Visa fullständig version : Stefan Sundström
antikropp
2006-12-06, 10:14
Någon som vet hur nära kontakt Stefan och Thå har? Sundström har ju bland annat spelat in Mona Tumbas Slim Club och jag har läst några kapitel i hans bok "Om mjölkens symbolvärde - och andra betraktelser" och där nämns Thå ganska ofta, som att de skulle vara nära vänner. Någon som vet hur det ligger till?
Lilla Blå
2006-12-06, 10:15
Ingen aning. Men en annan koppling finns ju också i Ossler (där kom han igen!) som spelar med båda herrarna.
Jag har inte heller någon aning egentligen, men de rör sig ju i samma kretsar av människor så det är väl inte helt osannolikt att de är polare.
Sundström har flera gånger refererat thå som en "idol" och förebild. Han var ett stort fan av framförallt Ebba Grön.
Jag vet inte om de känner varandra, men de har mycket gemensamt. Bellmantolkningar, ossler,punk mm
Camensky
2006-12-06, 13:53
Micke Herrström har också producerat ett gäng av Sundströms plattor, han har ju medverkat på några av Thåströms plattor.
På Backyardbabies hemsida finns ett kort där det ser ut som de trivs i varandras sällskap.
www.backyardbabies.com/index_media.html
Klicka på other pics vänster kant, sjätte raden sista kortet.
Parlophone
2006-12-07, 18:07
På Backyardbabies hemsida finns ett kort där det ser ut som de trivs i varandras sällskap.
Vem är den lille killen? Sundströms son?
vilken detektiv du är! =)
Gregor Samsa
2006-12-07, 18:27
Jag har vart inne på Backyard Babies hemsida... Fy faaan... Måste duscha... Tvätta händerna med klorin samt förtränga förtränga FÖRTRÄNGA!
Några som kan göra mig en tjänst? Ska blanda ihop en skiva på cirka 15 låtar med Stefan Sundström till en som aldrig har hört honom. Vilka låtar ska jag ta med på skivan???
Jag har lyssnat en del på Sundström men långt ifrån allt, och alldeles för lite för att kunna plocka ut hans 10-15 "bästa" låtar...
Så fyll på listan alla Sundströmdiggare!
1. Fisk i en skål
2. Mona tumba slim club
3. ?
Camensky
2007-05-30, 14:25
Några som kan göra mig en tjänst? Ska blanda ihop en skiva på cirka 15 låtar med Stefan Sundström till en som aldrig har hört honom. Vilka låtar ska jag ta med på skivan???
Jag har lyssnat en del på Sundström men långt ifrån allt, och alldeles för lite för att kunna plocka ut hans 10-15 "bästa" låtar...
1. Fisk i en skål
2. Mona tumba slim club
3. ?
Ett måste är en av de få Sundströmlåtar som jag har koll på: "Under isen (ligger himlen)". Jävligt bra.
Men annars är ju Pepe den man ska fråga när det gäller Farstas Mick Jagger.
Det Glittrar
2007-05-30, 15:27
Vem är den lille killen? Sundströms son?
Sundström har ingen son, vad jag vet, däremot 2 döttrar
1Näktergal
2Latlåt från Farsta
3Vissna blommor
4Jonny Dunder
5Fånmåne
6Babyland
7Hur Sabina gör en konst av att gå
8Nån har slagit upp ett hål
9Häst på Ekerö
101900
11Somna lycklig
12Om jag kommer upp till Jesus
13Vill du inte ha mig
det är 13 låtar till, det tycker jag är en rätt så komplett lista...
De viktigaste är iallafall 1, 2, 11, 6, 10 och 3..
varsågod, byta ut fånmåne mot en näve näring kan man okcås göra, då den är betydligt mer behaglig för en ovan lyssnare antagligen.
Lilla Blå
2007-05-30, 16:56
1Näktergal
2Latlåt från Farsta
3Vissna blommor
4Jonny Dunder
5Fånmåne
6Babyland
7Hur Sabina gör en konst av att gå
8Nån har slagit upp ett hål
9Häst på Ekerö
101900
11Somna lycklig
12Om jag kommer upp till Jesus
13Vill du inte ha mig
Bra val! :)
1. Fisk i en skål
2. Mona tumba slim club
3. ?
Den döende yuppien
Hård tid
Babyland
amors pilar
Näktergal
Vita Bergspredikan
Nån har slagit upp ett hål
Först när det var slut
Några av mina sponatana tips för en Sundströmnybörjare. Det finns säkert mer om man letar.
Edit: Både fånmåne och en näve näring platsar också helt klart
Har inte lyssnat alls på Stefan, vilken skiva är bäst att köpa om man tänkte kolla vad grabben kan? Finns det någon samlingsskiva?
det finns 2 samlingar
latlåtar och golden hits...
men ingne samling har fårn senaste 2 plattorna, och de tycker jag är de bästa plattorna.
Har inte lyssnat alls på Stefan, vilken skiva är bäst att köpa om man tänkte kolla vad grabben kan? Finns det någon samlingsskiva?
Den senaste är bra, men min favorit är Vita Bergspredikan. Det finns ett par samlingsskivor också som är helt OK. Golden hits och Latlåtar från Farsta heter dom, bra båda två.
Edit. Hazean var snabbare, men vi är ändå överens verkar det som.
Den senaste är bra, men min favorit är Vita Bergspredikan. Det finns ett par samlingsskivor också som är helt OK. Golden hits och Latlåtar från Farsta heter dom, bra båda två.
Mmm, kanske man skulle göra ett besök i på skivlagret imon då...om studiebidraget har kommit:)
Parlophone
2007-05-30, 18:36
Oj,den här tråden minns jag inte.. Men,bilden du länkade till,majsan. Jag ser ingen Sundström på den? Eller är jag blind?
Ang. om de känner varrandra,så har ju iaf fjodor och sundström rätt mycket kontakt.
och ang. om låtar som skall med till mister c,så borde du ha med "Du och Jag". Det är väl inte han som har gjort den,vet inte ens om han har släppt den,men den finns inspelad live iaf..
ch00057290
2007-05-30, 18:45
[QUOTE=MrC;72476]Några som kan göra mig en tjänst? Ska blanda ihop en skiva på cirka 15 låtar med Stefan Sundström till en som aldrig har hört honom. Vilka låtar ska jag ta med på skivan???
01 Babyland
02 Livet är lixom en fest
03 Nån har slagit upp ett hål
04 Ompa på trälhavet
05 Amors pilar
06 Stilla blå liten rök
07 Hård tid
08 Vad gör du inatt
09 Den döende yuippen
10 Peace & love i Sthlm city
11 Det måste löna sig att leva
12 Visa 40 veckor innan mars
13 Har någon sett Sabina
14 Latlåt från Farsta
15 Psalm för Alice
Oj,den här tråden minns jag inte.. Men,bilden du länkade till,majsan. Jag ser ingen Sundström på den? Eller är jag blind?
Längst till höger på bilden
Ang. om de känner varrandra,så har ju iaf fjodor och sundström rätt mycket kontakt.
och ang. om låtar som skall med till mister c,så borde du ha med "Du och Jag". Det är väl inte han som har gjort den,vet inte ens om han har släppt den,men den finns inspelad live iaf..
en edwallåt finns med på sundström spelar allan...
i övrigt kan jag rekomendera ljudbok av stefan sundströms första bok, han läser den så grymt bra.
Parlophone
2007-05-30, 19:29
Längst till höger på bilden
Aha du,jag var visst tvungen att zooma ut lite,hehe
Aha du,jag var visst tvungen att zooma ut lite,hehe
Ibland måste man vidga sina vyer för att se klart;)
Tack CH00057290 och Pepe!
Tack CH00057290 och Pepe!
Anytime !!!
Camensky
2007-05-30, 23:06
Som sagt, glöm INTE Under isen (ligger himlen). Om du gör det kommer jag inte till dig på utsatt tid (hot eller löfte?).
Som sagt, glöm INTE Under isen (ligger himlen). Om du gör det kommer jag inte till dig på utsatt tid (hot eller löfte?).
Nädå, jag lovar att tycka den är bäst också!
Lilla Blå
2007-06-02, 17:32
Den ÄR bra. En liten rysare. Lyssna får du höra.
fick just tag på denne mannens tolkning av märk hur vår skugga, den var lite udda, skön version.
alltid rött
2007-06-08, 06:27
För er som missat detta så la jag upp en hel del videos med Sundström på Youtube i vintras.
http://www.youtube.com/profile_videos?user=edda64&p=r&page=2
Finns även lite videos med Demian & Johansson och några Clash.
cheers comrades
Kaospassagier
2007-06-08, 11:20
När jag träffade Stefan S efter en spelning för två år sen på Skulebergets visfestival :D bad jag om en autograf på min ryggsäck. Där hade jag bland anat klottrat ner diverse låtcitat och namn på artister och band som är bra. Naturligtvis stod det Thåström med stora bokstäver på ena "gaveln". När Stefan såg detta blev han smålyrisk och ville absolut skriva sitt namn bredvid Thåströms, för att det var en ära att få stå bredvid honom (trots att jag skrivit Thå:s namn själv). Sen fick jag autograf på armen också, "för att hedra Ebba Grön, de skrev ju bara autografer på hud..." :)
När jag träffade Stefan S efter en spelning för två år sen på Skulebergets visfestival :D bad jag om en autograf på min ryggsäck. Där hade jag bland anat klottrat ner diverse låtcitat och namn på artister och band som är bra. Naturligtvis stod det Thåström med stora bokstäver på ena "gaveln". När Stefan såg detta blev han smålyrisk och ville absolut skriva sitt namn bredvid Thåströms, för att det var en ära att få stå bredvid honom (trots att jag skrivit Thå:s namn själv). Sen fick jag autograf på armen också, "för att hedra Ebba Grön, de skrev ju bara autografer på hud..." :)
Sundström är en hyvens gubbe.:)
Sundström är en hyvens gubbe.:)
Jag med
För krot jävla skitinlägg:D
antikropp
2007-06-08, 18:30
Jag med
men vafan, jag också :confused:
Hörde en låt med Sundström på radion , INGENTING HAR HÄNT hette den. En jättebra låt!
Släpp_aldrig_in_mig
2010-02-12, 16:29
Hörde en låt med Sundström på radion , INGENTING HAR HÄNT hette den. En jättebra låt!
Från nya plattan, som förövrigt är löjligt bra!
krillman
2010-02-12, 18:14
Hörde faktiskt också den på radion! Har inte hört så mycket med Sundström innan, men denna låten hjorde helt klart mig lite nyfiken på honom:)
Sundström har flera gånger refererat thå som en "idol" och förebild. Han var ett stort fan av framförallt Ebba Grön.
Jag vet inte om de känner varandra, men de har mycket gemensamt. Bellmantolkningar, ossler,punk mm
såg en lätt förfriskad SS & "strängen" på Thåström Långholmsparken 2009
såg en lätt förfriskad SS & "strängen" på Thåström Långholmsparken 2009
Sundström var ju lite aktiv i räddanet av "Ultrakåken" ute i Handen. (även om det inte gick) Då spelade han i ett band som hette **** Off. Ebba var ju ett av banden som bevistade Ultra-huset under åren.....där har vi en koppling.
Sundström körde mycket punk-ish grejer från början. I **** Off, Trots och Bellman-tolkar gruppen Läpp-Stars/Sex Epistels.
En genomgod människa med konsekvent fruktansvärt bra texter.
Nu kom jag ihåg en skojig grej...dubbelt skojig. Jag har sett Sundström sisådär 2 miljoner gånger. En gång hamnade jag och en kompis backstage med stefan och apache (som han hade som kompgrupp då) vi spelade gitarr och drack (för)mycket pilsner. På vägen hem skjutsade min kompis mig på cykeln, vi vurpade och jag knäckte näsan...SÅ det är stefan sundströms fel att min näsa ser ut som den gör!!:)
En annan gång var lille lille lasse winnerbäck förband åt stefan på en liten krog. Nån gångunder kvällen hamnad winnerbäck och jag bredvid varann vid pissrännan och han blev blyg när jag sa att jag gillade hans låtar (detta var 96 eller 97).
Diggar den här låten med Stefan Sundström
http://www.youtube.com/watch?v=j8hAUSrUdDk
vBulletin v4.1.9, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.