handdator

Visa fullständig version : Saker på g!

Sidor : [1] 2

Thåströmsällskapet
2006-11-28, 22:47
Som ni säkert vet är det dags att fira i mars. Detta har Thåströmsällskapet tänkt att fira med att ge ut en hyllningsplatta, en coverplatta. Därför vill vi nu att ni, thåströmfansen, skickar in låtval till oss.
Skicka en lista på de 15 låtar som ni vill ska vara med på skivan. De låtar som får flest röster kommer att spelas in av diverse artister (dessa bestäms senare, du och ditt band kommer att få möjlighet att få vara med). Skicka era låtval till info@thastromsallskapet.se, skicka senast söndag den 3:e december.

Mer info kommer snart!

För att genomföra den här idén på bästa sätt så kommer vi att behöva bidrag, alla bidrag är välkomna. De som sätter in 100 kronor eller mer kommer att bli tackade i bookleten. Så om ni vill hjälpa oss med den här spännande idén, sätt in ditt bidrag på plusgiro 438779-1 och skriv ditt namn och din mailadress.

Kalläää
2006-11-28, 23:19
Som ni säkert vet är det dags att fira i mars. Detta har Thåströmsällskapet tänkt att fira med att ge ut en hyllningsplatta, en coverplatta. Därför vill vi nu att ni, thåströmfansen, skickar in låtval till oss.
Skicka en lista på de 15 låtar som ni vill ska vara med på skivan. De låtar som får flest röster kommer att spelas in av diverse artister (dessa bestäms senare, du och ditt band kommer att få möjlighet att få vara med). Skicka era låtval till info@thastromsallskapet.se, skicka senast söndag den 3:e december.

Mer info kommer snart!

För att genomföra den här idén på bästa sätt så kommer vi att behöva bidrag, alla bidrag är välkomna. De som sätter in 100 kronor eller mer kommer att bli tackade i bookleten. Så om ni vill hjälpa oss med den här spännande idén, sätt in ditt bidrag på plusgiro 438779-1 och skriv ditt namn och din mailadress.

Härligt...ska plira ihop lite låtar o sedan, i dagarna skicka in pengar...

KamratGiuseppi
2006-11-29, 20:28
Har dessvärre inget plusgiro eftersom jag bara är 16 år än så länge!! Men denhär skivan tycker ja är en jävligt kul idé!!

PLP
2006-11-29, 20:33
Är det bara för Solo Thåström, eller är det under Ebba, Imperiet & PLP?

Niklas
2006-11-29, 20:42
jag skrev just min lista, och jag tog från alla perioder.

Dock inget rympimperiet eller PLP, tror jag;)

Kalläää
2006-11-29, 21:18
jag skrev just min lista, och jag tog från alla perioder.

Dock inget rympimperiet eller PLP, tror jag;)

Samma här, tog med Men bara om min älskade väntar också...vet ej om det är tillåtet dock, men värt ett försök.

Niklas
2006-11-29, 21:26
Samma här, tog med Men bara om min älskade väntar också...vet ej om det är tillåtet dock, men värt ett försök.

jag var på väg att ta Briggen av blue bird, men sen tog jag mig en tänkare och tänkte att det är ju nästan trevligare om det bara är Hans låtar och inga covers som han gjort:D

iaf vad jag tycker

Kalläää
2006-11-29, 22:02
jag var på väg att ta Briggen av blue bird, men sen tog jag mig en tänkare och tänkte att det är ju nästan trevligare om det bara är Hans låtar och inga covers som han gjort:D

iaf vad jag tycker

Jo det är sant, men vill inte vara utan den låten...
Kommer Svenne medverka på någon låt eller är det bara andra som gör det? En studioversion av men bara om... hde ju inte varit hel åt skogen...

MagnusAndersson
2006-11-29, 23:33
Eftersom vår nya "mystiske" vän Thåströmsällskapet inte svarat än så kan väl jag som styrelsemedlem berätta att det är allt i Thåströms karriär som vi är ute efter. Vi har inte diskuterat hurvida vi ska spela i något som Thåström gjort en cover på men rent spontant så ser vi väl helst låtar som Thåström själv är upphovsman till, eller åtminstone att han har varit med i samma band som upphovsmannen (fjodor eller stry då).

Thåströmsällskapet
2006-11-29, 23:39
Eftersom vår nya "mystiske" vän Thåströmsällskapet inte svarat än så kan väl jag som styrelsemedlem berätta att det är allt i Thåströms karriär som vi är ute efter. Vi har inte diskuterat hurvida vi ska spela i något som Thåström gjort en cover på men rent spontant så ser vi väl helst låtar som Thåström själv är upphovsman till, eller åtminstone att han har varit med i samma band som upphovsmannen (fjodor eller stry då).
Jag skulle precis till att skriva men du skötte det ju finfint!

Vore kul om folk listar låtar från hela hans karriär, kan bli spännande att höra hur en Ebba/PLP-låt låter idag!

KamratGiuseppi: Du behöver inte ha något plusgiro, du kan sätta in donationer genom att knalla till posten eller över Internet. :)

Porkij
2006-11-30, 00:37
Halla, får man lov att spela in ett bidrag?

zandian
2006-11-30, 00:46
skicka senast söndag den 3:e december.

hm, kan man inte få några dagar extra på sig? tar ju ett tag att pussla ihop nåt kul med bandet, och vad säger ni om livespelningar på video som ni kan göra om till .mp3/ .wav?

Nenne
2006-11-30, 03:33
Jag och mitt band skulle gärna spela in något..
Men vill ni ha en inspelning 3 december, eller hör ni isåfall av er med vilken låt ni tycker man ska spela in?

Thåströmsällskapet
2006-11-30, 08:31
Ojoj! Lite missförstånd här tror jag

Till den 3:e december vill vi att folk skickar en lista på de låtar de tycker är värda att vara med på en sån här samling.

Efter den 3:e december (antagligen på måndag den 4:e) kommer vi att lista vilka låtar som fått flest röster. Då får man se vilka låtar som ska vara med och sedan får ni och era band avgöra vilken/vilka av de låtarna som ni vill spela in.

Zandian: Jorå, det ska väl inte vara helt omöjligt om ljudet blir ok!

Lilla Blå
2006-11-30, 09:05
Underbart kreativt, detta. Och jag vill inte lägga smolk i bägaren, men jag har bara en liten fundering - hur står det till med rättigheterna? Har ni tagit reda på det? :confused:

Trelleborgaren
2006-11-30, 15:38
hm, kan man inte få några dagar extra på sig? tar ju ett tag att pussla ihop nåt kul med bandet, och vad säger ni om livespelningar på video som ni kan göra om till .mp3/ .wav?

ska det göras nått så när seriöst så SKA det ju vara .waw filer;)

Nenne
2006-11-30, 15:40
Hur mycket rättigheter måste man ha när det bara gäller covers som man tydligt skriver ut upphovsmannen då? Fast i och för sig, jag har ingen koll..

Men om man vill spela in en låt, kan man redan nu tinga en plats då?

Thåström_Ebba_91
2006-11-30, 16:05
Om man sätter in pengar och det inte blir nån skiva vad händer då?

zandian
2006-11-30, 16:20
ska det göras nått så när seriöst så SKA det ju vara .waw filer;)

äh, det tråkiga är att mitt ena band är halvt splittrat så det blir inge kul med en trio och en på sång. ska försöka ragga tillbaka tjejerna till bandet igen. :D

toffe
2006-11-30, 16:29

Det rimliga borde ju vara att man får sina pengar tillbaka helt enkelt.

Thåströmsällskapet
2006-11-30, 16:31

Det rimliga borde ju vara att man får sina pengar tillbaka helt enkelt.
Givetvis, skriv därför namn och mailadress när ni donerar.

Thåström_Ebba_91
2006-11-30, 20:49
Givetvis, skriv därför namn och mailadress när ni donerar.

Okej! Men när är sista datumet för det?

Thåströmsällskapet
2006-12-01, 08:46
Okej! Men när är sista datumet för det?
Finns väl inget sista datum precis, men vi kommer ju att hålla på ända till mars så om man vill kan man sätta in pengar när man tycker att man har råd.

Thåströmsällskapet
2006-12-02, 13:42
Fortsätt att skicka in låtval under helgen!

Rickard
2006-12-02, 14:49
Väntar med olidlig spänning. När kan "Thåströmsällskapet" bekräfta vilka låtar det är som skall spelas in? Förvävntasfull som faaan...(fan, fan)

:)

Thåströmsällskapet
2006-12-02, 17:51
Väntar med olidlig spänning. När kan "Thåströmsällskapet" bekräfta vilka låtar det är som skall spelas in? Förvävntasfull som faaan...(fan, fan)

:)
På måndag smäller det. :)

svartvinyl
2006-12-02, 17:52
jag sätter ocksån in pengar, snart. på måsndag eller tisdag. tror jag allt (:

MagnusAndersson
2006-12-02, 19:01
jag sätter ocksån in pengar, snart. på måsndag eller tisdag. tror jag allt (:

Jättebra! Ska själv sätta in pengar senast på måndag. Thåströmsällskapets styrelse ska sätta sig ner på måndag kl 20:00 och samla ihop rösterna på vilka låtar som ska vara med på skivan. Senast 23:00 bör vi ha en lista på vilka låtar som ska vara med sen är det bara att välja ut vilka band som ska köra vilken låt... Vi hörs!

BobboViking
2006-12-02, 20:36

Då knallar en ljuvlig väl doftande hundrging från din plånka rätt åt helvete :D

Thåström_Ebba_91
2006-12-04, 15:38
Satte in 100 spänn igår kväll.

Thåströmsällskapet
2006-12-04, 21:26
Nu är det klart vilka låtar som ska vara med på plattan, många låtar fick lika många röster så vi valde att ha med alla dessa. Så kör igång nu, meddela band ni känner och be dem spela in en demo tills den 15:e januari. Demon behöver inte vara perfekt, bara ett utkast över hur ni låter och hur ni tänker spela låten/låtarna. Det är alltså helt okej att skicka in flera bidrag.
Efter den 15:e januari kommer ett gäng band med sina låtar att väljas ut. För frågor så kontakta info@thastromsallskapet.se

Kör hårt! Här är listan:

Släpp aldrig in dom
...Ingen Neråtsång
Kriget med mig själv
En Vacker Död Stad
Karenina
Alla vill till himlen
Alltid Rött Alltid Rätt
We're Only In It For The Drugs
Die mauer
Jag är en idiot
Från himlen sänt
Om Black Jim
Österns röda ros
Flyktsoda
Varför är du så tyst
Djävulen & Jag
Hat & Blod
Du é religion
När vodkan gjort oss vackra
Staten & Kapitalet

Niklas
2006-12-04, 21:36
Detta har potential att bli ruskigt jävla svinbra:D

kalasbra låtar:D

Trelleborgaren
2006-12-04, 21:44
vilken mastodontlista! detta kan bara bli bra:D

Thåström_Ebba_91
2006-12-04, 21:49
Riktigt bra låtar..

Bara:

Schweden Schweden
Mamma pappa barn
Mental istid
Till havs
Kriget med mej själv
Sura baya Johny

Som fattades från min lista.

MagnusAndersson
2006-12-04, 21:50
vilken mastodontlista! detta kan bara bli bra:D

Detta kan bara bli bra med er assistans. Bidra med demos nu bara!!!!!!!

Trelleborgaren
2006-12-04, 21:53
hursa låtarna spelas igentligen? personligen så tycker jag att dom ska låta så dom låter orginal. Eller sånära som möjligt.

Thåströmsällskapet
2006-12-04, 21:56
hursa låtarna spelas igentligen? personligen så tycker jag att dom ska låta så dom låter orginal. Eller sånära som möjligt.
Det är i stort sett upp till banden, det beror ju på resultatet. :) Visst kan det vara jävligt kul att höra allt i nytappningar om det lyckas, men en ren cover är aldrig att förakta!

svartvinyl
2006-12-04, 22:18
skitbra låtar :) jag trodde inte att det skulle bli såhär bra :D
då hoppas vi att skivan blir kanon.

recycle your animals
2006-12-05, 08:00
Men vart är Kriget med mej själv? Blir nästan lite ledsen i ögat.
Med tanke på att Staten och kapitalet är en Blå Tåget cover så är det väl inte helt orimligt att jag gärna hellre skulle se den låten på hyllningsplatta till pimmes ära?

Men nej, jag opponerar mig inte mot låtens självklara Thåström nostalgiska värde och nej, jag opponerar mig inte mot Thåströmsällskapets beslut
och nej, jag opponerar mig inte mot demokratiskt taget beslut.

"Democracy is awful, but it is the best we got so far" /W. Churchill

Traspojken
2006-12-05, 08:31
Trist och förutsägbart. Ingen plp, ingen rymdimperiet, ingen thåström/hell. Ja ja det sista var väl väntat.

Lilla Blå
2006-12-05, 09:35

Tycker nog nytolkningar hade varit mest intressant. För Thåström också.
Så slipper man de värsta jämförelserna med originalet som väl bara kan sluta på ett sätt? Men heder åt er alla som försöker. Jag håller tummarna! :)

The Fucking Easterbunny
2006-12-05, 09:44
tycker de blev en rätt tråkig och väntad lista, å inte speciellt representativ för thåströms karriär. PLP for fucks sake!

å om man vill höra låtarna som dom låter i orginal så har dom ju redan spelats in så med bravur...

toffe
2006-12-05, 11:14
Det är ju inte förbjudet att skicka in andra låtar, men dessa blev framröstade av er och kommer därför prioriteras till skivan.

StoraStyggaJohan
2006-12-05, 11:18
Nu är det klart vilka låtar som ska vara med på plattan, många låtar fick lika många röster så vi valde att ha med alla dessa. Så kör igång nu, meddela band ni känner och be dem spela in en demo tills den 20:e december. Demon behöver inte vara perfekt, bara ett utkast över hur ni låter och hur ni tänker spela låten/låtarna. Det är alltså helt okej att skicka in flera bidrag.
Efter den 20:e december kommer ett gäng band med sina låtar att väljas ut. För frågor så kontakta info@thastromsallskapet.se

Kör hårt! Här är listan:

Släpp aldrig in dom
...Ingen Neråtsång
Kriget med mig själv
En Vacker Död Stad
Karenina
Alla vill till himlen
Alltid Rött Alltid Rätt
Die mauer
Jag är en idiot
Från himlen sänt
Om Black Jim
Österns röda ros
Flyktsoda
Varför är du så tyst
Djävulen & Jag
Hat & Blod
Du é religion
Staten & Kapitalet

jag tycker inte att staten & kapitalet ska få vara med... det är ju inte hans låt...

MagnusAndersson
2006-12-05, 11:21
jag tycker inte att staten & kapitalet ska få vara med... det är ju inte hans låt...

Inte bara du har kommit med den invändningen men jag tycker att staten & kapitalet är en helt annan låt än den ena handen...

StoraStyggaJohan
2006-12-05, 11:27
Inte bara du har kommit med den invändningen men jag tycker att staten & kapitalet är en helt annan låt än den ena handen...

det blir som att vi omtolkar en omtolkning isf ju... är ju skumt, men visst förstår jag parallellen till thåström, den är ju trots allt rätt uppenbar...

Nenne
2006-12-05, 12:44
Fast jag håller med där. Om man kör på Ebbas spår så blir det bara en sämre, tråkigare kopia av låten, om man tolkar om det blir det lika mycket en omtolkning av blå tågets. jag skulle hellre se 800 grader eller du ska va president där...

PLP
2006-12-05, 16:01
Sluta va så pessimistiska!

Thåström_Ebba_91
2006-12-05, 17:16
Tycker inte heller Staten & Kapitalet ska vara med. Tycker ju att låten är riktigt bra men eftersom det är Blå tågets låt så.

MagnusAndersson
2006-12-05, 17:38
Tjejer och grabbar tycker ni att vi skall göra en till omröstning då? Blir inte det lite konstigt? Det är jäkligt svårt om inte omöjligt att göra en lista som alla är tillfreds med nu har vi en lista och söker band så jag säger bara kör på och gör det bästa av saken.

The Fucking Easterbunny
2006-12-05, 18:02
man skulle ha haft lite förhållningsregler från början. bara "egna" låtar, alla epoker måste finnas representerade osv

för ni vet väl att de e reglerna som gör leken rolig?

Parlophone
2006-12-05, 20:04
Jag måste ju tyvärr fortsätta på Lilla blå's fråga.
Har ni kollat upp rättigheter?

Plar62
2006-12-05, 21:34
Sluta va så pessimistiska!

JAg är inte pessimistisk..Men var fan är Profit någonstans i listan! :p

MagnusAndersson
2006-12-05, 21:45
Jag måste ju tyvärr fortsätta på Lilla blå's fråga.
Har ni kollat upp rättigheter?

Enligt Thåströmsällskapets juridiska expert så skall det vara fritt fram så länge det tydligt framgår vilken som är upphovsman.

Plar62: Profit skulle kanske varit med också...

Thåström_Ebba_91
2006-12-05, 22:36
Ta med Profit i stället för Staten & Kapitalet då.

Parlophone
2006-12-05, 23:00
Ta med Profit i stället för Staten & Kapitalet då.

Låter faktiskt som en bra idé.
Jag vet att man inte ska ändra på resultat,när man har haft en omröstning. Men eftersom att detta inte är en låt av Thåström själv,så tycker jag att det är rätt bra!

Nenne
2006-12-05, 23:03
Men ni fick ju för många låtar ändå? Det är ju bara att plocka bort Staten egentligen, isåfall.

Camensky
2006-12-05, 23:24
Kan vara så enkelt som att låta bli att spela in Staten.

Pimmeihjärtat
2006-12-06, 00:08
Kan vara så enkelt som att låta bli att spela in Staten.

Vore det inte roligare att göra en skiva med låtar som inte är så uppmärksammade redan? Jag vet inte, det är kanske det som diskuteras nu, men ändå, det känns som att det är mer som en hyllning liksom istälelt för att göra en version av de låtar som de flesta även "Icke- Thåströmmare" känner till. Eller?

MagnusAndersson
2006-12-06, 00:13
Vore det inte roligare att göra en skiva med låtar som inte är så uppmärksammade redan? Jag vet inte, det är kanske det som diskuteras nu, men ändå, det känns som att det är mer som en hyllning liksom istälelt för att göra en version av de låtar som de flesta även "Icke- Thåströmmare" känner till. Eller?

Det är ju folk från bl a forumet som röstat fram resultatet. Mer demokratiskt än så blir det inte.

Lilla Blå
2006-12-06, 10:13
Det börjar låta lite gnälligt nu, kamrater! ;)
"Varför kom den låten med och inte den..." Lägg krutet på att göra goa inspelningar istället. Det kan ju bli hur spännande som helst. Eller inte. Det är väl upp till de deltagande. Jag tycker ni är modiga som provar och vet ju att ni lägger hjärtat i grytan när det gäller. Bra!
Skönt också att ni kollat detta med rättigheterna, nu kan jag andas ut.
Blir Joakim inte rörd (kanske rentav skakad? :) ) över en sådan hyllning på sin födelsedag, så vete fan vad som skulle kunna beröra honom!
Lycka till! Och håll nu sams, för fan. :D

Pimmeihjärtat
2006-12-06, 15:53
Det börjar låta lite gnälligt nu, kamrater! ;)
"Varför kom den låten med och inte den..." Lägg krutet på att göra goa inspelningar istället. Det kan ju bli hur spännande som helst. Eller inte. Det är väl upp till de deltagande. Jag tycker ni är modiga som provar och vet ju att ni lägger hjärtat i grytan när det gäller. Bra!
Skönt också att ni kollat detta med rättigheterna, nu kan jag andas ut.
Blir Joakim inte rörd (kanske rentav skakad? :) ) över en sådan hyllning på sin födelsedag, så vete fan vad som skulle kunna beröra honom!
Lycka till! Och håll nu sams, för fan. :D

Vilka härifrån är det som är med då? VIlka är låtarna och hur ska Thåström ni "ge" skivan till Thåström då, eller liksom se till att han får höra den, och så?

Plar62
2006-12-06, 17:11
Vilka härifrån är det som är med då? VIlka är låtarna och hur ska Thåström ni "ge" skivan till Thåström då, eller liksom se till att han får höra den, och så?

1. Många här är med..styrelsen är utsedd genom möte av folk här på forumet, stadgarna är antagna på samma möte. Tanken föddes av (Mr Pinkeyes?) en person här på forumet, formerna för Sällskapet diskuterades livligt här på forumet, kommer inte ihåg exakt hur många inlägg det vart, men en jävla massa var det. Godkännade från högre ort har jag för mig att medgavs oxå.

2. Förmodar att dom som är valda i sann demokratisk anda kommer på ett bra sätt att överlämna plattan. Någon eller några från styrelsen ser till att plattan kommer Herr Joakim till handa. Kontakt har alltid funnits med Pange och kommer väl så att ske i samband med detta överlämnande. Eller så får Admin bistå med hjälp... Ni är ditt falll är Vi....

Plar62
2006-12-06, 17:13
JAg är inte pessimistisk..Men var fan är Profit någonstans i listan! :p

Jag drar tillbaka mitt inlägg, vill inte ha ngn jävla diskussion om en låt i ett inlägg med glimten i ögat.....

Thåströmsällskapet
2006-12-06, 17:19
Det är på vissa sätt en hyllning, det är ju menat att sammanfalla med karlns födelsedag.

Thåströmsällskapet
2006-12-06, 17:24
För att klargöra:
Vi ville ha in låtförslag och det kom in låtförslag, de som fick flest röster la vi alltså upp här i en lista. Angående Staten & Kapitalet känns det mest som en kul grej, låten är idag otvivelaktigt mer förknippad med Ebba Grön än Blå Tåget. Om ingen vill spela in den så kommer den inte med, om folk spelar in den så kanske den kommer med. Vi fick in ett gäng röster på Bara om min älskade väntar men valde att inte ta med den, den fick inte tillräckligt med röster så diskussionen kom inte upp men om den hade gjort det hade vi nog valt att inte ha med den. Ebbas version av Blå Tågets 'Den enda handen vet vad den andra gör' är givetvis en cover/omarrangerad version men vi valde ändå att ha med den i listan då den faktiskt är en av de mest klassiska svenska rocklåtar som någonsin spelats in. P3:s lyssnare röstade för ett par år sedan fram låten som 'tidernas bästa svenska rocklåt'. Vore iaf kul att höra den i ännu en nytappning!

Om folk känner för att spela in någon PLP/Rymdimperiet-låt eller någon annan valfri låt så är det givetvis okej! Men de här låtarna valdes fram och kommer att 'prioriteras'.

Mr.PinkEyes
2006-12-06, 18:45
Var lite kreativa nu! Spela in, ställ upp. Då kommer nog detta att bli riktigt j.....a bra.

Nenne
2006-12-06, 21:05
Har snackat med bandet nu, vi ska försöka spela in ett knippe låtar i helgen.

toffe
2006-12-06, 21:06
Har snackat med bandet nu, vi ska försöka spela in ett knippe låtar i helgen.

Härligt! Lycka till :)

MagnusAndersson
2006-12-06, 21:45
Var lite kreativa nu! Spela in, ställ upp. Då kommer nog detta att bli riktigt j.....a bra.

Precis mer optimism och kör järnet nu!

Thåström_Ebba_91
2006-12-06, 23:16
Hoppas det blir en riktigt grym jävla platta asså :)

Majsan
2006-12-07, 06:58
2. Förmodar att dom som är valda i sann demokratisk anda kommer på ett bra sätt att överlämna plattan. Någon eller några från styrelsen ser till att plattan kommer Herr Joakim till handa. Kontakt har alltid funnits med Pange och kommer väl så att ske i samband med detta överlämnande. Eller så får Admin bistå med hjälp... Ni är ditt falll är Vi....

Jag är ruskigt bra på att överlämna grejer...;)

mono
2006-12-07, 08:43
Åh! Jag med! Kan vi få anmäla oss som budbärare?

Majsan
2006-12-07, 12:35

Då gör vi det härmed!
Vi lovar att uppföra oss anständigt. (Med mina mått mätt)
Inte antasta någon eller några.
Utföra uppdraget med all den värdighet som krävs. :)

Lilla Blå
2006-12-07, 13:29
Då gör vi det härmed!

Kan man verkligen lita på det? :D Kanske stundens allvar gör att du tappar koncepterna, Majsan, och börjar tala baklänges eller nåt värre. Men någon slags show borde ni ju bjuda på - han fyller ju ändå 50! Ge honom något att minnas, girls! :D

Pimmeihjärtat
2006-12-07, 16:28
Kan man verkligen lita på det? :D Kanske stundens allvar gör att du tappar koncepterna, Majsan, och börjar tala baklänges eller nåt värre. Men någon slags show borde ni ju bjuda på - han fyller ju ändå 50! Ge honom något att minnas, girls! :D

Är det någon här som har "kontakt" med Thåström eller så? Eller hur ska den "överlämnas" liksom? Det är en kul idé alla fall! =)

MagnusAndersson
2006-12-07, 17:19
Är det någon här som har "kontakt" med Thåström eller så? Eller hur ska den "överlämnas" liksom? Det är en kul idé alla fall! =)

Jag vet inte om du förstått idén riktigt men jag försöker förklara det. Vi kommer alltså trycka upp skivor till alla som vill ha en skiva, så det kommer inte enbart bli EN skiva. Visst kommer Thåström att få en skiva om han vill men det tar vi när vi har skivan klar.

Plar62
2006-12-07, 18:17

Då gör vi det härmed!

Jajajaja..Tjöta..! Sorry mina damer, men jag tror ni känner herrn som kommer att få det förtroendet....

Rickard
2006-12-07, 21:22
Hoppas det är fler än jag som donerat dineros till "Thåströmsällskapet" för att möjliggöra hyllningsplattan :)

Kalläää
2006-12-08, 09:26
Men Majsan, du fattar la´att inte du kan göra det...du vågade ju inte ens prata med honom i Köpenhamn för att du inte ville störa. Men om du gör det hälsa från mig. Jag och Thå är ju värsta homies från köpenhamns tiden ju...

Lilla Blå
2006-12-08, 09:38
Hoppas det är fler än jag som donerat dineros till "Thåströmsällskapet" för att möjliggöra hyllningsplattan :) Svar: ja!

Men Majsan, du fattar la´att inte du kan göra det...du vågade ju inte ens prata med honom i Köpenhamn för att du inte ville störa. Men om du gör det hälsa från mig. Jag och Thå är ju värsta homies från köpenhamns tiden ju...

Jag tycker absolut att ett par tjejer ska överlämna plattan. gärna framhoppandes ur såna där stora gräddtårtor. Det tycker jag han kunde få uppleva någon gång. ;)

Majsan
2006-12-08, 09:42

Men, det är ju därför jag är så mycket bättre lämpad! För att jag visade sån oerhörd hänsyn då. Mono höll ju med mig, hon hade inte heller velat störa.
Thå blev ju så trött på dig med allt ditt hälsande, så det är nog inte värt att skicka dig, han kanske bara cyklar iväg...:p

Lilla Blå
2006-12-08, 09:49
Jag håller på dig och Mono, Majsan. Vad säger du om tårtorna? Var det inte en bra idé?
Jag tror Joakim hade blivit skitglad! :D

mono
2006-12-08, 09:51
Jag håller på dig och Mono, Majsan. Vad säger du om tårtorna? Var det inte en bra idé?

tårtor? bah!

Lilla Blå
2006-12-08, 09:56
tårtor? bah!

Lite feg? :D

Majsan
2006-12-08, 09:58

Haha...Jo...Han skulle nog verkligen uppskatta det! Lite fyrverkerier, en blåsorkester, pom-pom girls, se&hör repotage och två jävla stora gräddtårtor med två muppar i....Hahahaha...:D

Lilla Blå
2006-12-08, 10:03
Skulle det hända skulle jag fan i mig börja läsa Se & Hör! :)
Jag håller tummarna för er... ni kan ju öva hela vintern.

mono
2006-12-08, 10:10
jag får rysningar bara av tanken på ett sånt spektakel! =)

Camensky
2006-12-08, 10:15
jag får rysningar bara av tanken på ett sånt spektakel! =)
Ja, jag med. Kan vi inte nöja oss med att skicka ett/ett par ex till Pange? :p :D

mono
2006-12-08, 10:25
Ja, jag med. Kan vi inte nöja oss med att skicka ett/ett par ex till Pange? :p :D

jo, det låter som den bästa idén för alla inblandade.
OM karln i fråga hade varit en person som gillade uppmärksamhet och tillställningar så hade jag Mer Än Gärna gett honom fansens uppskattning när han satt där på sin tron på 50-års festen... Dock ej upphoppandes ur en tårta.
Men nu är det ju inte riktigt så och då är Pange-alternativet bäst.

Rickard
2006-12-08, 11:09
Hur har Thåströmsällskapet tänkt sig slutversionen av skivan? Kommer de som får med sina versioner att synas. Mitt förslag är att de som kommer med på skivan med sina tolkningar, covers kommer att förbli anonyma. Endast "Sällskapets" styrelese sitter på denna hemlighet. :)

Thåströmsällskapet
2006-12-08, 11:11
Det har vi inte ens pratat om, det känns väl rätt självklart att de respektive bandnamnen ska vara med? :)

snowflower
2006-12-08, 16:12
Hur har Thåströmsällskapet tänkt sig slutversionen av skivan? Kommer de som får med sina versioner att synas. Mitt förslag är att de som kommer med på skivan med sina tolkningar, covers kommer att förbli anonyma. Endast "Sällskapets" styrelese sitter på denna hemlighet. :)

Vad är poängen med att det ska vara "hemligt" vem som spelat in vilka låtar? Jag tycker det låter som ett trist förslag, man vill ju veta vad man lyssnar på, särskilt om man gillar det man hör och kanske vill hitta mer av samma grupp. Pluss att om jag kunde spela och sjunga och hamnade på en platta som skulle ges till Thå, nog fan skulle jag vilja att mitt namn/bandnamn var med på platta, så han kunde tänka att "ja den där snowflower är ju en jävel på att spela och sjunga". :P

Parlophone
2006-12-08, 17:11
Vad är poängen med att det ska vara "hemligt" vem som spelat in vilka låtar? Jag tycker det låter som ett trist förslag, man vill ju veta vad man lyssnar på, särskilt om man gillar det man hör och kanske vill hitta mer av samma grupp. Pluss att om jag kunde spela och sjunga och hamnade på en platta som skulle ges till Thå, nog fan skulle jag vilja att mitt namn/bandnamn var med på platta, så han kunde tänka att "ja den där snowflower är ju en jävel på att spela och sjunga". :P

Chansen/risken är nog större att han tänker; Fyfan vad dåligt,de förstör mina låtar:p

Rickard
2006-12-08, 17:12

Jag står fast vid min idé om att artisterna som får med sina låtar skall förbli anonyma, men jag respekterar "Thåströmsällskapets" beslut.

Baj the väj har jag kontakt med ett band som gärna vill framföra ett bidrag. Tyvärr åker två av medlemmarna i bandet iväg och hinner inte lämna ngt bidrag till den 20:e. Funkar det om de lämnar en Demo med eget material som ni i styrelsen kan bedömma?

snowflower
2006-12-08, 18:53
Rickard:
Jag är nyfiken på varför du tycker det?

Parlophone:
å, nu ska vi inte vara negativa :)

MagnusAndersson
2006-12-08, 21:36
Jag står fast vid min idé om att artisterna som får med sina låtar skall förbli anonyma, men jag respekterar "Thåströmsällskapets" beslut.

Baj the väj har jag kontakt med ett band som gärna vill framföra ett bidrag. Tyvärr åker två av medlemmarna i bandet iväg och hinner inte lämna ngt bidrag till den 20:e. Funkar det om de lämnar en Demo med eget material som ni i styrelsen kan bedömma?

Visst, kör för fan! Har dom möjligt att spela in med bra kvalité är det bara ett plus....

Niklas
2006-12-08, 21:40
Sen är det såhär att jag och Mangepange(se: MagnusAndersson)

har enhäldigt bestämt att eftersom det inte vart någon PLP framröstat så slänger vi med HCT - On-Off

vi antar att det är okej med dig haren?

iom att ingen annan någonsin kommer göra en bättre plpcover:D

ta detta med glimten i ögat, gillar ni det var det seriöst, gillar ni det inte då var det ironiskt från min sida:D

MagnusAndersson
2006-12-08, 21:44
Sen är det såhär att jag och Mangepange(se: MagnusAndersson)

har enhäldigt bestämt att eftersom det inte vart någon PLP framröstat så slänger vi med HCT - On-Off

vi antar att det är okej med dig haren?

iom att ingen annan någonsin kommer göra en bättre plpcover:D

ta detta med glimten i ögat, gillar ni det var det seriöst, gillar ni det inte då var det ironiskt från min sida:D

Hahaha som styrelsemedlem hävdar jag bestämt att inget är bestämt men visst skulle den låten platsa på skivan. Men allt hänger ju egentligen på vilket matrial vi får in om vi ens får in något matrial, det vet vi ju inte heller.

Niklas
2006-12-08, 21:57
nej men blir det så att det finns en plats till övers så är den överst i lista då det inte verkar bli någon annan PLP eller hur?;)

Parlophone
2006-12-08, 21:57
Om man ska fortsätta på hans engelska karriär så slänger vi in Running in the rain från samma hare också!

Niklas
2006-12-08, 22:02
Jo men imperiet har ju andra låtar representeradew, det har ju inte PLP.

Men jag skulle gärna se den också, och bible:D

Nenne
2006-12-08, 23:19
Men va fan, sluta lägga till låtar nu.. de är ju redan 20 stycken... och så är det ju det här med den demokratiska röstningen också...

Niklas
2006-12-08, 23:23
Men va fan, sluta lägga till låtar nu.. de är ju redan 20 stycken... och så är det ju det här med den demokratiska röstningen också...

har jag sagt att vi skulle lägga dit den jag skrev eller?

vad jag vet så är det så att dom siktar på dom låtarna på listan än så länge;)

jag har endast föreslagit en PLP cover som redan är gjort iom att det inte finns någon med i lista och jag tycker det vore roligt med en från dom också..

Parlophone
2006-12-08, 23:36
Får man fråga det kära thåströmsällskapet om det är många som har skickat in något än?

KamratGiuseppi
2006-12-09, 13:15
Slutgiltiga listan ser ut på följande vis! Enligt mejl jag fick från Thåström sällskapet i torsdags!

Släpp aldrig in dom
...Ingen Neråtsång
Kriget med mig själv
En Vacker Död Stad
Karenina
Alla vill till himlen
Alltid Rött Alltid Rätt
Die mauer
Jag är en idiot
Från himlen sänt
Om Black Jim
Österns röda ros
Flyktsoda
Varför är du så tyst
Djävulen & Jag
Hat & Blod
Du é religion
Staten & Kapitalet

Så kör hårt nu å spela in thåström covers på dessa låtar å skicka in till sällskapet innan den 20 dec så blir de bra med dehär! Ska väll även tillägga att jag är intresserad av att vara med och sjunga nånstans! Bor i närheten av Eskilstuna, Västerås, Örebro om de finns nå bvand däifrån så kan ni juh höra av er!

Niklas
2006-12-09, 13:18
Slutgiltiga listan ser ut på följande vis! Enligt mejl jag fick från Thåström sällskapet i torsdags!
Samma mail som vi andra fick faktiskt=) och även den listan som postades i denna tråd;)

Bor i närheten av Eskilstuna, Västerås, Örebro
vart bor, du verkar bo hyffsat nära mig=)

KamratGiuseppi
2006-12-09, 13:34
Samma mail som vi andra fick faktiskt=) och även den listan som postades i denna tråd;)

vart bor, du verkar bo hyffsat nära mig=)

Jag bor i Kungsör!! Men har ganska bra inspelningsmöjligheter i Örebro på min skola! Så om du har nå band eller nått så kanske vi skulle kunna ammanstråla nångång å se vad vi kan göra!

Niklas
2006-12-09, 14:03
Jag bor i Kungsör!! Men har ganska bra inspelningsmöjligheter i Örebro på min skola! Så om du har nå band eller nått så kanske vi skulle kunna ammanstråla nångång å se vad vi kan göra!

hey inte allt för långt från köping ju:D

vet inte på rak arm någo passande band faktiskt:S

KamratGiuseppi
2006-12-09, 14:06
Köping - Kungsör e juh fan promenadavstånd! Men fan va soft att du bor där!! Ja skulle kunna höra me några polare här hemma i Kungsör om de e på!! Men va spelar du för instrument??

Niklas
2006-12-09, 14:13
Köping - Kungsör e juh fan promenadavstånd! Men fan va soft att du bor där!! Ja skulle kunna höra me några polare här hemma i Kungsör om de e på!! Men va spelar du för instrument??

haha det enda jag kan spela är typ triangel, jag har ingen taktkänsla;)

men jag är gärna med när det spelas in, jag kan ge feedback osv:D

KamratGiuseppi
2006-12-09, 14:20
Har du MSN?? Jag adda adressen som stog på din presentation! Känns lite segt å chatta genom foruminlägg!!

Niklas
2006-12-09, 15:36
jo visst har jag msn och det är den adressen, bara att jag inte är inne just nu...;)

PLP
2006-12-09, 20:08

Släpp aldrig in dom
...Ingen Neråtsång
Kriget med mig själv
En Vacker Död Stad
Karenina
Alla vill till himlen
Alltid Rött Alltid Rätt
Die mauer
Jag är en idiot
Från himlen sänt
Om Black Jim
Österns röda ros
Flyktsoda
Varför är du så tyst
Djävulen & Jag
Hat & Blod
Du é religion
Staten & Kapitalet

Så kör hårt nu å spela in thåström covers på dessa låtar å skicka in till sällskapet innan den 20 dec så blir de bra med dehär! Ska väll även tillägga att jag är intresserad av att vara med och sjunga nånstans! Bor i närheten av Eskilstuna, Västerås, Örebro om de finns nå bvand däifrån så kan ni juh höra av er!

Jag bor i västerås, du får gärna sjunga ;)

CRZTNTR
2006-12-10, 17:49
När är deadlinen för dom färdiga låtarna egenligen!?
När fyller han år?
Hur lång tid tar det att göra skivan?
HUR ska ni göra skivan, trycka eller bara bränna?
Beror nog på pengarna ni har föresten...!

mono
2006-12-10, 18:16
När fyller han år?

20 mars (f.1957)

KamratGiuseppi
2006-12-10, 18:42
PLP De e juh skitbra! Frågan e juh bara då vart vi ska spela in!! Jag har ganska bra inspelningsmöjligheter gratis i Örebro på min skola! Men vi lär juh träffas nångång å försöka repa in låtarna!! Maila eller PMa mig så får vi höras mer ingående!

Thåströmsällskapet
2006-12-14, 18:42
Många har hört av sig och vi har beslutat att skjuta fram deadlinedatumet till den 15:e januari så folk hinner klara av julbestyren innan de börjar arbeta på låtarna. Kom igen nu, det här kan bli riktigt bra!

Nenne
2006-12-14, 22:38
Hmm, är det egentligen så smart?
Jag menar, det gör ju att det blir mindre tid åt de ordentliga inspelningarna...

Thåströmsällskapet
2006-12-14, 23:20
Hmm, är det egentligen så smart?
Jag menar, det gör ju att det blir mindre tid åt de ordentliga inspelningarna...
Många band har kontaktat oss och bett om mer tid, och självklart får de det då. Men då får ju resultatet gärna vara så klart som möjligt.

Rickard
2006-12-15, 16:16
Vilka mer än mig har puttat in ett litet ekonomiskt bidrag för att möjliggöra hyllningsplattan? Upp med en hand...:)

Thåström_Ebba_91
2006-12-15, 18:39
Vilka mer än mig har puttat in ett litet ekonomiskt bidrag för att möjliggöra hyllningsplattan? Upp med en hand...:)

Jag .................

Rickard
2006-12-18, 10:49
Jag .................

Bra jobbat, vart e ni andra då? :mad:

Jag vill se "Tusentals Händer" i luften, kom igen NU!!!

toffe
2006-12-19, 07:34
Bra jobbat, vart e ni andra då? :mad:

Jag vill se "Tusentals Händer" i luften, kom igen NU!!!

Jag ska, när allt vad julen heter är över.

-MonoloG-
2006-12-19, 22:02
Bra med mer tid tycker jag!
Men är det meningen att man ska skicka in en
demo bara, och sen ska allt spelas in i riktig studio eller
ska man skicka en en slutgiltig version??

Thåströmsällskapet
2006-12-20, 09:59
Bra med mer tid tycker jag!
Men är det meningen att man ska skicka in en
demo bara, och sen ska allt spelas in i riktig studio eller
ska man skicka en en slutgiltig version??
Ja, alltså, helst får man skicka in en slutgiltig version. Men om man bara har tid/kan åstadkomma en demo så går det bra. Meningen är att man sedan ska spela in demon i en studio.
Från början var tanken att vi på något sätt skulle "godkänna" alla demoinspelningar för att sedan låta folk spela in låtarna i studios men vi vet att tiden är knapp och att det kan kännas som extrajobb. Så en klar version uppskattas.
Vi hade också tänkt att försöka stödja studiokostnaderna men tyvärr kommer vi antagligen inte ha råd med det. Tyvärr. Så vi rekommenderar band att slå sig samman och dela på studiotid och studiokostnader. Säljer skivan bra hoppas vi kunna betala tillbaka beloppen.

Det här är en jävligt bra grej som håller på att utvecklas extremt bra tycker jag, men vi vet alla att vi tyvärr har haft lite för kort tid på oss. Vi vill helst ha klar skivan till mars och därför har det blivit lite brått och kanske lite otydligt, men det här är första gången vi gör något sånt här och det är väl bara att beklaga att idén inte kom till tidigare.

Vi kan också avslöja att en större svensk artist KANSKE kommer att medverka på ett spår, ni som spelar har alltså en chans att vara med på samma platta som denna artist om ni lägger manken till. :)

För frågor, pm:a eller maila till info@thastromsallskapet.se. Dit skickas också alla bidrag.

Parlophone
2006-12-20, 15:49
Idol-Ola ?

Camensky
2006-12-20, 15:50
Idol-Ola ?
:D Haha, lite oväntat svar där. :D

Thåströmsällskapet
2006-12-20, 16:13
Idol-Ola ?
Man skulle lätta kunna tro det, men så är det (tyvärr :p) inte. ;)

Rickard
2006-12-20, 17:50
Vem eller vilka gör låtarna, vilka väljer, vilka som gör vilken låt? kanske lägger olika band ner tid på samma låt, och tyvärr får en av låtarna inte plats. Hur hade ni i sällskapet tänkt er, om någon redan nu bidrar med en färfig version av en låt?

Nenne
2006-12-20, 17:52
Vem eller vilka gör låtarna, vilka väljer, vilka som gör vilken låt? kanske lägger olika band ner tid på samma låt, och tyvärr får en av låtarna inte plats. Hur hade ni i sällskapet tänkt er, om någon redan nu bidrar med en färfig version av en låt?

Det har jag också tänkt på...
Om man har en demoversion färdig, är det lika bra att skicka in den med ens då så att ni kan höra av er vad ni tycker och så?

Thåströmsällskapet
2006-12-20, 18:22
Skicka in demobidragen om de redan är färdiga.

Hur man än gör är det stor chans att komma med på plattan då vi försöker få med så många som möjligt. Så ingen låt kommer antagligen att vara "för dålig", däremot kanske vissa inspelningar har för dålig kvalité (tex om den är inspelad av en mobiltelefon eller liknande, ni förstår poängen).
Så i stort sett alla som skickar in låtar får ha med dem.

Men om två band som skickar in bidrag av samma låt får vi helt enkelt välja eller kompromissa på något sätt.

Rickard
2006-12-21, 20:26
Har precis mailat ordföranden i Thåströmsällakspet ett mail. Med i mailet bifogade jag 4 låtar av fyra olika band. Alla med stort intresse att medverka på hyllningplattan till Pimme i Mars 07. Förrutom dessa fyra band frågade jag ett gammalt "känt" punkband om de vill ställa upp, men ännu inte fått svar. Har vi tur kommer även ett svar från en kör som är villiga att framföra en låt acapella :)
kan bli jävligt coolt. Skulle allt gå i lås med det jag nämnt kommer vi alla + ytterligare ett band att gå in i en studio i slutet på Jan & börja spela in låtar från låtlistan. Vi hoppas kunna vara klara med låtarna i mitten/slutet på Feb...

Rickard

Parlophone
2006-12-21, 21:47
Har precis mailat ordföranden i Thåströmsällakspet ett mail. Med i mailet bifogade jag 4 låtar av fyra olika band. Alla med stort intresse att medverka på hyllningplattan till Pimme i Mars 07. Förrutom dessa fyra band frågade jag ett gammalt "känt" punkband om de vill ställa upp, men ännu inte fått svar. Har vi tur kommer även ett svar från en kör som är villiga att framföra en låt acapella :)
kan bli jävligt coolt. Skulle allt gå i lås med det jag nämnt kommer vi alla + ytterligare ett band att gå in i en studio i slutet på Jan & börja spela in låtar från låtlistan. Vi hoppas kunna vara klara med låtarna i mitten/slutet på Feb...

Rickard

Härligt:)

fan,jag börjar få dåligt samvete för att jag inte hjälper till på nåt sätt..

Rickard
2006-12-24, 08:20
Hur går det sällskapet? Hur ser framtiden ut med hyllningsplattan? Har ni börjat skissa på ett ev. omslag? Jag har kontakt med en duktig grafiker/designer som kan tänka sig att göra ett utkast. Har ni en idé om omslaget/konvulutets utforming? Kommer skivan tryckas? Brännas? Frågorna är många :)

Hörde på ryktesvägar att ordföranden befinner sig, eller rättare sagt är på väg mot fjärran östern. Har ni fått in bidrag? Hur låter det som ev. inkommit? Till er som verkligen vurmar för idéen om plattan, har ni bidragit med en slant?
Vet av erfarenhet att det är bra om man är förberedd när det är dags, så man inte står med byxorna nere.

Vi är nu fem band i Sthlmsregionen + ett band från västkusten som i slutet på jan går in i studion. Låtlistan har skickats till samtliga band, nu skall vi bara enas om vilka som gör vad. Hur hade ni i "sällskapet" tänkt er det färdiga resultatet? Hur skall ni pussla ihop de olika bidragen & sammaställa dessa på en platta?

Puh, och slutligen...

Merry X-mas and a Happy New Year

MagnusAndersson
2006-12-24, 11:22
Hur går det sällskapet? Hur ser framtiden ut med hyllningsplattan? Har ni börjat skissa på ett ev. omslag? Jag har kontakt med en duktig grafiker/designer som kan tänka sig att göra ett utkast. Har ni en idé om omslaget/konvulutets utforming? Kommer skivan tryckas? Brännas? Frågorna är många :)

Hörde på ryktesvägar att ordföranden befinner sig, eller rättare sagt är på väg mot fjärran östern. Har ni fått in bidrag? Hur låter det som ev. inkommit? Till er som verkligen vurmar för idéen om plattan, har ni bidragit med en slant?
Vet av erfarenhet att det är bra om man är förberedd när det är dags, så man inte står med byxorna nere.

Vi är nu fem band i Sthlmsregionen + ett band från västkusten som i slutet på jan går in i studion. Låtlistan har skickats till samtliga band, nu skall vi bara enas om vilka som gör vad. Hur hade ni i "sällskapet" tänkt er det färdiga resultatet? Hur skall ni pussla ihop de olika bidragen & sammaställa dessa på en platta?

Puh, och slutligen...

Merry X-mas and a Happy New Year

Ordföranden snickrar på ett ett omslag som bör vara klart snart men förslag kan ju alltid skickas till info@thastromsallskapet.se. Skivorna kommer att brännas då en tryckning inte är ekonomiskt möjlig. Låtarna som hitills kommit in är av mycket bra kvalité dock önskar vi naturligvis fler bidrag. Hur vi ska pussla ihop låtarna har vi inte bestämt riktigt men vi återkommer så snart som möjligt med svar på den frågan.

Hoppas du är nöjd med svaren.

Rickard
2006-12-24, 12:19
Ordföranden snickrar på ett ett omslag som bör vara klart snart men förslag kan ju alltid skickas till info@thastromsallskapet.se. Skivorna kommer att brännas då en tryckning inte är ekonomiskt möjlig. Låtarna som hitills kommit in är av mycket bra kvalité dock önskar vi naturligvis fler bidrag. Hur vi ska pussla ihop låtarna har vi inte bestämt riktigt men vi återkommer så snart som möjligt med svar på den frågan.

Hoppas du är nöjd med svaren.

Ditt svar var en fin julklapp :)

Keep on

Rickard
2006-12-28, 10:04
Saker på G - jodå. Av de än så länge fem banden jag har varit i kontakt med, har ett band kommit igång på allvar. Och det med insapelning i studio. För er nyfikna kan jag hälsa att det rör sig om "Alla vill Till Himlen och "Vacker död stad"

Mer är på gång...:)

MagnusAndersson
2006-12-28, 15:10
Saker på G - jodå. Av de än så länge fem banden jag har varit i kontakt med, har ett band kommit igång på allvar. Och det med insapelning i studio. För er nyfikna kan jag hälsa att det rör sig om "Alla vill Till Himlen och "Vacker död stad"

Mer är på gång...:)

Strålande!

Kalläää
2006-12-28, 23:00
Strålande!

Fan va snitsigt att du fick in ett utropstecken där, annars hade inlägget varit för kort...;)

MagnusAndersson
2006-12-29, 00:11
Fan va snitsigt att du fick in ett utropstecken där, annars hade inlägget varit för kort...;)

Snitsig är mitt efternamn och Inte är mitt förnamn.... (höhö)

The Fucking Easterbunny
2006-12-29, 12:27
hct kommer troligen spela in kriget med mej sjävl i morgon

Hazean
2006-12-29, 13:56
Jippie, grejp haren.

FrånHimlenSänt
2007-01-04, 21:47
Jag ska nog ta och bidra med lite granna. Ska bli kul att få höra alla coverlåtar. :D
Frågan är om jag ska ta och skriva mitt riktiga namn eller FrånHimlenSänt? :p

JockePocka
2007-01-05, 00:42
Jag ska nog skriva mitt riktiga namn tror jag:)

FrånHimlenSänt
2007-01-05, 00:45

Ja, det blir nog samma här, tror jag. :)

Pimmeihjärtat
2007-01-05, 19:57

Skriva era namn på vad? Eller vad?

JockePocka
2007-01-05, 20:23
Skriva era namn på vad? Eller vad?

När vi sponsrar skivan :)

Rickard
2007-01-05, 23:28
Så där ja. Nu tycks det finnas fem band som totalt sett spelar in 11 av låtarna på låtlistan. Kan här nämna nu att några av låtarna det rör sig om är Alla vill Till Himlen, Vacker död Stad, Die Mauer, Flyktsoda, Alltid rött Alltid Rätt, and so on...

Camensky - Kom Hem :)

Anima
2007-01-06, 02:50
Åtminstone en hyllning till Wrieswik, thåstråm har ju sjungit dem på sina plattor.
T.ex. Märk hur vår skugga..''

En Cornelis hyllning vore på sin plats - märk hur vår skugga-
Och blå himlen förstås.....elller nej nej nej . det blir nog fel fel fel

Anima
2007-01-06, 03:00
Ska man hylla Thåström så är det väl med " Blå himlen blues"

Parlophone
2007-01-06, 13:33
Ja,det blir jävligt fel att diskutera en Cornelis-hyllning på ett thåströmforu,amina.

Sen kan du väl radera ditt förra inlägg är du snäll-Välidgt jobbigt långt,och som vanligt väldigt onödigt!

FrånHimlenSänt
2007-01-06, 14:45
Så där ja. Nu tycks det finnas fem band som totalt sett spelar in 11 av låtarna på låtlistan. Kan här nämna nu att några av låtarna det rör sig om är Alla vill Till Himlen, Vacker död Stad, Die Mauer, Flyktsoda, Alltid rött Alltid Rätt, and so on...

Oh, det låter trevligt. :)

Rickard
2007-01-08, 07:46
Påbörjar en version av "Österns Röda Ros" inom kort. Hur går det för er andra?
Hur kommer omslaget se ut? Vem gör omslaget? Hur kommer skivan se ut? Har ni sponsrat? Jag har :)

Längtar redan

Thåströmsällskapet
2007-01-08, 09:26
Förslag på omslag får gärna skickas in, samma sak angående vad skivan ska heta. Hoppas folk fortsätter att skicka in låtar och bidra med lite deg, det behövs alltid.

Gott nytt år på er alla.

FrånHimlenSänt
2007-01-08, 10:57
Påbörjar en version av "Österns Röda Ros" inom kort.

Åh, den ser jag fram emot att få höra, det är min favoritlåt. :p

Rickard
2007-01-17, 21:44
Förslag på omslag får gärna skickas in, samma sak angående vad skivan ska heta. Hoppas folk fortsätter att skicka in låtar och bidra med lite deg, det behövs alltid.

Gott nytt år på er alla.

Förslag på omslag har skickats till ordföranden...har även ett förslag på labeln, men ännu inte skickad. Hur går det? Har sällskapet fått in sponsring? Hur mycket? Har det kommit in fler låtar? Hur många? Vilka har gjort vad? Känns som det nånstans kommer krocka i låtvalet med olika band. Är alla tillstånd klara? Måste man köra coverversioner, eller funkar det med egna tolkningar utan tillstånd? Skall skivorna brännas, tryckas? Hur många ex? Vem bränner? Vilken hastighet?
Inga Mp3:or hoppas jag, endast AUDIOfiler. Det närmar sig. När skall allting vara klart? (datum). Hur skall labeln göras? Tryckas eller gör sällskapet det själva? Kommer smatliga låtar från låtlistan med på skivan? Är det möjligt at alla låtar på listan blir inspelade?
Fler frågor lär komma...väntar nu bara på svaren:)

Glömde att även ett förslag på Titel finns...

Kalläää
2007-01-17, 21:49
Förslag på omslag har skickats till ordföranden...har även ett förslag på labeln, men ännu inte skickad. Hur går det? Har sällskapet fått in sponsring? Hur mycket? Har det kommit in fler låtar? Hur många? Vilka har gjort vad? Känns som det nånstans kommer krocka i låtvalet med olika band. Är alla tillstånd klara? Måste man köra coverversioner, eller funkar det med egna tolkningar utan tillstånd? Skall skivorna brännas, tryckas? Hur många ex? Vem bränner? Vilken hastighet?
Inga Mp3:or hoppas jag, endast AUDIOfiler. Det närmar sig. När skall allting vara klart? (datum). Hur skall labeln göras? Tryckas eller gör sällskapet det själva? Kommer smatliga låtar från låtlistan med på skivan? Är det möjligt at alla låtar på listan blir inspelade?

16 frågetecken, fan slit inte ut enstaka knappar på tangentbordet:cool:

Parlophone
2007-01-17, 22:16
Jag har också tänkt att göra ett omslag,men sen la mitt photoshop av.
Kanske kan fixa ett förslag i helgen om jag har tid..

MrC
2007-01-17, 23:38
Önskar verkligen jag kunde sjunga, då hade jag verkligen spelat in låtar! Jag kan bara knacka mig fram lite på gitarr...
Jag har iallafall sponsrat med en liten 100-lapp,
Se till att få skivan gjord till Mars månad nu! :)

zandian
2007-01-18, 02:39
ett av mina band kommer nog spela stopp med ebba grön. Kanske blir en punkversion a la garbochock på alltidattack också.

Rickard
2007-01-20, 22:07

Svaren kommer inte tydligen. Läge att driva det här själv? Vad säger sällskapet?

Camensky
2007-01-22, 09:10

Svaren kommer inte tydligen. Läge att driva det här själv? Vad säger sällskapet?
Ja, hur går det? Så här är det.

Själv har jag varit bortrest öve rhelgen och har inte kunnat göra något. Ikväll kommer vi ha ett möte för att diskutera eventuella saker och så får vi se vad vi kommer fram till.

Däremot vill jag härmed säga; jag vetifan. Det är jävligt mycket som ska göras, ingen av oss har någonsin gjort något liknande och att samarbeta över landet utan några irl-möten och irl-diskussioner är jävligt svårt. Så är det. Amatörmässighet och orutin lyser igenom, och det är inte så konstigt.

Alla som kan NÅGONTING om hur man gör en platta får gärna hjälpa till. Vad behöver vi från STIM? Något tips på tryckeri? Var kan man skaffa sig andra billiga möjligheter? Mastring? Omslagstryck? Omslagsförslag? Titelförslag?
Något man måste tänka på?

Vi som försöker genomföra detta är inte proffs, vi har bara åtagit oss denna uppgift då vi tycker att det är en jävligt kul idé. Kanske har vi tagit oss vatten över huvudet, hur som helst behöver vi hjälp och tips för att kunna klara av det här.
Skicka ett mail till info@thastromsallskapet.se eller pm:a mig, toffe, Pinkeye, MagnusAndersson, Bunny, Limonlove eller per-med-mössan. Tack på förhand.

Rickard
2007-01-22, 09:23
Ja, hur går det? Så här är det.

Själv har jag varit bortrest öve rhelgen och har inte kunnat göra något. Ikväll kommer vi ha ett möte för att diskutera eventuella saker och så får vi se vad vi kommer fram till.

Däremot vill jag härmed säga; jag vetifan. Det är jävligt mycket som ska göras, ingen av oss har någonsin gjort något liknande och att samarbeta över landet utan några irl-möten och irl-diskussioner är jävligt svårt. Så är det. Amatörmässighet och orutin lyser igenom, och det är inte så konstigt.

Alla som kan NÅGONTING om hur man gör en platta får gärna hjälpa till. Vad behöver vi från STIM? Något tips på tryckeri? Var kan man skaffa sig andra billiga möjligheter? Mastring? Omslagstryck? Omslagsförslag? Titelförslag?
Något man måste tänka på?

Vi som försöker genomföra detta är inte proffs, vi har bara åtagit oss denna uppgift då vi tycker att det är en jävligt kul idé. Kanske har vi tagit oss vatten över huvudet, hur som helst behöver vi hjälp och tips för att kunna klara av det här.
Skicka ett mail till info@thastromsallskapet.se eller pm:a mig, toffe, Pinkeye, MagnusAndersson, Bunny, Limonlove eller per-med-mössan. Tack på förhand.

Bara att du svarade gladde mig Camensky :)

Jag fortsätter, hur många bidrag har kommit in? Är låtarna i Mp3 eller audioformat?
Eftersom jag förstått finns inga ekonomiska resurser att pressa skivan. Jag hjälper gärna till med att Mastra. Labeln kan man göra själv. Kan bli riktigt snyggt. Trojag skickat ett förslag till dig Camensky. Mitt Titelförslag till skivan är...
"För din kropp & själ". Har jag glömt något, hmm? Ok, vi höres...kanske var jag lite hård, sorry

Camensky
2007-01-22, 09:41
Bara att du svarade gladde mig Camensky :)

Jag fortsätter, hur många bidrag har kommit in? Är låtarna i Mp3 eller audioformat?
Eftersom jag förstått finns inga ekonomiska resurser att pressa skivan. Jag hjälper gärna till med att Mastra. Labeln kan man göra själv. Kan bli riktigt snyggt. Trojag skickat ett förslag till dig Camensky. Mitt Titelförslag till skivan är...
"För din kropp & själ". Har jag glömt något, hmm? Ok, vi höres...kanske var jag lite hård, sorry
Som sagt, jag har varit borta och har inte kunnat kolla mailen som för övrigt Toffe har hand om. Så upp till honom att svara på det under dagen eller senare ikväll efter vårt möte.
De låtarna vi fått in är i mp3-format, de jag hört iaf.

Hård får du gärna vara, bara det blir bra så. :)

Jag kan ju förresten gå ut och meddela att STEFAN SUNDSTRÖM kommer att medverka på skivan. Sporre?

Majsan
2007-01-22, 09:54
Wow!!
Skitnice ju! Kan tyvärr inte bidra med nåt i detta ämnet, förutom lite mer deg, så det har jag gjort. :)
Kämpa på! (Kan komma med glada tillrop också, om det hjälper)

Camensky
2007-01-22, 21:34
Först och främst; tack Majsan för din generösa donation! :)

Okej, så här är läget, dårå:
Det tisslas och tasslas lite här och där om att folk ska spela in låtar, men flertalet av dessa låtar har vi aldrig sett röken av och ja, nu är det snart slut på den 22:a januari och vi hade satt vår deadline till den 20:e. Alltså måste vi ha låtarna SNARAST om de ska hinna komma med på plattan. Ni som har låtar eller saker på g, hör av er till toffe eller maila på info@thastromsallskapet.se så vi kan se vad vi ska göra. Skynda skynda!

Dessutom, vi har fått in ett par fina förslag på både skivnamn och omslag, men vi låter fönstret vara öppet till den första februari med förslag. Så skynda på och hoppa in i Photoshop och fixa någonting där också! Givetvis får vinnande förslag ett ex av plattan när den är färdig.

Så, ja. Det var nog allt för nu. Hör av er om jag missade någonting som ni undrar över... Morsning.

Nenne
2007-01-25, 09:53
Jag har redan efterfrågat det i en mejl, men ni borde kanske säga vilka låtar det handlar om som inte blivit inspelade, så folk inte springer runt och spelar in alla vill till himlen om och om igen?

Kaospassagier
2007-01-25, 11:12
Jag har redan efterfrågat det i en mejl, men ni borde kanske säga vilka låtar det handlar om som inte blivit inspelade, så folk inte springer runt och spelar in alla vill till himlen om och om igen?

Eller, ni kanske snarare skulle räkna upp de som blivit inspelade? Det blir nog en kortare lista :P

Stefan S? Nu blir jag imponerad, vad ska han göra?

turist_i_tillvaron
2007-01-25, 20:19
Låter ju mycket intressant att Sundström ska medverka, man får väl hoppas att det fixar sig med krånglandet bara

toffe
2007-01-25, 23:28

Vilka låtar som kommer med på skivan håller vi lite på. Vi väntar nu på att få in de sista låtarna, sen går vi till nästa steg.

fanfanfan
2007-01-26, 10:54
Vilka låtar som kommer med på skivan håller vi lite på. Vi väntar nu på att få in de sista låtarna, sen går vi till nästa steg.

När är deadlinen då? Har den redan varit eller har den skjutits fram?

Nenne
2007-01-26, 12:37
Jo, men jag menade mer, ifall nån ska skicka in något sista bidrag så kan det ju vara bra att veta vilka som inte är tagna?
Ganska elementärt tycker jag.

Camensky
2007-01-26, 13:04
Jo, men jag menade mer, ifall nån ska skicka in något sista bidrag så kan det ju vara bra att veta vilka som inte är tagna?
Ganska elementärt tycker jag.
Den 20:e januari var deadline för inskick av låtar, men om det finns fler låtar out there så skicka in SNARAST! Men att påbörja en ny produktion känns rätt sent i detta läge.

Dessutom, om det kommer in flera versioner av en viss låt spelar väl inte det någon roll, då väljer vi på något sätt en låt.

Rickard
2007-01-26, 14:33
Känns inte riktigt lönt att gå in & göra klart de låtar vi valt ut. Kan vara så att något annat band redan gjort låten. Då känns det ännu mer att inte låten ev. inte kommer med på skivan. Kanske borde man redan från början bestämt sig för vilka som gör vilken låt osv.

Camensky
2007-01-26, 16:56
Det bästa är väl om alla som undrar mailar till info@thastromsallskapet.se och kollar hur det är med just den låten som de tänkt spela in.

JockePocka
2007-01-31, 17:30
Jag har inte orkat läsa tråden så flitigt så jag kanske har missat om någon har skrivit något om hur det går med skivan? =) Om ingen annan har frågat så frågar jag , Hur går det med skivan det är ju snart Mars? :)

Thåströmsällskapet
2007-01-31, 21:44
Vi har fått in flera intressanta låtar. Just nu väntar på att de sista låtarna ska trilla in och så kollar vi på alternativ för att trycka upp skivan. Det är inte gratis och vår ekonomi är som bekant begränsad, men målet är att få den tryckt med omslag och booklet.
Det går fortfarande fint att ge ett bidrag :)

Har ni namnförslag till skivan? Låt oss höra: info@thastromsallskapet.se

//TS

pnickis
2007-02-05, 19:57
Vill inte försöka konkurrera om plats på plattan, för det här hade inte platsat, och det var inte meningen heller. Vill bara dela med mig av Thåström på skånska! The Haters och Om Black Jim.

http://myspace.com/zackjulian

Majsan
2007-02-05, 20:19
Vill inte försöka konkurrera om plats på plattan, för det här hade inte platsat, och det var inte meningen heller. Vill bara dela med mig av Thåström på skånska! The Haters och Om Black Jim.

http://myspace.com/zackjulian

Det var väl inte så pjåkigt, sången på skånska gör ju att jämförelsen med Thå blir mindre. Dessutom lät det som din "egen röst". Inget försök till hesare än vad du egentligen är. :)

Pepe
2007-02-05, 21:25
Det var väl inte så pjåkigt, sången på skånska gör ju att jämförelsen med Thå blir mindre. Dessutom lät det som din "egen röst". Inget försök till hesare än vad du egentligen är. :)

Jag håller med. Stort + för att du inte imiterar Thå utan kör mer din grej. Kul!

Thåströmsällskapet
2007-02-12, 23:27
Inom en vecka ska man förhoppningsvis kunna förbeställa plattan på www.thastromsallskapet.se.

Många spännande låttolkningar och artister kommer att vara med på plattan, riktigt bra!

Parlophone
2007-02-12, 23:32
Inom en vecka ska man förhoppningsvis kunna förbeställa plattan på www.thastromsallskapet.se.

Många spännande låttolkningar och artister kommer att vara med på plattan, riktigt bra!

pris?

*inlägg för kort*

Thåströmsällskapet
2007-02-12, 23:37
pris?

*inlägg för kort*
Skivan kommer att kosta 100 riksdaler inkl frakt och hela fadderullan.
Vi har velat ha priset så lågt som möjligt, men tyvärr kostar trycket rätt mkt, plus att postgången kostar rätt rejält och att STIM snor åt sig ett par kronor per platta... Men en hundring blir det.

Trelleborgaren
2007-02-13, 00:34
låter väldigt spännande får jag säga!!

skulle vara skoj att se vilka låtar det blev som kom med...

Thåström_Ebba_91
2007-02-13, 18:24
fan vad skönt att det blev en platta.. det kommer ut mycket nu, Sällskapet,Thåströmsällskapet och Ebba boxen fan vad bra :)

majsan6
2007-02-13, 22:09
Vilken låt ska Sundström tolka?

Mona_Tumba
2007-02-13, 22:18

bara såhär på tal om jordnötter

jag spelade en av mina egna låtar för sundström förra helgen, han tyckte jag skrev bättre än när han själv va 17 år jag blev jätteglad.

Parlophone
2007-02-13, 22:47

Det kanske man inte bör avslöja,det blir ju en överraskning:rolleyes:
Fast jag tror jag vet.

Trelleborgaren
2007-02-13, 23:04
bara såhär på tal om jordnötter

jag spelade en av mina egna låtar för sundström förra helgen, han tyckte jag skrev bättre än när han själv va 17 år jag blev jätteglad.

berätta mer tumba:p

Mona_Tumba
2007-02-14, 12:07
bort

mono
2007-02-14, 12:28
...så hälsade jag o vi snackade lite om 60-talet och hur detva osånt.
haha... låter som du levde då :D

Sen så skulle han ut på scen har jag för mig så han sa att vi nog skulle "fimpa louchen" på ett trevligt sätt såklart.

fimpa vad?

Parlophone
2007-02-14, 12:32
Sundström är nog sveriges bästa live-artist. Så jäkla spontant och skönt:)

Camensky
2007-02-14, 12:44
Sen så skulle han ut på scen har jag för mig så han sa att vi nog skulle "fimpa louchen" på ett trevligt sätt såklart.

fimpa vad?
Fimpa loungen?

- Den här låten e tillägnad herr Roland

så spelade han "Fisk i en skål"

Coolt!

Mona_Tumba
2007-02-14, 12:47
haha... låter som du levde då :D

fimpa vad?

ja fimpa loungen (tack språkvetar cam) fan man stavar ju inte så bra, eller brukar inte skriva det ordet så ofta iofs

MrC
2007-02-14, 15:50
Fisk i en skål är den sundström låt jag gillar bäst :) Kul att få den tillägnad sig!

Camensky
2007-02-14, 15:52
Annat kanontips är Under isen (ligger himlen).

Mona_Tumba
2007-02-14, 19:20
speciellt eftersom jag känner mig som en fisk i en skål också :p

The Fucking Easterbunny
2007-02-14, 19:45
det slutade med att jag fick smäll av en fet kille för att jag sa att AFA va bra. Men men =)

de va du värd :)

Pepe
2007-02-14, 22:33
Efter många om och men har nu sundströmsällskapet bidragit ekonomiskt till skivan. Jag hoppas kunna höra resultaten någon gång.:)
När tror ni man kan köpa den?

Michael
2007-02-15, 15:24
Och varför inget från PLP då?? Tror ni inte att Thåström själv gillar PLP eller?
Fan va töntigt säger jag bara. Jag blir så trött på jävla Imperiet nostaligiker.
Folk som inte förstår hur bra PLP var, blir jag trött på.

Camensky
2007-02-15, 15:32
Och varför inget från PLP då?? Tror ni inte att Thåström själv gillar PLP eller?
Vad är det du menar nu?

Michael
2007-02-15, 15:35
Jag menar att det stod att hyllningsskivan inte skulle ha med låtar från PLP. Jag kanske tog i lite mycket där.

Camensky
2007-02-15, 15:41
Jag menar att det stod att hyllningsskivan inte skulle ha med låtar från PLP. Jag kanske tog i lite mycket där.
Det kommer att finnas PLP-material på skivan, var så säker. :)

Thåström_Ebba_91
2007-02-15, 16:00
När kan man boka plattan?

Camensky
2007-02-15, 16:07
När kan man boka plattan?
Thåströmsällskapet, 12/2:

Inom en vecka ska man förhoppningsvis kunna förbeställa plattan på www.thastromsallskapet.se (http://www.thastromsallskapet.se).

Parlophone
2007-02-15, 19:15
men man måste inte förboka den eller? Jag menar,finns det risk för att den tar slut?

IngetGörMig
2007-02-15, 19:37
Väntar med spänning på skivsläppet, det ska bli riktigt roligt att få höra alla bidrag.

Vidare till min fråga är det förtent att sätta in pengar ?

Camensky
2007-02-15, 23:16
men man måste inte förboka den eller? Jag menar,finns det risk för att den tar slut?
Så här är det: Det kommer att fungera precis på Strys hemsida (http://www.stry.kajen.com), man kommer att fylla i ett formulär för vad man vill ha, och sedan får man sätta in pengar på vårt plusgirokonto. Vi har inte möjlighet till att skicka ut inbetalningskort då risken finns att nån tråkig jävel blåser oss...
Givetvis finns risken att de tar slut, men om det är så att de gör det trycker vi flera om det finns möjlighet och om det innebär att vi inte går minus på det... Redan nu så är budgeten jävligt tight.
Och så är det ju självklart så att de som beställer och betalar först har störst chans att få det antal ex de har beställt.

Vidare till min fråga är det förtent att sätta in pengar ?
Nej, det är inte för sent att donera pengar och ha möjlighet att bli tackad på plattan.

Mona_Tumba
2007-02-16, 11:01
de va du värd :)

Fasst det va nog itne att jag sa att AFA va bra som gjorde han så upprörd, han skall tydligen vara en riktigt buse den snubben. och ett antal år äldre än mig. men men ingen större skada skeddd iaf ^^

Majsan
2007-02-16, 11:22
Även om vi inte har sett (hört) resultatet ännu, så vill jag ändå passa på att ge en eloge till de killar o tjejer som har engagerar sig i detta. Förstår att ni lagt ner mycket tid och ork, och att ni dessutom har fått Sundström att medverka! Heder åt er!! :)

Lilla Blå
2007-02-16, 11:44
Även om vi inte har sett (hört) resultatet ännu, så vill jag ändå passa på att ge en eloge till de killar o tjejer som har engagerar sig i detta. Förstår att ni lagt ner mycket tid och ork, och att ni dessutom har fått Sundström att medverka! Heder åt er!! :)

Instämmer till fullo! Ni har verkligen engagerat er till max! :) Bra jobbat!

The Fucking Easterbunny
2007-02-16, 12:12
riktiga busar, dom e jobbia gdom

Nenne
2007-02-23, 19:58
Hur går det med förbeställningen? och när kan man få reda på låtlista och sånt?

toffe
2007-02-23, 23:07
Hur går det med förbeställningen? och när kan man få reda på låtlista och sånt?

Om allt går som det ska så ska man kunna förhandsboka skivan i början på nästa vecka.
Anledningen till att det dragit ut på tiden är att vi har väntat på att få in de sista låtarna.

Plar62
2007-02-23, 23:11
Om allt går som det ska så ska man kunna förhandsboka skivan i början på nästa vecka.
Anledningen till att det dragit ut på tiden är att vi har väntat på att få in de sista låtarna.

Det är lugnt Toffe, den kommer när den kommer...Dont hurry..:)

Thåström_Ebba_91
2007-02-23, 23:21
längtar :p

Anima
2007-02-24, 21:58
längtar :p

Hoppas att Die Mauer är en av låtarna, eftersom den är så pass historisk. Oavsett blir det säkert väldigt bra.

Thåströmsällskapet
2007-02-28, 11:31
Lägesrapport: Just nu väntar vi på godkännande från ett skivbolag. När vi fått det så ska det gå att förhandsboka plattan. 18 låtar fördelade över Thåströms karriär blir det.

Rickard
2007-02-28, 14:24
Saxat från Thåströmsällskapets hemsida...

"En skiva ska släppas i samband med att Thåström fyller 50 år. På skivan medverkar diverse demoband, varav en etablerad, nämligen Stefan Sundström!"

Är det bara jag som får känslan av att S.S är en etablerad Demoartist? :)

turist_i_tillvaron
2007-02-28, 15:27

Får man veta den exakta låtlistan då också kanske? :)

toffe
2007-02-28, 15:40
Får man veta den exakta låtlistan då också kanske? :)

Låtlistan kommer när vi fått sista låten godkänd, vilket vi hoppas blir snart.

turist_i_tillvaron
2007-02-28, 16:00
Låtlistan kommer när vi fått sista låten godkänd, vilket vi hoppas blir snart.

ok, väntar med spänning

Camensky
2007-02-28, 16:19
Lite insiderinfo: Det är kanonbra låtar. Faktiskt. :)

toffe
2007-02-28, 16:35
Lite insiderinfo: Det är kanonbra låtar. Faktiskt. :)

ja, man har ju rätt bra utgångspunkt :)

MagnusAndersson
2007-02-28, 16:48
Ser riktigt nice ut grabbar, ni är duktiga...

mono
2007-02-28, 17:21
Saxat från Thåströmsällskapets hemsida...

"En skiva ska släppas i samband med att Thåström fyller 50 år. På skivan medverkar diverse demoband, varav en etablerad, nämligen Stefan Sundström!"

Är det bara jag som får känslan av att S.S är en etablerad Demoartist? :)

tycker också det är ett gigantiskt syftningsfel

Camensky
2007-02-28, 18:48
tycker också det är ett gigantiskt syftningsfel
Toffe, vad fan håller du på med?! :eek:

:D

toffe
2007-02-28, 19:08
Toffe, vad fan håller du på med?! :eek:

:D

läget är under kontroll ;)

Camensky
2007-02-28, 19:14
läget är under kontroll ;)
I fucking hope so! :)

Jokke
2007-02-28, 19:19
Som uppföljning på skivan, någon gång i framtiden, kanske det vore coolt med en livespelning där de som medverkar på skivan lirar.

Camensky
2007-02-28, 20:20
Som uppföljning på skivan, någon gång i framtiden, kanske det vore coolt med en livespelning där de som medverkar på skivan lirar.
Tankesmedjan Thåströmsällskapet är redan inne på sådana spår. :)

Thåströmsällskapet
2007-03-02, 09:30
Här är låtarna som kommer finnas med på plattan:

En vacker död stad
Du är religion
Profit
Du ska va president
Karenina
Hat & blod
Varför är du så tyst
Om black Jim
We´re only in it for the drugs
Älska dig själv
I hennes sovrum
Alla vill till himlen
Mona tumba slim club
On/off
Ung & kåt
Från himlen sänt

turist_i_tillvaron
2007-03-02, 15:50
Här är låtarna som kommer finnas med på plattan:

En vacker död stad
Du är religion
Profit
Du ska va president
Karenina
Hat & blod
Varför är du så tyst
Om black Jim
We´re only in it for the drugs
Älska dig själv
I hennes sovrum
Alla vill till himlen
Mona tumba slim club
On/off
Ung & kåt
Från himlen sänt

ohhh det verkar ju som en helskön låtlista det, men vad är on/off för låt?

The Fucking Easterbunny
2007-03-02, 15:52
on/off är b-sidan på animalssingeln. världens kanske tyngsta låt

antikropp
2007-03-02, 16:04

väldigt skön med Hardcore Trobadours också för den delen ;)

turist_i_tillvaron
2007-03-02, 16:14

ok, plp eller? (har inte nån vidare koll på dem eftersom jag aldrig riktigt har fastnat för dem, men det kan ju bli spännande att höra)

Niklas
2007-03-02, 16:28
ok, plp eller? (har inte nån vidare koll på dem eftersom jag aldrig riktigt har fastnat för dem, men det kan ju bli spännande att höra)

japp PLP...
Animal singeln (http://www.thastrom.se/diskografier/thastrom/disko_plp_animalscd5.htm) Som haren säger:)

The Fucking Easterbunny
2007-03-02, 18:03

att inte ha fastnat för plp är som att inte... äh, plp va grymma å on/off mördar

Thåström_Ebba_91
2007-03-02, 18:35
kommer plattan aldrig ut?

Camensky
2007-03-02, 18:46
kommer plattan aldrig ut?
Jo, det gör den. Förhoppningsvis kan vi skicka ut den om ett par veckor.

turist_i_tillvaron
2007-03-02, 19:20
att inte ha fastnat för plp är som att inte... äh, plp va grymma å on/off mördar

Det är väl för industri och så för mig, eller hur man ska säga

Dr. Leif
2007-03-02, 23:13
att inte ha fastnat för plp är som att inte...

Det var ju trevligt att man fick lyssna på den musik som lämpar sig bäst i ens egna öron.

The Fucking Easterbunny
2007-03-03, 02:20
jodå, lyssna på du

Lilla Blå
2007-03-09, 09:07
Bestämt något om hur ni tänkter överlämna plattan till födelsedagsbarnet???
För det tänker ni väl?
Eleven days to go...

Camensky
2007-03-09, 09:14
Bestämt något om hur ni tänkter överlämna plattan till födelsedagsbarnet???
För det tänker ni väl?
Eleven days to go...
Vi kommer skicka plattan till Pange, känns som det enda sättet. :)

BAKXIII
2007-03-09, 10:31
Är det försent att donera och komma med i bookleten ?!

Camensky
2007-03-09, 10:40
Är det försent att donera och komma med i bookleten ?!
Nejdå, det är inte försent. Inte än, men det börjar verkligen dra ihop sig!

BAKXIII
2007-03-09, 10:59
Ojdå.
Jag ska försöka fixa det så fort som möjligt !!

Hur får man tag på skivan sen ?!

Camensky
2007-03-09, 11:02
Ja, om man vill ha sitt namn med så får man göra det omgående. Glöm inte att skriva namn i meddelanderaden hos banken/på nätet.

För övrigt kommer det antagligen att komma mycket info i början av nästa vecka. 'Til then!