handdator

Visa fullständig version : Pelle Ossler & Thåström

fanfanfan
2006-08-18, 09:58
Pelle Ossler och Thåström har ju spelat in en duett op Osslers album "Desorienterad", är det någon som har hört låten? Tror den heter ”Dålig mage, öronsus och törst”......

Camensky
2006-08-18, 10:00
Pelle Ossler och Thåström har ju spelat in en duett op Osslers album "Desorienterad", är det någon som har hört låten? Tror den heter ”Dålig mage, öronsus och törst”......
Jag har inte hört just den, men Pelle är verkligen en av de mest underskattade svenska musikerna. Plattan Krank som släpptes förra året är så otroligt jävla bra. Ett måste i hyllan. Mer Pelle åt folket!

Gregor Samsa
2006-08-18, 10:04
Jag har inte hört just den, men Pelle är verkligen en av de mest underskattade svenska musikerna. Plattan Krank som släpptes förra året är så otroligt jävla bra. Ett måste i hyllan. Mer Pelle åt folket!
Vem är egentligen denne Pelle Ossler? Vet att han arbetat med Pimme ett flertal ggr... Men inte mer.

Camensky
2006-08-18, 10:08
Vem är egentligen denne Pelle Ossler? Vet att han arbetat med Pimme ett flertal ggr... Men inte mer.
Lirade som gitarrist i Wilmer X men gick solo efter ett tag, här kommer lite länkar. Men så du vet var han iaf en av guramännen på årets turnéer.

http://www.dustmusic.net/dustmusic/dust.nsf/0/D2E6170A69062607C1256C5400470637?OpenDocument
http://www.rockfoto.nu/intBand/630 - Ser ut som Glenn Hysén på de mindre bilderna...
http://sv.wikipedia.org/wiki/Pelle_Ossler

Bandet som spelade på hans platta Krank är i stort sett samma band som Thåström hade med sig på turnéerna i år. Conny, Gabriel och Rockis.

fanfanfan
2006-08-18, 10:08

han hade några bra låtar på det albumet bland annat "Tamburinman" och "Små ljus (eller nåt liknande)".........är det nån som har låten som mp3 då?

Camensky
2006-08-18, 10:15
han hade några bra låtar på det albumet bland annat "Tamburinman" och "Små ljus (eller nåt liknande)".........är det nån som har låten som mp3 då?
Små ljus är en av de bästa balladerna på senare år, men bara första låtarna Svartvattenfeber, Hem till mor, Ingen visa, Funderingar i mörkret, Luften är fri, Vägen är stängd, Inte lik min fru, Tamburinman, Små ljus och Unionens fall i D-moll är skitbra. Oj, nu blev det ju alla låtarna. :)

Fotnot: Thåström och några till startade i stort sett Dust Music för att kunna ge ut Pelle-plattor.

fanfanfan
2006-08-18, 10:16
Små ljus är en av de bästa balladerna på senare år, men bara första låtarna Svartvattenfeber, Hem till mor, Ingen visa, Funderingar i mörkret, Luften är fri, Vägen är stängd, Inte lik min fru, Tamburinman, Små ljus och Unionens fall i D-moll är skitbra. Oj, nu blev det ju alla låtarna. :)

Fotnot: Thåström och några till startade i stort sett Dust Music för att kunna ge ut Pelle-plattor.

så albumet är helt klart värt sitt pris då?

Camensky
2006-08-18, 10:22
så albumet är helt klart värt sitt pris då?
Ja, köp det. Det är en order. ;)

fanfanfan
2006-08-18, 10:29
Ja, köp det. Det är en order. ;)

då får ja nog göra det ;) .....

MrC
2006-08-18, 11:58

Den skivan har jag, och just Thåström duetten är riktigt riktigt skön! Fast det var väl ett ganska väntat svar av någon som älskar allt där Thåström öppnar käften... :-)

Träsoppa
2006-08-18, 12:57
Den är så sjukt bra den duetten.. Menar, den är hur skön som helst när Ossler sjunger ibörjan, och sen när Thåström kommer in så höjs allting ett snäpp

pulshuvud
2006-08-18, 17:23
han spelade den sist av allt när jag såg honom på storsjöyran, jag satt ocg hoppades på att thåström skulle komma men tyvär...

Nenne
2006-08-18, 18:51
Jag har en (lågkvalikativ) video med Ossler när Thåström kommer in efter halva och kör en vers.

Träsoppa
2006-08-19, 00:58
Jo, det är ju den videon som flyter omkring på nätet.. sjukt bra den med. :)

fanfanfan
2006-08-19, 12:22
Jag har en (lågkvalikativ) video med Ossler när Thåström kommer in efter halva och kör en vers.

kan du inte lägga upp den?