Visa fullständig version : Die Mauer i så ska det låta!
Kolla Länken http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=742414 ca 44.30 in i programmet så kommer först die Mauer och sedan Märk hur vår skugga !
EBBA_SVART
2007-03-12, 22:11
Kanske är det bara jag som är gnällig, men jag tyckte det var en hemsk Die Mauer. Kändes lika fel som FanFanFan i Lets Dance.
Heeemskt....hemmmskt....kanske kräsen jag menar det e svårt å vara i närheten av pimme...men min farsa gör den där sången med bättre inlevelse (även om han inte kan sjunga :P) dessutom kunde hon inte texten =(
jag tycker däremot att Märk hur vå skugga gjordes bra:)
MagnusAndersson
2007-03-12, 23:02
jag tycker däremot att Märk hur vå skugga gjordes bra:)
Märk hur vår skugga var bra men Löfgren (eller vad hon heter) gjorde en hemsk version av Die Mauer. Man ska inte hålla på vejla (svensk stavning eller?) under Ebbalåtar.
skuggan var faktistk bra, dock att blanda verser stör mig.
Jag tycker alltid det är bra när folk visar tecken på bra musiksmak.
På postkodmiljonären häromkvällen hade dom förresten en fråga om Ebba, och 800 grader var INTE inblandad i frågan. Ibland blir man förvånad.;)
Camensky
2007-03-13, 09:51
Jag tycker alltid det är bra när folk visar tecken på bra musiksmak.
På postkodmiljonären häromkvällen hade dom förresten en fråga om Ebba, och 800 grader var INTE inblandad i frågan. Ibland blir man förvånad.;)
Rågsved kanske var med i svaret? :)
Rågsved kanske var med i svaret? :)
Nej. den tävlande skulle säga vilken låt som inte var en Ebba låt. Alternativen var Staten och kapitalet, Ung och kåt, Beväpna er (tror jag) och ett som var fel.
Sen klämde sig min dotter så jag såg aldrig om svaret blev rätt.:confused:
Parlophone
2007-03-13, 15:59
På tal om Thåström i tv här,så var det ett program som gick nyss som hette Leende guldbruna ögon. Några invandrare som skulle starta dansband. Till thåström hör att det utspelade sig i rågsved..
Om man ska leta punk i programmet,så handlade det också om att de inte ville spela för pengar - Musik ska komma ifrån hjärtat.
Rätt hyfsat program. Riktigt skön handling,dock inte så mycket mer..
Är väl alledels för Svensson för folk här inne men; http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?&d=64816
På tal om Thåström i tv här,så var det ett program som gick nyss som hette Leende guldbruna ögon. Några invandrare som skulle starta dansband. Till thåström hör att det utspelade sig i rågsved..
Om man ska leta punk i programmet,så handlade det också om att de inte ville spela för pengar - Musik ska komma ifrån hjärtat.
Rätt hyfsat program. Riktigt skön handling,dock inte så mycket mer..
Är väl alledels för Svensson för folk här inne men; http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?&d=64816
Han som spelar trummor, med skägget, i know him. Spelat fotboll ihop bla. Jävla skäggväxt. Nyrakad på morgonen, helskägg på kvällen.
Nu spelade de nyss staten och kapitalet inte heller det var väll nån höjdare....
vBulletin v4.1.9, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.