
Du grabben ;)...Jag är säkert trög eller så är det seniliteten som kommer smygande..Men vad menar du...Dom låtar jag oftast inte nämner fast gillar skarpt eller vad folk i allmänhet underskattar? ...
Ja, lite trög är du Plarre;) nej, bara skoja...jag menar de låtarna som man gillar men inte får mycket publicitet, som till exempel vore det lite konstigt att skriva Fan fan fan eller 800c.
Gillar man tex vykort är det en bra exempel, det är inte ofta den får några hyllningsrubriker. fattar ni/du?

Plar62
2006-08-16, 19:34
Okej....

Tyst För Fan
Varför Är Du så Tyst
Kom Ihåg ( den..........)
Heronister och ........
Be My Tv...(se på fan....jag drog till med PLP:are) ;) (nu utgår jag från Hyllningrubriker av gemene man..o inte av er redan förlorade själar........)

Sluta Fråga osv.... Denna lista kan mycket väl ändras om en timme eller så..när jag fattat :D

pulshuvud
2006-08-16, 20:19
Stopp
Flyger
Folk Bits
Sno Från Dom Rika
Silver, Guld & Misär
Youth

Pepe
2006-08-16, 21:30
Så här kanske?

Kom ihåg (den fria världen)
De e inget under
Gigolo blues
Elvis Presley för en dag
Holländskt porslin

jag tror du menar att man ska skriva låtar som man gillar mycket, fast dom inte kallas klassiker eller sällan spelas live. Konstigt sätt att göra en lista...

yeahx
2006-08-16, 22:02
Varför e du så tyst
Saker som hon gör
I hennes sovrum
Högus låghus dårhus
Ballad i p- moll

jockee
2006-08-16, 23:28
Heroinister & kontorister
Turist i tillvaron
Kaos-passageraren
Kom ihåg ( den fria världen )
Höghus låghus dårhus

Parlophone
2006-08-17, 02:48
Sån
Cosmopolite
Varför är du så tyst
Vad har jag gjort
Piano Cello Stön (heter den så?)

Ungefär sådär skulle det kunna se ut..

Gregor Samsa
2006-08-17, 08:00
Kaos passageraren
Tonårs Jesus
Heroinister och kontorister
Svart och Vitt
Flicka med Guld

Detta är baserat på en känsla jag har. Jag kan inte med 100% säkerhet säga att samtliga listade låtar är underskattade av allmänheten, men jag vill gärna tro det i alla fall. Hur som helst tycker jag de är riktigt bra.

Camensky
2006-08-17, 08:26
Överhuvudtaget så är sista Ebbaplattan jävligt underskattad.

Men också:
Sjung inte falskt
Aldrig nånsin komma ner
Youth
och tusen andra låtar. :)

MrC
2006-08-17, 10:58
Heroinister o kontorister
Suverän
Offret
Kom ihåg
Nutopia

Gregor Samsa
2006-08-17, 11:07
Heroinister o kontorister
Suverän
Offret
Kom ihåg
Nutopia
Vad är det för dårar som underskattar Suverän? :confused: :confused:

PLP
2006-08-17, 11:16
1. Mord i mina tankar
2. Höghus-sång
3. Tittar på TV
4. Kom ihåg (den fria världen)
5. Som eld

Trelleborgaren
2006-08-17, 11:50
kom ihåg (kanske bästa imperiet låten!)
flicka med guld
hat & blod
stopp
höghussång

donet
2006-08-17, 12:29
erotisk politik
offret
kom kom
hat och blod
kaospassageraren

plus en hel del annat

The Fucking Easterbunny
2006-08-17, 12:48
On/Off

låten som borde ha gjort Thåström ekonomiskt oberoende om det fanns nån rättvisa här i världen

Gregor Samsa
2006-08-17, 13:01
erotisk politik
offret
kom kom
hat och blod
kaospassageraren

plus en hel del annat
Hat och Blod är väl ALLT annat än underskattad. Snälla nån!

Parlophone
2006-08-17, 13:07
On/Off

låten som borde ha gjort Thåström ekonomiskt oberoende om det fanns nån rättvisa här i världen
On/off säger du ja..
Hur går det med Hardcore Troubadours nu då? Känns som att det är dags för lite nytt;)

Gregor Samsa
2006-08-17, 13:22
On/Off

Vad e det för låt?

MrC
2006-08-17, 13:23
Vad är det för dårar som underskattar Suverän? :confused: :confused:

Vet ju inte om den är underskattad eller inte, men jag minns i en tidigare tråd att Suverän inte var direkt uppskattad av några.

Gregor Samsa
2006-08-17, 13:29
Det är inget annat än kulturskymning!

Trelleborgaren
2006-08-17, 14:31
Hat och Blod är väl ALLT annat än underskattad. Snälla nån!

seriöst? hur många utanför thåströmkretsen känner till ebbas bästa låt?

Gregor Samsa
2006-08-17, 14:43
seriöst? hur många utanför thåströmkretsen känner till ebbas bästa låt?
Men då är ju alla låtar utom 800 grader, Staten och kapitalet och Mamma, pappa, barn också underskattade. Jag menar, 95% av Pimmes material passerar obemärkt medelsvensson (folk utanför Thåströmkretsen)...

arash
2006-08-17, 14:46
ebba grön:
tyna bort
turist i tillvaron
musketör

imperiet:
tonårs jesus
silver, guld och misär
vykort
vad tror du hon vill ha
den nya dansmusiken
golva mig
jag kan inte leva utan dej

thåström:
två + två

obs: jag har inte så jättestor koll på vilka låtar som är så jättepopulära och låtar som är mindre gillade bland thåströmare. så jag får utgå ifrån vad jag tror helt enkelt.

Camensky
2006-08-17, 14:46
Men då är ju alla låtar utom 800 grader, Staten och kapitalet och Mamma, pappa, barn också underskattade. Jag menar, 95% av Pimmes material passerar obemärkt medelsvensson (folk utanför Thåströmkretsen)...
Det här behöver ju inte diskuteras, man borde bara tycka synd om stackarna... :)

Gregor Samsa
2006-08-17, 14:58
Det här behöver ju inte diskuteras, man borde bara tycka synd om stackarna... :)
De kör på med sina monotona "Mix Megapol-liv" och har väl inte plats för sann kvalité... Finns inget att tycka synd om. Men visst är det synd att det e så.

Camensky
2006-08-17, 15:20
Stjärna som är din, lätt en av de mest underskattade låtarna hur högt folk än prisar den. Så jävla vacker.

Gregor Samsa
2006-08-17, 15:30
Stjärna som är din, lätt en av de mest underskattade låtarna hur högt folk än prisar den. Så jävla vacker.
Vet inte om en singeletta kan tyckas vara underskattad, men av vissa Thåströmare har jag fått känslan av att Fanfanfan inte tillhör favoriterna. Jag håller den som en av hans fem, kanske tre bästa låtar alla kategorier. Att en man efter nästan trettio år fortfarande kan släppa ifrån sig låtar med så jävla mycket uppriktig känsla, ångest och lidelse är för mig en bravad av högsta klass. När jag hörde den de första 25 gångerna var jag nära tårarna, och jag brukar inte gråta till musik av nån anledning.
Få låtar känns å mycket som Fanfanfan...

ch00057290
2006-08-17, 18:25
Blir förvånad att folk här nämner Heroinister & kontorister. Ni kanske har rätt, men den har ju i alla fall berömts för den lysande raden"river en stad och bygger en ny".

Annars är det mycket möjligt att:

Två plus två
Psalm 99
Sån
Stopp
Kärlek e stark
Blå från berlin

är låtar som underskattas

av mig!

Parlophone
2006-08-17, 20:01
De kör på med sina monotona "Mix Megapol-liv" och har väl inte plats för sann kvalité... Finns inget att tycka synd om. Men visst är det synd att det e så.
Jag tycker det är skönt att slippa alla mix megapol-snubbar utanför thåströms kretsar. Det är ju jobbigt med alla fanfanfan-fans som egentligen inte vet nåt om thåströms musik..

Jokke
2006-08-18, 00:17
Balladen om en Amerikansk officer
Höghuslåghusdårhus
Ich Liebe Dich
Fuzzbox
Kriget med mig själv (för okänd utanför Thåströmkretsar, typ)
Im the radio (king-kong)
När muren föll
Brev till 10:e våningen (kanske bara jag som anser den vara underskattad)
Tittar på TV
Uppgång och fall
Österns röda ros
Ungefär så här
Som Eld

Ingen inbördes ordning.

Och ja, det blev ganska många.

zandian
2006-08-18, 00:57
kom ihåg, kom kom och när muren föll skulle jag säga.

Camensky
2006-08-18, 08:23
Måste skriva en gång till:

Alla e som jag
Älska dig själv (båda versionerna)
Lek med mig
Ungefär såhär

De tre första kanske inte är låtar som alla har hört iom att de har figurerat som b-sidor men inom Thåströmkretsar tycker jag att de inte verkar uppskattas tillräckligt.

Gregor Samsa
2006-08-18, 08:51
Jag tycker det är skönt att slippa alla mix megapol-snubbar utanför thåströms kretsar. Det är ju jobbigt med alla fanfanfan-fans som egentligen inte vet nåt om thåströms musik..
Jag ogillar termen fanfanfan-fans. Det känns som man dissar låten. Men jag förstår vad du menar när du säger så.
Men såna fans finns ju överallt...
De som börja lyssna på Morrissey 2004
De som börja lyssna på Kent 2002...

The Fucking Easterbunny
2006-08-18, 12:21
Vad e det för låt?

B-sidan på PLP:s Animalssingel. Tyngsta som nånsin gjorts tror jag... den gör mej galen.

Hardcore Troubadours spelar förvörigt troligen in ett par nya mästerverk i helgen. Om de blir nå thåström återstår att se

Gregor Samsa
2006-08-18, 12:23
B-sidan på PLP:s Animalssingel. Tyngsta som nånsin gjorts tror jag... den gör mej galen.

Hardcore Troubadours spelar förvörigt troligen in ett par nya mästerverk i helgen. Om de blir nå thåström återstår att se
I see... Den vill jag gärna höra!

Nu är jag borta igen... Vilka är Hardcore Troubadours? :o

The Fucking Easterbunny
2006-08-18, 12:24
Hardcore troubadours är jag och en polare som sitter och super helgerna i ända och spelar in gamla favvolåtar, de har blibit några thåströmlåtar under resans gång.

de borde finnas länkar till låtarna nånstans här på forumet, men jag orkar inte leta reda på dom nu.. men den som söker skall finna

Gregor Samsa
2006-08-18, 12:31
Hardcore troubadours är jag och en polare som sitter och super helgerna i ända och spelar in gamla favvolåtar, de har blibit några thåströmlåtar under resans gång.

de borde finnas länkar till låtarna nånstans här på forumet, men jag orkar inte leta reda på dom nu.. men den som söker skall finna
Splendid... Vilka låtar har det blivit?

The Fucking Easterbunny
2006-08-18, 12:37
du e religion, running in the rain, ballad i P-Moll, On/Off

Gregor Samsa
2006-08-18, 12:38
Bra grejer... vad har ni för sättning?

The Fucking Easterbunny
2006-08-18, 12:39
gitarr, sång å lite munspel, och en jävla massa whiskey

Camensky
2006-08-18, 12:43
Running in the rain är ond. Aj fan vad bra den är.

Camensky
2006-08-18, 12:44
Är inte han Guinness med ibland också?

The Fucking Easterbunny
2006-08-18, 12:45
jo, han har gästspelat ett antal gånger... tror att Åbro ska ha lite cred oxå

Camensky
2006-08-18, 12:49
jo, han har gästspelat ett antal gånger... tror att Åbro ska ha lite cred oxå
Min bästa polare, Newcastle, har sagt att han gärna vill vara med också. Kolla med honom, brukar resultera i det bästa av det bästa.

The Fucking Easterbunny
2006-08-18, 12:50
äh, de e ju bara utspädd guiness, å de vet alla

Camensky
2006-08-18, 12:55
äh, de e ju bara utspädd guiness, å de vet alla
Ääh, det är ju skitgott ju.

Majsan
2006-08-18, 13:32
Mest underskattade
Vykort
Slicka uppåt...
Folk bits
619 km
enligt Majsan 060818, over and out.

Parlophone
2006-08-18, 13:48
Jag ogillar termen fanfanfan-fans. Det känns som man dissar låten. Men jag förstår vad du menar när du säger så.
...Dom som lyssnar på Kent...

Parlophone
2006-08-18, 13:52

Klart det blir Thåström!
När whiskeyn gjort oss vackra..

Gregor Samsa
2006-08-18, 14:17
...Dom som lyssnar på Kent...
Vad vill du ha sagt?

Plar62
2006-08-18, 15:06
Jag ogillar termen fanfanfan-fans. Det känns som man dissar låten. ...

Tack Gregor för upplysningen.... Då är det ok för mig att använda termen 3xFan Fans.....;)

Gregor Samsa
2006-08-18, 15:13
Tack Gregor för upplysningen.... Då är det ok för mig att använda termen 3xFan Fans.....;)
Humorist e han också!

Så länge man inte dissar låten så...

Plar62
2006-08-18, 15:24
Humorist e han också!

Så länge man inte dissar låten så...

...just det han gör.........den tilltalar mig inte alls......

Gregor Samsa
2006-08-18, 15:27
...just det han gör.........den tilltalar mig inte alls......
Är det så att du aldrig känt smärta, måhända?

Plar62
2006-08-18, 15:32
Är det så att du aldrig känt smärta, måhända?

Det har väl alla människor, så även jag....Med det leder ju inte per automatik till att jag behöver tycka bra om 3xFan för det...eller att jag behöver tycka jävligt bra om en sketen simpel dansbandslåt som handlar om hjärtas o smärta....

Gregor Samsa
2006-08-18, 15:36
Det har väl alla människor, så även jag....Med det leder ju inte per automatik till att jag behöver tycka bra om 3xFan för det...eller att jag behöver tycka jävligt bra om en sketen simpel dansbandslåt som handlar om hjärtas o smärta....
Snälla farbror jämför inte Joakim Thåström med dansband, du kan ju inte va klok om du gör det...

Plar62
2006-08-18, 15:40
Snälla farbror jämför inte Joakim Thåström med dansband, du kan ju inte va klok om du gör det...

Gör jag inte...tolka det hur du vill....Gör en tråd om Thåströms mest överskattade låtar...så lär du se vilken jag tycker att det är.....Klok är jag...det behöver du inte ifrågasätta...

Gregor Samsa
2006-08-18, 15:45
Gör jag inte...tolka det hur du vill....Gör en tråd om Thåströms mest överskattade låtar...så lär du se vilken jag tycker att det är.....Klok är jag...det behöver du inte ifrågasätta...
Det var precis det du gjorde. Därmed ifrågasätts din "klokhet"...

Plar62
2006-08-18, 15:51
Det var precis det du gjorde. Därmed ifrågasätts din "klokhet"...

Inte Thåström himself....smärta var det du fråga om..o det besvara jag...så gör inte inget eget hopkok av saken....

Gregor Samsa
2006-08-18, 15:53
Inte Thåström himself....smärta var det du fråga om..o det besvara jag...så gör inte inget eget hopkok av saken....
Du jämförde det Thåström förmedlar i Fan med dansband...

Camensky
2006-08-18, 15:57
Du jämförde det Thåström förmedlar i Fan med dansband...
Mannen, ta det lugnt. Alla har rätt till sin egen åsikt.

Iaf tills jag får makten.

Gregor Samsa
2006-08-18, 15:59
Mannen, ta det lugnt. Alla har rätt till sin egen åsikt.

Iaf tills jag får makten.
Jag är lugnast i sydväst. Jag bara diskuterar i godan ro... Inte farligt.

Camensky
2006-08-18, 16:01
Jag är lugnast i sydväst. Jag bara diskuterar i godan ro... Inte farligt.
Fortsätt då kamrat.

thehaters
2006-08-18, 16:53
finns de nån som gillar alla jävla låtar som thåström gjort? ;)

The Fucking Easterbunny
2006-08-18, 18:07
egentligen, ja... har aldrig hört nån som jag inte gillar lite grann iaf.. å jag tror att jag har hört alla. sen är inte alla bäst, men ändå... sen finns de ändå överskattade thåströmlåtar, som die mauer, men den e ju inte dålig för de

Det Glittrar
2006-08-18, 18:22
Håller med föregående talare, så gott som alla låtar kan man hitta nåt bra i, Den enda jag på rak arm kan säga är dålig, är väl Djurgårdslåten, den kan jag fan inte hitta nåt bra med.

Majsan
2006-08-18, 19:09

Tycker det är skumt med den här hierarkin inom fansgebitet. Skulle jag då i så fall vara ett "bättre" fan som upptäckte Thåström på Ebba tiden? Kan man inte istället glädjas med artisten som har nått ut till fler människor? De som upptäckte Morrisey 2004 kanske söker vidare bakåt och hittar Smiths som de kanske aldrig hade stött på annars? I och med att vi har det mediabrus som vi har idag, där vi matas med likriktad musik så kan det ibland vara svårt att hitta alterntativ musik.
Låt de som nynnar fan fan fan göra det, antagligen köpte de skivan och Thåström kom på 1:a plats på singellistan. Det unnar vi väl honom allihopa eller? :)

thehaters
2006-08-18, 19:21
helt rätt :D

thehaters
2006-08-18, 19:28
egentligen, ja... har aldrig hört nån som jag inte gillar lite grann iaf.. å jag tror att jag har hört alla. sen är inte alla bäst, men ändå... sen finns de ändå överskattade thåströmlåtar, som die mauer, men den e ju inte dålig för de
De finns inte nåra dåliga låtar med thåström..men ja sa: finns de nån som gillar alla låtar me thåström. Då mena ja att alla inte har samma smak...den som gillar t.ex. fanfanfan kanske inte tycker om radio king kong(själv föredrar jag den sistnämnda)

Pimmeihjärtat
2006-08-18, 19:47
De finns inte nåra dåliga låtar med thåström..men ja sa: finns de nån som gillar alla låtar me thåström. Då mena ja att alla inte har samma smak...den som gillar t.ex. fanfanfan kanske inte tycker om radio king kong(själv föredrar jag den sistnämnda)

En underskattad låt är väl i alla fall "Het Choklad" med Ebba Grön och "Moderna män" med Imperiet, eller? Är det någon som håller med?

Kalläää
2006-08-18, 19:51
Tycker det är skumt med den här hierarkin inom fansgebitet. Skulle jag då i så fall vara ett "bättre" fan som upptäckte Thåström på Ebba tiden? Kan man inte istället glädjas med artisten som har nått ut till fler människor? De som upptäckte Morrisey 2004 kanske söker vidare bakåt och hittar Smiths som de kanske aldrig hade stött på annars? I och med att vi har det mediabrus som vi har idag, där vi matas med likriktad musik så kan det ibland vara svårt att hitta alterntativ musik.
Låt de som nynnar fan fan fan göra det, antagligen köpte de skivan och Thåström kom på 1:a plats på singellistan. Det unnar vi väl honom allihopa eller? :)
Spänningen är olidlig...på lappen läser jag MAJSAN!!!
Majsan fick det ärofyllda priset; Dagens talare utsedd av igen mindre än Kalle...:p

The Fucking Easterbunny
2006-08-18, 20:05

ord majsan, ord. att de ska till gamla ärringar som dricker som flickor för att få rätsida på sånt här...

Majsan
2006-08-18, 22:39
Spänningen är olidlig...på lappen läser jag MAJSAN!!!
Majsan fick det ärofyllda priset; Dagens talare utsedd av igen mindre än Kalle...:p

Har du kunnat slita dig från DVD:n nu?
Tack tack, vad i består det ärofyllda priset tro? :rolleyes:
Kalle? Que? Toi? Kalle in zer klätterträt?

ord majsan, ord. att de ska till gamla ärringar som dricker som flickor för att få rätsida på sånt här...

Så är det, ett inlägg här och ett litet, litet, litet glas portvin...så lever vi gamla kloka ärringar...:)

The Fucking Easterbunny
2006-08-18, 23:21
hey, jag är fattig, har inte råd med alla bokstäver, iaf inte i rätt ordning hela tiden

Parlophone
2006-08-19, 00:03
Vad vill du ha sagt?
Att Kent är dåliga.
(Enligt min åsikt)

LessThanZero
2006-08-19, 03:29
Ebba är INTE underskattat, utan överskattat.............

OppfinnarJocke
2006-08-19, 03:32
Överhuvudtaget så är sista Ebbaplattan jävligt underskattad.

Men också:
Sjung inte falskt
Aldrig nånsin komma ner
Youth
och tusen andra låtar. :)

Lustigt att du nämner just de låtarna för just de 3 har alla varit grymt "underskattade" av mig till för någon månad sedan.. :)

Min Lista:
Message for the Boy Squad
Moderna Män
Min Maskin
Erotisk Politik
Fat City

Kalläää
2006-08-19, 09:22
[QUOTE=Majsan]Har du kunnat slita dig från DVD:n nu?
Tack tack, vad i består det ärofyllda priset tro? :rolleyes:
Kalle? Que? Toi? Kalle in zer klätterträt?
Vad priset betår av? hmm...det tål att tänkas på:)
Kalle, thast´s me;)
Jag har faktiskt bara sett dvd´n en gång, blir väl en till i helgen skulle jag tro.

//Kalle in zer klätterträt ( förklaring sökes)

Gregor Samsa
2006-08-19, 10:09
Ebba är INTE underskattat, utan överskattat.............
Du är överskattad...

Plar62
2006-08-19, 21:31
Druckit tjeckisk malt o spisat Imperiet..var så jäkla längesedan...Imperiet alltså....En sak är säker...Hela Rasera plattan är underskattad...Inte ett riktigt dåligt spår..o hur ofta snackas det om dom låtarna i "allmäna" livet? Btw...Rasera låter, tro det eller ej, bättre när man lyssnar på vinylen...är väl känslan av vinylen o det lilla knasret som gör susen.....o ev malten...

Edit: Är väl bäst att jag påpekar att jag inte gör ngn jämförelse med en dansbandsplatta, så att tolkningsfanatikern slipper tolka inlägget ....

Majsan
2006-08-20, 11:00
//Kalle in zer klätterträt ( förklaring sökes)

Äh, det är bara ärringen som tramsar sig, kom bara att tänka på den gamla barnberättelsen. Haren bryter ju på finska (ärringen) o jag är inne i min tysktalande period.
Genau! :D

Kalläää
2006-08-20, 12:01
Äh, det är bara ärringen som tramsar sig, kom bara att tänka på den gamla barnberättelsen. Haren bryter ju på finska (ärringen) o jag är inne i min tysktalande period.
Genau! :D
de er gear dailigt:D

Trelleborgaren
2006-08-20, 13:23
Druckit tjeckisk malt o spisat Imperiet..var så jäkla längesedan...Imperiet alltså....En sak är säker...Hela Rasera plattan är underskattad...Inte ett riktigt dåligt spår..o hur ofta snackas det om dom låtarna i "allmäna" livet? Btw...Rasera låter, tro det eller ej, bättre när man lyssnar på vinylen...är väl känslan av vinylen o det lilla knasret som gör susen.....o ev malten...

Edit: Är väl bäst att jag påpekar att jag inte gör ngn jämförelse med en dansbandsplatta, så att tolkningsfanatikern slipper tolka inlägget ....

det håller jag med om plarre, rasera är sjukt bra:)

Gregor Samsa
2006-08-20, 19:32
Går du inte lite över styr nu, gubbe lilla?

svartvinyl
2006-08-20, 22:42
rasera, grymt bra. men det är synd det här egentligen. att låtar HAR underskattats så mkt. wierd. men frågar man nån om de kan nått med thåström, så det första de säger är; fanfanfan. ckså säger de hur kass låten är. kass? egentligen så det enda de har hört är 3xfan. de har inte lyssnat på texten, på thåströms sätt att uttrycka sig. det är sjukt hur de kan uttala sig egentligen.

Pimmeihjärtat
2006-08-21, 00:32
Lustigt att du nämner just de låtarna för just de 3 har alla varit grymt "underskattade" av mig till för någon månad sedan.. :)

Min Lista:
Message for the Boy Squad
Moderna Män
Min Maskin
Erotisk Politik
Fat City

Bra lista!

Camensky
2006-08-21, 08:30
Druckit tjeckisk malt o spisat Imperiet..var så jäkla längesedan...Imperiet alltså....En sak är säker...Hela Rasera plattan är underskattad...Inte ett riktigt dåligt spår..o hur ofta snackas det om dom låtarna i "allmäna" livet?
Självklart håller man med. Det ÄR den bästa Imperietplattan.

BobboViking
2006-08-21, 11:13
Jag tycker nog att Erotisk Politik é mest underskattad. Den är en riktigt grym låt och hade varit över grym live. Men näj den hör man aldrig..

zandian
2006-08-21, 13:23
Jag tycker nog att Erotisk Politik é mest underskattad. Den är en riktigt grym låt och hade varit över grym live. Men näj den hör man aldrig..

håller verkligen med :)

Zankan
2006-08-21, 17:22
Whisky är näst efter en riktig mik den enda spelkamrat man behöver:-)

Mycket har vuxit fram med en flaska Cowboyläsk som kompanjon....

Plar62
2006-08-21, 17:26
Whisky är näst efter en riktig mik den enda spelkamrat man behöver:-)

Mycket har vuxit fram med en flaska Cowboyläsk som kompanjon....

Zankan...Är du en Fan av Jack Daniels? ..Rockn Roll whiskey.....En av få sorter jag inte klarar av....Men jag instämmer i att kreativiteten spirar med denna dryck...

Niklas
2006-08-21, 17:28
för att citera någon ej namnnämnd på detta forum "gudarnas dryck - whiskey och ginger ale"

Zankan
2006-08-21, 19:23
Zankan...Är du en Fan av Jack Daniels? ..Rockn Roll whiskey.....En av få sorter jag inte klarar av....Men jag instämmer i att kreativiteten spirar med denna dryck...
Jacky D är ingen personlig favorit... Men den ger en bra halssträvhet... Whisky kan drickas av olik anledningar...
1) För att njuta, då helst en skön Islay
2) För drickandets skull, funkar det mesta utom Lowland
3) För att bli kreativ, vad som helst
4) För att vara råkk än roll star wannabe, finns bara Jacky D och för hang aroundsen gäller Southern Comfort

:-)

The Fucking Easterbunny
2006-08-21, 19:29
niklas... jag känner igen de där.

de blev förövrigt inget inspelat i helgen, jag passade istället på att stuka axeln ute på värmdö.. tredje skadan på lika många veckor. i'm on a fukkin roll!

Pimmeihjärtat
2006-08-22, 00:25

Jag håller verkligen med!

Ank@n
2006-08-22, 02:02
Jag gillar "Alla visa män" och "En perfekt värld", men hur underskattade dom är vet jag inte - samma sak med "Suverän"

OppfinnarJocke
2006-08-22, 02:34

Exakt, men han kan ju köra den om han fick för sig att vara med i allsång på skansen som det pratades om i en annan tråd... "dårar kom och dansa med mig" :p
Fast "Jag är en idiot" skulle nog vara mer passande :eek:

Vemodets_Man
2006-08-22, 22:50
1. Erotisk politik
2. Höghus, låghus, dårhus
3. Moderna Män
4. Innan himlen faller ner
5. Zeroes and ones

Och när det gäller PLP finns det hur mycket som helst!

Kamikazefilosofi
2006-08-23, 19:48
1. varför är du så tyst
2. kaospassageraren
3. het choklad
4. kom ihåg (den fria världen)
5. erotisk politik

Kalläää
2006-08-27, 20:48
Efter att ha LYSSNAT lite mer på Peace love & pitbulls skivan har jag kommit fram till att det faktiskt är jävligt bra grejer, kanske inte underskattat av er, men av mig har det definitvt varit det, nu väntar jag bara på att de jävla tomtarna från cdon ska släppa hörnflaggan och komma in i matchen och skicka Red sonic underwear...

Btw: Någon som vet var man kan köpa "3", överallt eller?

Edit: Singoalla är rätt soft med märker jag nu...

Parlophone
2006-08-27, 20:51
Efter att ha LYSSNAT lite mer på Peace love & pitbulls skivan har jag kommit fram till att det faktiskt är jävligt bra grejer, kanske inte underskattat av er, men av mig har det definitvt varit det, nu väntar jag bara på att de jävla tomtarna från cdon ska släppa hörnflaggan och komma in i matchen och skicka Red sonic underwear...

Btw: Någon som vet var man kan köpa "3", överallt eller?

Edit: Singoalla är rätt soft med märker jag nu...
3 finns också på Cd-On - På riktigt. Jag börjar också bli rätt trött på att vänta på Red sonic!:(

kickarnas kick
2007-01-21, 23:38
Varför e du så tyst
Saker som hon gör
I hennes sovrum
Högus låghus dårhus
Ballad i p- moll
mkt förtjusande val, du glömde ju "Turist i.." Karenina, mord i mina tankar och mest av allt Varför e du så tyst....
gråter aldrig vi skrattar, åt livet som ett skämt"

PLP
2007-01-22, 16:04
Uppgång & Fall
Holländskt Porslin
Afrika
Vad pojkar vill ha
Till havs

sorgebarn
2007-01-22, 16:12
On/off slår alla andra i mest underskattade.
efter den kommer alla andra plp-låtarna.

Felitchia
2007-01-22, 18:20
Hollänskt porslin
Dum-dum-dollar djungel
Ballad i P-moll
Turist i tillvaron

Lisatn kan ju göras lång, finns många underskattade låtar.

Kalläää
2007-01-22, 20:32
Vad tror du hon vill ha, live 2:a augusti 85

Gregor Samsa
2007-01-28, 14:50
Vad är det för BESTAR som vågar underskatta Ballad i P-moll samt Kaospassageraren?

JockePocka
2007-01-28, 20:13
Är det någon mer än jag som har tänkt på att det Kaos Passageraren kan vara en låt om hans farsa? Eller har jag helt fel?

Gregor Samsa
2007-02-01, 17:42
Är det någon mer än jag som har tänkt på att det Kaos Passageraren kan vara en låt om hans farsa? Eller har jag helt fel?

Hur i helvete (hehe) tänker min herre då?

kuhlin93
2008-01-03, 21:49
Jag kan inte leva utan dig
Giholo Blues
Till Havs
Stopp
Het Choklad
Fuzzbox
Kom Ihåg (den fria världen)
Innan Himlen Faller Ner
Monolg

PLP
2008-01-12, 15:19
Turist i Tillvaron
Kom kom
Sönder Boulevard
Silver, guld & misär
Ännu mera gift
Jag är en idiot

Gregor Samsa
2008-01-12, 15:28
Turist i Tillvaron
Kom kom
Sönder Boulevard
Silver, guld & misär
Ännu mera gift
Jag är en idiot

Av vem/vilka är Kom kom, Jag är en idiot och Sönder Boulevard underskattad? Fy faan.

Samurai
2008-01-12, 15:35
Jag tycker att dom två första plp platterna är underskattade som fan. Alla verkar säga "3" etersom den är "snällast" att lyssna på.

Men min lista skulle se ut såhär.

1. Elektrik ´93 (Eller Elektrisk eftersom den var skriven först.)

2. Dreaming in perfect distortion

3. Den nya dansmusiken

4. Det är inget under

5. Cool Water På Den Gyldene Freden

ch00057290
2008-01-12, 21:16
Jag tycker att dom två första plp platterna är underskattade som fan. Alla verkar säga "3" etersom den är "snällast" att lyssna på.

Men min lista skulle se ut såhär.

1. Elektrik ´93 (Eller Elektrisk eftersom den var skriven först.)

2. Dreaming in perfect distortion

3. Den nya dansmusiken

4. Det är inget under

5. Cool Water På Den Gyldene Freden

Det e inget under är kanske det sämsta imperiet gjorde.
Fattar inte varför man tog bort children of the revolution och satte in den till var e vargen-singeln.

kuhlin93
2008-01-13, 12:06
Det e inget under är kanske det sämsta imperiet gjorde.
Fattar inte varför man tog bort children of the revolution och satte in den till var e vargen-singeln.

Vit Jul???????

Gregor Samsa
2008-01-13, 15:05
Vit Jul???????

En jävligt skön jullåt! :)

Pepe
2008-01-13, 16:15
En jävligt skön jullåt! :)

En av de bättre jullåtarna:D

CaVEMaN93
2008-01-13, 16:44
Vit Jul???????

håller med.. vit jul suger

Samurai
2008-01-13, 16:45
Suger gör den ju så fan inte. >=(

CaVEMaN93
2008-01-13, 17:00
ebba grön:
stopp!
turist i tillvaron
heroinister och kontorister
flyger
tittar på tv

rymdimperiet/imperiet:
tonårs jesus
vad tror du hon vill ha
den nya dansmusiken
golva mig
tusentals händer
erotisk politik

PLP:
allt som plp gjorde borde blivit mer omtyckt förut sånt som "what's wrong", "good morning" o.s.v...

thåström:
varför är du så tyst??
två + två
psalm99#