Visa fullständig version : Stry
BobboViking
2006-08-16, 23:11
Enligt stry.s hemsida ska han lira på malmöfestivalen, men han står inte med på festivalens sida. Någon som har koll?
Träsoppa
2006-08-16, 23:39
Ska han inte vara med på Wiehe-grejen då?
BobboViking
2006-08-16, 23:41
Fan du é klok i skallen, eftersom stry driver sin egen sida och skrivit att han ska dit och är inbokad så ska lätt imperiet lira fred. WOOOW
Träsoppa
2006-08-16, 23:50
Nu förstår jag inte :D
BobboViking
2006-08-17, 00:31
Stry skriver på sin egen sida, alltså é de inte någon skivbolagsnisse som skrivit upp malmöfestivalen av misstag. Han står inte med på festivalprogrammet. ALLTSÅ WIEHE MED THÅSTRÖM
Träsoppa
2006-08-17, 00:48
Heh, okej. Det låter ju bra :D filma!
Stry skriver på sin egen sida, alltså é de inte någon skivbolagsnisse som skrivit upp malmöfestivalen av misstag. Han står inte med på festivalprogrammet. ALLTSÅ WIEHE MED THÅSTRÖM
Ja, nu har jag kollat runt på Strys gästbok och på Malmöfestivalen och fått fram följande:
Onsdagen den 23/8 kl 21.30 "Du är Christer Pettersson du också"
Ett unikt samarbete mellan Marcus Birro och Stry
Det är alltså detta framförande som menas på Strys hemsida.
Parlophone
2006-08-17, 02:53
Ja, nu har jag kollat runt på Strys gästbok och på Malmöfestivalen och fått fram följande:
Onsdagen den 23/8 kl 21.30 "Du är Christer Pettersson du också"
Ett unikt samarbete mellan Marcus Birro och Stry
Det är alltså detta framförande som menas på Strys hemsida.
Sluta va tråkig nu!
Klart att Bobbo har rätt - Hela Imperiet kommer komma dit!
Gregor Samsa
2006-08-17, 08:02
Aldrig att Pimme skulle återförena Imperiet...
BobboViking
2006-08-17, 12:18
Okej då! underbart é kort, hursomhälst så ska Wiehe bara få njuta av andra artister så blir de inte imperiet med Fred så kanske det blir enbart Thåström med Fred eller annars Thåström med keops Pyramid och i bästa fall Fred VS Keops i en Malmö remix på En halv timme minst :D ROCK ON!
Parlophone
2006-08-17, 13:04
Aldrig att Pimme skulle återförena Imperiet...
Jag var kanske inte så seriös.
Men tror du inte? Själv tror jag att en återförening är ytterts möjlig,men givetvis inte för en sånhär grej.
Gregor Samsa
2006-08-17, 13:11
Thåström har alltid hävdat att Imperiet bara innebar ångest för honom så jag tror inte han är särskilt sugen på nån återförening. Men skulle det bli nån så skulle det väl bli på nån liknande tillställning som den här Wiehe grejen...
Marcus Birro
2006-08-17, 14:10
...det är som så att jag uppträder tillsammans med Stry Terrarie på Malmöfestivalen( fast var för sig typ...under samma projekt, kallat Du är Christer Pettersson Du Också.)
Stry kör garanterat en del orättvist bortglömda Imperiet- smycken...kom dit om ni vill...Malmöfestivalen, onsdagen 23 augusti 21:30...Marcus Birro
Camensky
2006-08-17, 14:14
Nu har jag seriöst börja fundera på att åka ner över kvällen...
Camensky
2006-08-17, 14:19
...det är som så att jag uppträder tillsammans med Stry Terrarie på Malmöfestivalen( fast var för sig typ...under samma projekt, kallat Du är Christer Pettersson Du Också.)
Stry kör garanterat en del orättvist bortglömda Imperiet- smycken...kom dit om ni vill...Malmöfestivalen, onsdagen 23 augusti 21:30...Marcus Birro
Fan Birro, synd att ni inte lirar samma dag som Wiehe-gänget. Har längt velat att se er show... Får se vilken dag man åker ner.
Nu tappade jag hakan... Jag undrar om jag är värdig att vara på forumet om Marcus Birro är här??? :o
Trelleborgaren
2006-08-17, 16:34
jag ska lungt dit:D
Camensky
2006-08-17, 16:35
Nån som vet billigaste billigaste alternativet?
Vore jävligt kul att åka ner...
Swebusexpress brukar väl vara hyfsat billiga. Tar ju dock lite tid...:rolleyes:
Camensky
2006-08-17, 16:43
Swebusexpress brukar väl vara hyfsat billiga. Tar ju dock lite tid...:rolleyes:
Jag slutar jobbet fem och skulle vilja vara i Malmö till fem, ingen som har en concorde över? :)
Kan säkert sluta lite tidigare men fan, måste ju bli flyg. Varför kör inte RyanAir inrikes i Sverige...
Jag slutar jobbet fem och skulle vilja vara i Malmö till fem, ingen som har en concorde över? :)
Kan säkert sluta lite tidigare men fan, måste ju bli flyg. Varför kör inte RyanAir inrikes i Sverige...
Forskarna har lagt ner alldeles för lite resurser på det här med att beama sig hit o dit... ;)
Anmäl dig till pilotutbildning och kräv första lektionen till Malmö nästa vecka! :)
Schysst Marcus....Btw.... hoppas att dom rödblå reder ut situationen under hösten...annars så j-vlar.... ;)
pulshuvud
2006-08-17, 16:51
ligger inte malmö i danmark? :D
Camensky
2006-08-17, 16:53
ligger inte malmö i danmark? :D
Inte än, vi försökte ju sälja det kommer du väl ihåg? Men inte ens de ville ha det så... ;) :cool:
Camen, skulle jag slå till med en vild gissning tror jag det går tåg hela vägen emellan, jag har för mig att tåget vi åkte hem med från spelningen i Malmö skulle hela vägen till "Huvudstaden", vet dock inte vad det kostar men var nog 150 från Halmstad så det blir nog en slant...
sorgebarn
2006-08-17, 21:41
Inte än, vi försökte ju sälja det kommer du väl ihåg? Men inte ens de ville ha det så... ;) :cool:
det är så roligt att trots att du försöker sälja oss, gräva loss oss och håna oss så slipper vi inte dig för det! varenda gång det händer ngt i skåne är du på plats, vad gör vi för fel?? gör oss en tjänst och stanna i din vackra huvudstad ;)
pulshuvud
2006-08-17, 22:38
men nog pratar ni lite konstigt
Camensky
2006-08-18, 08:25
Camen, skulle jag slå till med en vild gissning tror jag det går tåg hela vägen emellan, jag har för mig att tåget vi åkte hem med från spelningen i Malmö skulle hela vägen till "Huvudstaden", vet dock inte vad det kostar men var nog 150 från Halmstad så det blir nog en slant...
Jorå, men jag har typ två timmar på mig att åka härifrån och vara på plats framför scenen i Malmö. Så tågen rullar lite för långsamt. :)
Har nog gett upp tanken om att komma ner dit, vore jävligt skoj dock. Men, sorgis, inte för att det är Skåne. Mest för att jag vill stödja stockholmaren Pimme så han inte känner sig ensam bland grötmunnarna.
Camensky
2006-08-18, 08:27
varenda gång det händer ngt i skåne är du på plats
Jag var i Skåne senast i november eller när det var då vi lyssnade med Pange, händer det saker så sällan där nere? Inte konstigt att vi hånar er... :cool:
Jorå, men jag har typ två timmar på mig att åka härifrån och vara på plats framför scenen i Malmö. Så tågen rullar lite för långsamt. :)
Har nog gett upp tanken om att komma ner dit, vore jävligt skoj dock. Men, sorgis, inte för att det är Skåne. Mest för att jag vill stödja stockholmaren Pimme så han inte känner sig ensam bland grötmunnarna.
Du, du har nog räknat ut det själv, men ska du dit är flygplan ett rimligt alternativ...billigt med ju;)
Camensky
2006-08-18, 13:50
Du, du har nog räknat ut det själv, men ska du dit är flygplan ett rimligt alternativ...billigt med ju;)
Har inte tid att ta tåg, har typ två timmar på mig så får bli snabbt och då det billigaste jag kan hitta...
sorgebarn
2006-08-18, 17:39
Men, sorgis, inte för att det är Skåne. Mest för att jag vill stödja stockholmaren Pimme så han inte känner sig ensam bland grötmunnarna.
ursäkt på ursäkt...du gillar oss innerst inne ;)
Yo Strummer
2006-08-19, 01:58
Du glömde att berätta att våran vän, Krånne, också ska spela med er. En mycket bra artist ifrån Göteborg. Er version av Afrika på Storan var grym! Lycka till Mackan!
Stry på onsdag och Wiehe/Thå på torsdag. Ibland är världen bra rättvis mot oss skåningar.
ch00057290
2006-12-29, 21:06
Har undrat över Strys låtar på Ebba -och Imperietplattor. Hur det kom sig att Stry sjöng den låten och Pimme sjöng den. Valde Stry först?, valde Pimme först?, Enades bandet om det? Kanske ingen här vet något, men va fan man måste lufta gamla tankar ibland.
Har undrat över Strys låtar på Ebba -och Imperietplattor. Hur det kom sig att Stry sjöng den låten och Pimme sjöng den. Valde Stry först?, valde Pimme först?, Enades bandet om det? Kanske ingen här vet något, men va fan man måste lufta gamla tankar ibland.
Jag tror att det var en självklarhet ganska mycket vilka som skulle sjunga.
T.ex när Strykan skrev en text, så ämnade han den för Pimme (allså gjorde den så att Pimme skulle kunna sjunga den)
Och när han gjorde en låt till sig själv, skrev han så han skulle kunna sjunga den..
pulshuvud
2006-12-29, 21:40
Hade inte Stry många av sina låtar skrivna innan han började spela med Pimme?
ch00057290
2006-12-29, 21:47
Jag tror att det var en självklarhet ganska mycket vilka som skulle sjunga.
T.ex när Strykan skrev en text, så ämnade han den för Pimme (allså gjorde den så att Pimme skulle kunna sjunga den)
Och när han gjorde en låt till sig själv, skrev han så han skulle kunna sjunga den..
Du kanske har rätt, men samtidigt har ju Stry sjungit in Kickar, guld och döda skogar och Vita febern efteråt. Äh jag ... tar en öl tilll istället.
Du kanske har rätt, men samtidigt har ju Stry sjungit in Kickar, guld och döda skogar och Vita febern efteråt. Äh jag ... tar en öl tilll istället.
Aha, det var det du ville ha svar på..
Han vill visa att han också gjorde saker i Imperiet, han ville bevisa för alla att det var hans låtar...
vBulletin v4.1.9, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.