Visa fullständig version : Budskapen i låtarna.
Tjena, jag vet inte om det redan finns en sån samlad tråd, men jag efterlyser en tråd som handlar om thåströms uppenbara budskap i en del av texterna som berör en verklig person, samt lite information om dem personerna låtarna är tillägnade.
Michail Bulgakovs Mästaren och Margarita som utspelar sig i Moskva, Sovjetunionen och proletärförfattaren Dan Andersson (Black Jim) är bra exempel, så ni förstår vad jag menar.
The Fucking Easterbunny
2006-10-30, 07:33
Tjena, jag vet inte om det redan finns en sån samlad tråd, men jag efterlyser en tråd som handlar om thåströms uppenbara budskap i en del av texterna som berör en verklig person, samt lite information om dem personerna låtarna är tillägnade.
Michail Bulgakovs Mästaren och Margarita som utspelar sig i Moskva, Sovjetunionen och proletärförfattaren Dan Andersson (Black Jim) är bra exempel, så ni förstår vad jag menar.
Mästaren å en iskall handlar om Mivj Jagger å Keith Richards..
http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4staren_och_Margarita
Camensky
2006-10-30, 11:49
http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4staren_och_Margarita
Bunny har rätt, låten Mästaren... handlar inte om Bulgakovs bok.
The Fucking Easterbunny
2006-10-30, 16:15
Bunny har rätt, låten Mästaren... handlar inte om Bulgakovs bok.
jag har alltid rätt, de e en grej jag kör med.
Camensky
2006-10-30, 16:28
jag har alltid rätt, de e en grej jag kör med.
Då är vi två.
Traspojken
2006-10-30, 18:37
Det här har jag säkert sagt många gånger på forumet innan, men men. Djävulen och jag skulle mycket väl kunna ha lånat sitt tema från mästaren och margarita. En liknande demonsik bal förekommer i boken. Bra bok föresten. Precis som mycket rysk litteratur.
Då är vi fyra.
..........
............... :)
The Fucking Easterbunny
2006-10-31, 00:14
............... :)
äh, lägg av. Alla har fel! (jag står över alla om ni undrar)
ni har bara rätt när ni säger att jag har rätt, vilket ju är rätt..
äh, lägg av. Alla har fel! (jag står över alla om ni undrar)
ni har bara rätt när ni säger att jag har rätt, vilket ju är rätt..
där har du Felrättsnettheltfelrättsnett. jag är från himlen sänt och är människosonen, därför har jag rätt.
The Fucking Easterbunny
2006-10-31, 08:23
där har du Felrättsnettheltfelrättsnett. jag är från himlen sänt och är människosonen, därför har jag rätt.
tycker du e lite konstig nu
själv känns jag normal å suverän
vBulletin v4.1.9, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.