handdator

Visa fullständig version : I väntan på en officiell Thåström DVD...

krantzet
2006-09-16, 21:32
Kolla in http://thepiratebay.org/tor/3525155/Th__str__m_LIVE_DVD

En live dvd med Thåström, innehållandes följande konserter:
- Kalas '99
- Kalas 2002, Röda Sten, Göteborg
- Östervåla Folkpark '90
- Lisebergshallen, Göteborg, 4:e november '99
- Cirkus Broadway '89

Bara att ladda ned!

...och nu väntar vi bara på en officiell Thåström DVD....

pulshuvud
2006-09-16, 22:50
Röda sten, göteborg, är det den där som är filmad av nån från publiken ganska långt ifrån?

krantzet
2006-09-16, 22:54
Röda sten, göteborg, är det den där som är filmad av nån från publiken ganska långt ifrån?

Röda Sten är inspelad av SVTs musikbyrån. Kalas '99 av TV4s popkorn. Östervåla Folkpark är någon gammal SVT-sändning, liksom Cirkus Broadway. Lisebergshallen '99 är däremot filmad av nån i publiken på ganska långt håll.

ylle82
2006-09-16, 22:59
Kalas '99 av TV4s popkorn.

Det är inte från Kalas konserten i sthlm utan ifrån Vattenfestivalen som popkorn visade ifrån.....

Vattenfestivalen var veckan efter kalas konserten.

krantzet
2006-09-16, 23:20
Det är inte från Kalas konserten i sthlm utan ifrån Vattenfestivalen som popkorn visade ifrån.....

Vattenfestivalen var veckan efter kalas konserten.

Hmm... nu tror jag du har fel. Jag vet att det inte var Stockholms kalaskonserten popkorn var från (jag var själv där). Så vitt jag minns var det sista spelningen på turnén.

Har för mig, men med en sjukt stor osäkerhetsfaktor, att Popkorn var från Örebro eller nåt sådant. Men jag kan ha fel där.

ylle82
2006-09-16, 23:29
Hmm... nu tror jag du har fel. Jag vet att det inte var Stockholms kalaskonserten popkorn var från (jag var själv där). Så vitt jag minns var det sista spelningen på turnén.

Har för mig, men med en sjukt stor osäkerhetsfaktor, att Popkorn var från Örebro eller nåt sådant. Men jag kan ha fel där.

Vad jag har för mig så stod det i tidningen när popkorn sändes (1999) att det var ifrån vattenfestivalen men jag kan minnas helt fel, är ju 7 år sedan det sändes & ja spelade in det. På mitt videoband har jag skrivit vattenfestivalen så jag har ju fått det ngn stans ifrån när jag spelade in det.

Kalas konserten i sthlm VAR den sista konserten på kalas turnen MEN thåström lirade sedan veckan efter på vattenfestivalen, vilket blev den sista konserten för honom sommaren -99.

I vilket fall som helst är det jäkligt kul med detta på dvd :)

ylle82
2006-09-16, 23:33

Om inte mitt minne sviker mig helt så var hela popkorn serien inspelad på vattenfestivalen. Det sändes 4-6 avsnitt med olika artister & de ja kommer ihåg på rak arm som sändes var bla Thåström & Robyn.

krantzet
2006-09-16, 23:35
Vad jag har för mig så stod det i tidningen när popkorn sändes (1999) att det var ifrån vattenfestivalen men jag kan minnas helt fel, är ju 7 år sedan det sändes & ja spelade in det. På mitt videoband har jag skrivit vattenfestivalen så jag har ju fått det ngn stans ifrån när jag spelade in det.

Kalas konserten i sthlm VAR den sista konserten på kalas turnen MEN thåström lirade sedan veckan efter på vattenfestivalen, vilket blev den sista konserten för honom sommaren -99.

I vilket fall som helst är det jäkligt kul med detta på dvd :)

Det är möjligt att du har rätt. Jag var så säker på att han avslutade turnen iom kalasspelningen på Kulturfabriken. Men säger du att han spelade på vattenfestivalen med så tror jag på det =)

Spelar kanske inte så stor roll när allt kommer omkring. På DVDn står det i alla fall Kalas '99 :)

ylle82
2006-09-16, 23:39
Det är möjligt att du har rätt. Jag var så säker på att han avslutade turnen iom kalasspelningen på Kulturfabriken. Men säger du att han spelade på vattenfestivalen med så tror jag på det =)

Spelar kanske inte så stor roll när allt kommer omkring. På DVDn står det i alla fall Kalas '99 :)

Ja kommer ihåg att ja reagerade på att han hade ett gult linne på sig på popkorn spelningen när det sändes. Under kalas turnen körde han väll, va jag vet, hela tiden med vit skjorta.....

ylle82
2006-09-16, 23:45
På DVDn står det i alla fall Kalas '99 :)

Strunt samma va det står eller varifrån det är......det är ju musiken som e det viktiga & ja oerhört tacksam för denna dvd. Ser fram emot att se den.....

TACK!!!

ylle82
2006-09-17, 15:07
Gillar dvd-n :o

Du har gjort ett riktigt bra jobb med den & nu ser jag fram emot vad du kan hitta på härnäst :rolleyes:

Du måste ju göra en till nu när du lyckats så bra med den första. Du har säkert mer saker på vhs som tål att överföras till dvd.......eller hur :rolleyes:

Tackar så otroligt mycket :)

Niklas
2006-09-17, 15:08
Tusen tack, tankar för fullt och jag kommer att seeda efter mig:p

krantzet
2006-09-17, 18:58
Du måste ju göra en till nu när du lyckats så bra med den första. Du har säkert mer saker på vhs som tål att överföras till dvd.......eller hur :rolleyes:

Smicker funkar nästan alltid =)

Vad finns det för Imperietkonserter på video egentligen? Jag har Nicaraguagalan i rätt bra kvalitet, Orionteatern i hyfsad (men ganska hög generation av kopior - vore trevligt att ha bättre), och en bootleg från Norge '88. Och ANC-galan på DVD, såklart. Samt lite strösaker här och var.

Ylle; Förresten - kolla dina pm's här!

ylle82
2006-09-17, 19:00
Smicker funkar nästan alltid =)

Vad finns det för Imperietkonserter på video egentligen? Jag har Nicaraguagalan i rätt bra kvalitet, Orionteatern i hyfsad (men ganska hög generation av kopior - vore trevligt att ha bättre), och en bootleg från Norge '88. Och ANC-galan på DVD, såklart. Samt lite strösaker här och var.

Ylle; Förresten - kolla dina pm's här!

Låter bra :)

pulshuvud
2006-09-17, 20:18
Jag vill ha ANC och Nicaragua i video, nån som vill byta?

Trelleborgaren
2006-09-17, 22:51
vill du ha material så skicka ett pm:P

svartvinyl
2006-09-18, 21:12
varför funkar det inte att ladda hem? :O

krantzet
2006-09-18, 21:29
varför funkar det inte att ladda hem? :O

Det ska det allt göra.... just nu är det 50 pers som tankar.
Om du har problem så ladda hem uTorrent, www.utorrent.com

svartvinyl
2006-09-18, 21:37
Det ska det allt göra.... just nu är det 50 pers som tankar.
Om du har problem så ladda hem uTorrent, www.utorrent.com

ok, jag ska pröva. men när jag gick in på den sidan som du länkade, ska jag då ladda hem alla tre sakerna där?

Niklas
2006-09-19, 08:04
ok, jag ska pröva. men när jag gick in på den sidan som du länkade, ska jag då ladda hem alla tre sakerna där?

ta denna:D
"Get µTorrent 1.6 Installation Program (597 kB)"

donet
2006-09-20, 19:34
Har laddat ner dvd:n, vilket program behövs för att titta på godsakerna.

Trelleborgaren
2006-09-20, 19:57
Har laddat ner dvd:n, vilket program behövs för att titta på godsakerna.

VLC funkar

donet
2006-09-20, 20:40
Tack för det

donet
2006-09-20, 20:59
Med risk att bli dumförklarad,,, laddade hem VLC men pc:n kände inte igen filformatet.

Trelleborg verkade ha koll på detta, vad missade jag...

krantzet
2006-09-20, 21:03
Med risk att bli dumförklarad,,, laddade hem VLC men pc:n kände inte igen filformatet.

Det enklaste är att bränna ut det till DVD. Det gör du lämplen med Nero Burning Room. Det finns, om jag minns rätt, som trialversion på www.nero.com

Trelleborgaren
2006-09-20, 21:12

kommer det upp en ruta där du kan välja mellan 2 saker? leta upp rätt program på weben eller välja program från din dator (eller nått sånt) ta iaf att du ska välja program från din dator och välj vlc

donet
2006-09-20, 21:31
Säger tack till er bägge två,,, nu funkar det.

donet
2006-09-20, 21:39
Och föresten, tack till dig som grejade dvd:n... grym.

Parlophone
2006-09-20, 21:48
Och föresten, tack till dig som grejade dvd:n... grym.
Det är lugnt, Varsegod!

MagnusAndersson
2006-09-22, 22:29
Sitter verkligen och hoppas på en ny skiva snart..... Glömde att tacka för den första så jag tar tillfället i akt. Verkligen proffsigt!

Rebban
2010-10-24, 16:27
Jag tackar med för den bästa Thåström DVD någonsin

Men ett tips till att bränna ut är IMG-Burn Laddas ned här det är Freeware

http://www.imgburn.com/

Rebban
2010-10-24, 16:30
Passade på att ta lite Caps

vilket mästerverk denna DVD är

rasera
2010-10-24, 17:59
Lisebergshallen '99 är f.ö thåströms egna inspelning med ljud från soundboardet.

Clcassar
2010-10-29, 18:53
Jag tackar med för den bästa Thåström DVD någonsin

Men ett tips till att bränna ut är IMG-Burn Laddas ned här det är Freeware

http://www.imgburn.com/

MagicIso ( http://www.magiciso.com/download.htm ) är bättre då det gör så att man slipper bränna en skiva.