handdator

Visa fullständig version : Maillot Jaune

Camensky
2006-10-16, 16:42
"This month, when our new webshop is opened, new stuff with Ebba Grön, HighWon, Petter, Thåström, The Knife, Paperplane, Ison & Fille, Imperiet, Hemmalaget and Ossler will be available."

Undrar vad det kan vara...

http://www.maillot-jaune.com/shop/

PLP
2006-10-16, 16:44
"This month, when our new webshop is opened, new stuff with Ebba Grön, HighWon, Petter, Thåström, The Knife, Paperplane, Ison & Fille, Imperiet, Hemmalaget and Ossler will be available."

Undrar vad det kan vara...

http://www.maillot-jaune.com/shop/

Mycket intressant låter det :)

Kanske kan komma upp någon/några tröjor...
Annars kanske det bara är för att locka dit folk.. men det står ju new stuff, så jag vet inte ;)

Parlophone
2006-10-16, 17:29
En imperiettröja låter ju inte fel.
Inte lite Ossler heller för den delen:)

Lilla Blå
2006-10-16, 18:32
En imperiettröja låter ju inte fel.
Inte lite Ossler heller för den delen:)
Aaaah, skit i tröjorna! Jag vill ha nya plattor!!! Nya konserter!!! :cool: Nu!!! Mer Ossler!

Majsan
2006-10-16, 18:48
Aaaah, skit i tröjorna! Jag vill ha nya plattor!!! Nya konserter!!! :cool: Nu!!! Mer Ossler!

Håller med!! Behöver uppåttjack! Inlyssning av Krank pågår för fullt, ståbas eller kontrabas eller vad det heter är såååååå mäktigt!

Parlo: Nöken är den vackraste Grand Danois som finns :D

Camensky
2006-10-17, 09:03
Håller med!! Behöver uppåttjack! Inlyssning av Krank pågår för fullt, ståbas eller kontrabas eller vad det heter är såååååå mäktigt!
Man kan lita på pappa Camensky. :cool:

Vore häftigt om det är Ossler-grejer, det är jag nästan mest laddad för. Imperiet-grejerna kanske bara innebär plattor, tyvärr...

Lilla Blå
2006-10-17, 09:08

Vore häftigt om det är Ossler-grejer, det är jag nästan mest laddad för. Imperiet-grejerna kanske bara innebär plattor, tyvärr...
Precis, Imperiet i all ära men det känns väldigt länge sedan...
Ossler däremot... känns fortfarande aktuell.

Camensky
2006-10-17, 09:16
Precis, Imperiet i all ära men det känns väldigt länge sedan...
Ossler däremot... känns fortfarande aktuell.
Host, tänk på att Imperiet alltid är aktuellt kära du.

pimmelina
2006-10-17, 13:26
instämmer ^^,

Parlophone
2006-10-17, 14:36

Parlo: Nöken är den vackraste Grand Danois som finns :D
Oh,ja. Hellre plattor än tröjor. Fast nya imperietskivor känns ju som att hoppas för mycket va;)?

Och,nöken,inget snack om saken:D

FrånHimlenSänt
2006-10-17, 15:23
Det har väl inte dykt upp något nytt ännu eller? Men om det står "new stuff", då borde det väl dyka upp något intressant inom kort? :)

Lilla Blå
2006-10-18, 10:45

Ossler medverkar på Stefan Sundströms nya platta som släpps nu: Fabler från Bällingebro. I brist på gladare nyheter så...:o

Parlophone
2006-10-18, 13:49
Ossler medverkar på Stefan Sundströms nya platta som släpps nu: Fabler från Bällingebro. I brist på gladare nyheter så...:o
Det var en glad nyhet:)

Lilla Blå
2006-10-18, 14:39
Det var en glad nyhet:)
Hoppas bara att det stämmer. Det var någon norrköpingsblaska som skrev det idag.... Har inte hört det någon annanstans.:confused: Don't kill me if I'm wrong, comrades!

Parlophone
2006-10-18, 14:52
Hoppas bara att det stämmer. Det var någon norrköpingsblaska som skrev det idag.... Har inte hört det någon annanstans.:confused: Don't kill me if I'm wrong, comrades!
Det stämmer att skivan kommer. fanns på ginza,eller cdon,eller vad det nu var,såg jag..
Om ossler är med eller inte,vet jag dock ingenting om..
Fast det är ju inte fel med sundström så:)

Pepe
2006-10-18, 22:29
Ossler är me doch spelar på någon låt. Även Christian Gabel är med.
Vilken jävla ankdamm min skivsamling är egentligen...

Lilla Blå
2006-10-19, 08:37
Ossler är me doch spelar på någon låt. Även Christian Gabel är med.
Vilken jävla ankdamm min skivsamling är egentligen...
Javisst, det är rena inaveln även i min skivhylla. Alla håller på med alla... Sverige är ibland ett snuskigt litet land! Men även med snuskigt bra musiker. Gabel, t.ex, har någon någonsin sett/hört en mer lyhörd trummis? Och en gitarrist som P.O borde ju rimligen ha jobb för jämnan... men han verkar gudskelov vara kräsen... och det ska vi vara tacksamma för.
Mardrömsscenario: Ossler, Gabel & Co. lämnar Thåis för att kompa...öh, Thomas Ledin? :eek:

MrC
2006-10-19, 10:18
Mardrömsscenario: Ossler, Gabel & Co. lämnar Thåis för att kompa...öh, Thomas Ledin? :eek:

AAAAAAAHHHH!!!! :eek:

Pepe
2006-10-19, 10:30
Javisst, det är rena inaveln även i min skivhylla. Alla håller på med alla... Sverige är ibland ett snuskigt litet land! Men även med snuskigt bra musiker. Gabel, t.ex, har någon någonsin sett/hört en mer lyhörd trummis? Och en gitarrist som P.O borde ju rimligen ha jobb för jämnan... men han verkar gudskelov vara kräsen... och det ska vi vara tacksamma för.

HU!
Men det vore ett lyft för Ledin. Han behöver all hjälp han kan få.:D

Lilla Blå
2006-10-19, 21:32
Någon som hört Bällingeplattan ännu? Är det något att ha? :confused:

Pepe
2006-10-19, 22:47
Någon som hört Bällingeplattan ännu? Är det något att ha? :confused:

Gillar man Sundström så gillar man den. Väldigt lugn, med något undantag. Sköna texter i vanlig ordning.
"Det är dyrt att va fattig och billigt att va rik..."

Lilla Blå
2006-10-20, 10:28
Gillar man Sundström så gillar man den. Väldigt lugn, med något undantag. Sköna texter i vanlig ordning.
"Det är dyrt att va fattig och billigt att va rik..."
Läste följande om plattan o Sundström: http://www.nyalt.se/artikel.asp?id=1692753
"den onda dockan Alfons Åberg och hans allians har tagit över Sverige"...:D
Klockrent! Man får väl ta och köpa...

Felitchia
2006-10-20, 15:27
"den onda dockan Alfons Åberg och hans allians har tagit över Sverige"...:D

Jag har en tjej kompis som alltid säger att Fredrik ser ut som Alfons XD

MrC
2006-10-20, 16:55
Jag har en tjej kompis som alltid säger att Fredrik ser ut som Alfons XD

Jag tycker Reinfeldt är väldigt lik secret service killen Paul Kellerman i TV-serien Prison break;

http://www.tv3.se/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=347&Itemid=681

Felitchia
2006-10-20, 16:58
Jag tycker Reinfeldt är väldigt lik secret service killen Paul Kellerman i TV-serien Prison break;

http://www.tv3.se/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=347&Itemid=681

Haha ! Sant, dem har samma form på huvet!

Niklas
2006-10-29, 19:37
Nya Shopen är nu uppe, med massa trevligt godis:D

värt att kolla;)

trevliga Imperiet vinyler

Och Thåström - Det är ni som är LP NY;)

Camensky
2006-10-30, 08:38
Nya Shopen är nu uppe, med massa trevligt godis:D

värt att kolla;)

trevliga Imperiet vinyler

Och Thåström - Det är ni som är LP NY;)
Men... Ossler då?

Lilla Blå
2006-10-30, 08:47
Men... Ossler då?
Blåsta igen! :mad:

Parlophone
2006-10-30, 12:52
Men... Ossler då?
Skulle inte han skaffa egen hemsida också,eller hur var det?

Camensky
2006-10-30, 14:11
Skulle inte han skaffa egen hemsida också,eller hur var det?Se Lilla Blås signatur. :)

Lilla Blå
2006-10-30, 14:25
:D Glenn Hysén???? Glenn Hysén?!? Gud, jag kan inte sluta garva...:D :D

Camensky
2006-10-30, 14:28
:D Glenn Hysén???? Glenn Hysén?!? Gud, jag kan inte sluta garva...:D :D Jo, men det är han ju. Det har jag alltid tyckt. :)

Lilla Blå
2006-10-30, 14:41
Hmm, mjaee, jo, kanske... Frågan är om han själv tycker det. :)

Camensky
2006-10-30, 14:42
Hmm, mjaee, jo, kanske... Frågan är om han själv tycker det. :)
Det är väl inte så jävla illa? :)

Lilla Blå
2006-10-30, 14:43
:D Inga kommentarer...

TNT
2006-11-01, 14:36

Det är en ära att vara lik Glenn Hysén! :p

Majsan
2006-11-01, 15:07
Ok, jag går in och styr upp det här nu. Snygga karlar; ja. Kolla in Antikropps ava. De ÄR lika. :)

För övrigt är det en massa nya (gamla) prylar i shopen! :)

Lilla Blå
2006-11-01, 19:17
Ok, jag går in och styr upp det här nu. Snygga karlar; ja. Kolla in Antikropps ava. De ÄR lika. :)

Ah, nu kommer Majsan med kvasten. :D Vad tyckte du förresten om Krank-plattan? Var där något som föll dig i smaken där eller anser du dig lurad av mig och Camensky?

Majsan
2006-11-01, 21:24
Ah, nu kommer Majsan med kvasten. :D Vad tyckte du förresten om Krank-plattan? Var där något som föll dig i smaken där eller anser du dig lurad av mig och Camensky?

Nej då, ni har inte lurat mig. Den är bra, men jag kanske inte är lika såld som ni. :o Den börjar ju kanon med "Svartvattenfeber", klart bästa låten. Skivan är ett bra höstsoundtrack tycker jag. Eller skulle passa bra i en roadmovie. Jag behöver avreageringsmusik för tillfället, så det är mycket Rammstein nu. Men jag tar mig en dos Krank mellan varven. BTW betyder krank nåt spec? Krank som i harkrank? Eller är det drogpropaganda? Ja, läs baklänges så får ni se. ;)

Pepe
2006-11-01, 21:45
Nej då, ni har inte lurat mig. Den är bra, men jag kanske inte är lika såld som ni. :o Den börjar ju kanon med "Svartvattenfeber", klart bästa låten. Skivan är ett bra höstsoundtrack tycker jag. Eller skulle passa bra i en roadmovie. Jag behöver avreageringsmusik för tillfället, så det är mycket Rammstein nu. Men jag tar mig en dos Krank mellan varven. BTW betyder krank nåt spec? Krank som i harkrank? Eller är det drogpropaganda? Ja, läs baklänges så får ni se. ;)

Läsa baklänges? Fan det börjar bli Led Zeppelin över det här Ruggigt så här vi Halloween och allt.:D

Krank betyder helt enkelt sjuk på utrikiska.

Trelleborgaren
2006-11-01, 21:51
Läsa baklänges? Fan det börjar bli Led Zeppelin över det här Ruggigt så här vi Halloween och allt.:D

deutschland uber alles

Majsan
2006-11-01, 21:59

Ja, jag vet, blev helt kallsvettig när jag upptäckte det, ska spela skivan baklänges nu tänkte jag. Kanske kan finnas nåt budskap om när hans hemsida kommer igång inbakat nånstans.
Aha, så enkelt kan det vara.
Jag fastnade i harkranksträsket. De ser ut så här.

http://www.hdk.gu.se/IA/furniturefair2001/sidor/bilder/P.Hedetoft%200733%20500%20696/Harkrank%20_%20copy.jpg

Pepe
2006-11-01, 22:04
Ja, jag vet, blev helt kallsvettig när jag upptäckte det, ska spela skivan baklänges nu tänkte jag. Kanske kan finnas nåt budskap om när hans hemsida kommer igång inbakat nånstans.
Aha, så enkelt kan det vara.
Jag fastnade i harkranksträsket. De ser ut så här.

http://www.hdk.gu.se/IA/furniturefair2001/sidor/bilder/P.Hedetoft%200733%20500%20696/Harkrank%20_%20copy.jpg

Konspirationen blir tydlig! Det ser ju dessutom ut som Robert Plants frisyr på gamla dar.:p
Faktum är att det finns en hel del information baklänges på Krank, men det är skånska baklänges och ännu svårare än vanlig skånska. Coolt va?;)

Majsan
2006-11-01, 22:08
Konspirationen blir tydlig! Det ser ju dessutom ut som Robert Plants frisyr på gamla dar.:p
Faktum är att det finns en hel del information baklänges på Krank, men det är skånska baklänges och ännu svårare än vanlig skånska. Coolt va?;)

Hahaha...ja det är ju svårt nog med skånska framlänges för en annan.
Nån påg/påginna som känner sig manad?

svartvinyl
2006-11-01, 22:51
fan, ossler ser ju ut som hysén :) haha. lite kul.

Lilla Blå
2006-11-02, 08:51
Ossler är en Mystiker!!! Nu är det klarlagt. Han kommer med ockulta budskap till oss lärljungar... Uuuuh!!! :p

Camensky
2006-11-02, 10:21
Nu kanske jag missar hela din ironiska (?) poäng men vad menar du? Snackar du tjurskit nu?

Krank, inte bara kärlekskrank då? Sökandes?

BlackLife
2006-11-02, 12:51
fan att det alltid ska krångla, nu han jag ej köpa det enda som jag saknar från thåströms solo tid, LP det är ni som är...faaaan...någon som vill sälja???

Parlophone
2006-11-02, 13:02
fan att det alltid ska krångla, nu han jag ej köpa det enda som jag saknar från thåströms solo tid, LP det är ni som är...faaaan...någon som vill sälja???
Är den slutsåld eller? Eller vad är det som krånglar?

Pepe
2006-11-02, 14:06
Nu kanske jag missar hela din ironiska (?) poäng men vad menar du? Snackar du tjurskit nu?

Krank, inte bara kärlekskrank då? Sökandes?

Visst fan snackar jag tjurskit. Baklängesmeddelande på skivor kan aldrig tas på allvar.;)

Kärlekskrank=sjuk efter kärlek. Men visst, är man sjuk så söker man. Det får nog herr Ossler svara själv på, men ibland gör vi kanske saker svårare än de är.

BlackLife
2006-11-02, 18:12
Är den slutsåld eller? Eller vad är det som krånglar?

först kom jag inte in på mitt konto, fick skaffa nytt å koden till den kom inte fören imorse å då var det slutsålt. :(

Parlophone
2006-11-02, 19:26
Msbeg vinylen var visst också slutsåld,tyvärr..
Nån som vill säja,eller vet var man kan få tag på den?

Camensky
2006-11-02, 21:34
Visst fan snackar jag tjurskit. Baklängesmeddelande på skivor kan aldrig tas på allvar.;)

Kärlekskrank=sjuk efter kärlek. Men visst, är man sjuk så söker man. Det får nog herr Ossler svara själv på, men ibland gör vi kanske saker svårare än de är.

Absolut, ofta läser man mer än vad man ser framför sig. :) Men jag tror att det helt enkelt betyder att något/någon söker efter något som det/den saknar. Man kallar den inte Krank för inte. :)

Pepe
2006-11-02, 22:45
Absolut, ofta läser man mer än vad man ser framför sig. :) Men jag tror att det helt enkelt betyder att något/någon söker efter något som det/den saknar. Man kallar den inte Krank för inte. :)

Jo visst. samlar man låtarna till en helhet så kan man ju skönja ett mönster. Det hade varit kul att fördjupa sig på en [B]Osslerhemsida [B] men det går ju inte. Just nu lyssnar jag mer på Krank än på Thåström, den har hållt sig riktigt länge den plattan. Ett litet mästerverk kan man säga.

Parlophone
2006-11-02, 23:01
Ett litet mästerverk kan man säga.
Minst sagt..

Boaster
2006-11-03, 12:37
Alla måste återregistrera sig i för att handla i och med den nya shopen.

www.m-j.se

Lilla Blå
2006-11-03, 13:20
För övrigt kan jag säga att Osslers grejor snart ska vara till försäljning på www.m-j.se eller www.maillot-jaune.com
Låter ju bra. Var såg du det?

antikropp
2006-11-03, 20:03
Just nu lyssnar jag mer på Krank än på Thåström, den har hållt sig riktigt länge den plattan. Ett litet mästerverk kan man säga.

Små ljus, en av världens bästa låtar någonsin?

Camensky
2006-11-03, 21:27
Låter ju bra. Var såg du det?
Jag tror att Boaster har något med MJ att göra.:)

Och, antikropp, ja, helt klart. :)

BobboViking
2006-11-03, 23:55
Alla måste återregistrera sig i för att handla i och med den nya shopen.

För övrigt kan jag säga att Osslers grejor snart ska vara till försäljning på www.m-j.se eller www.maillot-jaune.com

Varför säljer ni inte Magnus Uggla rariteter

Gregor Samsa
2006-11-04, 10:57
Varför säljer ni inte Magnus Uggla rariteter
Varför gillar du Uggla? :confused:

Niklas
2006-11-06, 16:37
Om nu någon undrar så kom min beställning idag som jag gjorde samma dag som jag skrev att nya shopen hade öppnat:D

och ja, Det är ni som dom konstiga vinylen var NY:D