Visa fullständig version : Imperiet - Boxen
kuhlin93
2007-11-07, 19:25
Var det inte någon som hade ringt MNW och fått meddelande om att det skulle komma en imperiet-Box??? hat för mig det iaf.
Iaf. Här är min önskelista på en box: ni kan ju komma med era kanske.
1. rasera + Mini-LP
2. Blå Himmlen Blues
3. 2:a Augusti 1985
4. Synd
5. Imperiet (Engelsk)
6. Tiggarens Tal
7. Live
8. Alla singlar (som ej varit med på skivorna), Rymdimepriet, och andra outgivna låtar.
9. DVD, med Live, Videos, och intervjuer.
(Kanske lite höga önskningar men men)
Var det inte någon som hade ringt MNW och fått meddelande om att det skulle komma en imperiet-Box??? hat för mig det iaf.
Iaf. Här är min önskelista på en box: ni kan ju komma med era kanske.
1. rasera + Mini-LP
2. Blå Himmlen Blues
3. 2:a Augusti 1985
4. Synd
5. Imperiet (Engelsk)
6. Tiggarens Tal
7. Live
8. Alla singlar (som ej varit med på skivorna), Rymdimepriet, och andra outgivna låtar.
9. DVD, med Live, Videos, och intervjuer.
(Kanske lite höga önskningar men men)
Det där innefattar väl nästan allt inom Imperiet förutom remaster skivorna,remixar, covers och duetter.
kuhlin93
2007-11-07, 19:28
Är det inte det som är en Box??:rolleyes:
Är det inte det som är en Box??:rolleyes:
Men det är klart man vill ha allt då fö fan! Så det hade räckt att skriva ALLT! :P
kuhlin93
2007-11-08, 13:44
en de e ju plus den me singlarna (som ej är med på plattorna, plus outgivna låtar... och helst en DVD också e de bästa filmernsa/klippen!! ;)
en de e ju plus den me singlarna (som ej är med på plattorna, plus outgivna låtar... och helst en DVD också e de bästa filmernsa/klippen!! ;)
haha, va? :p
kuhlin93
2007-11-08, 15:18
de två sista skivorna ja skrev där uppe... de har ju liksom inte släppts typ... och DVD:n
Gregor Samsa
2007-11-08, 15:25
de två sista skivorna ja skrev där uppe... de har ju liksom inte släppts typ... och DVD:n
Låter som en jävligt soft box... Vill ha!
kuhlin93
2007-11-08, 15:28
men de va asså min önskning... men de skulle vara grymt najs asså!! :p å en massa bilder såklart!!;)
MagnusAndersson
2007-11-08, 15:40
Ropen Skalla Imperietbox åt Alla! Viva La Revolucion! Hasta La Siempre Victoria!
Jag vill se de "nyinspelade" akustiska versionerna på den boxen isåfall. Önska kan man ju :)
Gregor Samsa
2007-11-08, 18:24
Jag vill se de "nyinspelade" akustiska versionerna på den boxen isåfall. Önska kan man ju :)
Sant.. Det vore givet.
Camensky
2007-11-08, 19:40
Toffe, nu har du fått det att vattnas i munnen. Varje gång jag tänker på de där så förtränger jag dem pga sorgen som man känner över att de bara ligger någonstans och samlar damm... Fanfanfan.
kuhlin93
2007-11-08, 19:41
vilka nyinspelningar??
Camensky
2007-11-08, 19:48
vilka nyinspelningar??
För att få en känsla över hur Skebokvarnsv. 209 skulle låta så spelade Pimme in gamla Imperietlåtar. Att öva på helt enkelt. Och dessa finns inspelade men kommer enligt manager Pange "aldrig släppas".
Modern Man
2007-11-08, 22:27
En Imperietbox typ den som kommer med Lundell om några veckor hade inte varit fel det heller!!! Mer eller mindre bara outgivet på 14 cd och 2 dvd!!!!!!!
Det blir julafton tidigt för alla Lundellfans i år.
Peter B
En Imperietbox typ den som kommer med Lundell om några veckor hade inte varit fel det heller!!! Mer eller mindre bara outgivet på 14 cd och 2 dvd!!!!!!!
Det blir julafton tidigt för alla Lundellfans i år.
Peter B
Stackars Lundellfans. Har dom några pengar kvar efter allt den mannen öser ur sig? Har en kompis som köpte allt med Lundell, men gav upp samlandet i början av 2000-talet eftersom han knappt hann hem från skivaffärn innan Lundell hade släppt något nytt.
kuhlin93
2007-11-09, 16:41
vilka akustiska låtar va det?? de e ju dumt att de bara ligger där...
Camensky
2007-11-09, 20:29
vilka akustiska låtar va det?? de e ju dumt att de bara ligger där...
Tyvärr får vi nog inte veta vilka låtar det handlade om, men ...som eld lär väl ha varit en av dem och kanske Du Ska Va President. Varför tror jag det? Jo, för att de lirades på turnén, så de ville han nog kanske göra om.
Men jag tänker på en riktigt gräddigt akustisk version av Kom ihåg (den fria världen) eller kanske en riktigt eldig version av Offret.
Gregor Samsa
2007-11-09, 22:35
Tyvärr får vi nog inte veta vilka låtar det handlade om, men ...som eld lär väl ha varit en av dem och kanske Du Ska Va President. Varför tror jag det? Jo, för att de lirades på turnén, så de ville han nog kanske göra om.
Men jag tänker på en riktigt gräddigt akustisk version av Kom ihåg (den fria världen) eller kanske en riktigt eldig version av Offret.
Plocka ner Du e religion till en pianoballad... Det vore orgasmiskt... ;)
Camensky
2007-11-09, 23:12
Plocka ner Du e religion till en pianoballad... Det vore orgasmiskt... ;)
Retas inte, retas inte... Nu kommer jag få svårt att sova ikväll. :rolleyes:
Gregor Samsa
2007-11-10, 02:07
Retas inte, retas inte... Nu kommer jag få svårt att sova ikväll. :rolleyes:
Nu vet du hur jag har det... ;)
Nu vet du hur jag har det... ;)
Jag skulle dö. *dreggel*
Gregor Samsa
2007-11-10, 18:48
Jag skulle dö. *dreggel*
Det finns flera andra jag skulle vilja höra i sån tappning.. Österns Röda vore suverän...
Det finns flera andra jag skulle vilja höra i sån tappning.. Österns Röda vore suverän...
Kung av Jidder
Tennsoldat och Eldvakt.
Bibel
Vad Tror Du Hon Vill Ha
kuhlin93
2007-11-10, 22:14
höghus låghus dårhus
innan himmlen faller ner
moderna män
jag är en idiot
du är religon
erotisk politik
jag skulle inte ha ngt emot dem asså!!;)
Gregor Samsa
2007-11-10, 22:28
Kung av Jidder
Tennsoldat och Eldvakt.
Bibel
Vad Tror Du Hon Vill Ha
Tennsoldat och Vad tror du hon vill ha skulle väl knappast funka i pianoversioner?
Tennsoldat och Vad tror du hon vill ha skulle väl knappast funka i pianoversioner?
hååååååh tennsoldat o eldvakt hoon dröömmer om en het natt ;()
kuhlin93
2007-11-10, 23:43
ja tror dom skulle funka...
Ropen Skalla Imperietbox åt Alla! Viva La Revolucion! Hasta La Siempre Victoria!
Revolutionen i all ära. Men vart fan har vargen gått och gömt sig någonstans?
kuhlin93
2007-11-11, 10:53
Revolutionen i all ära. Men vart fan har vargen gått och gömt sig någonstans?
"Var E vargen"
"Var E vargen"
Precis min mening. :o
kuhlin93
2007-11-12, 12:46
Precis min mening. :o
Jag hajjade faktiskt det:D
För att få en känsla över hur Skebokvarnsv. 209 skulle låta så spelade Pimme in gamla Imperietlåtar. Att öva på helt enkelt. Och dessa finns inspelade men kommer enligt manager Pange "aldrig släppas".
men Pange har ju haft fel förr
men Pange har ju haft fel förr
Kan ju säga att jag fann en raritet idag, :P
kul
kan ju säga att jag slutade leta
för länge sedan
när man hittat allt
Gregor Samsa
2007-11-28, 17:48
Kan ju säga att jag fann en raritet idag, :P
Tala om vilken? Antingen här eller Pm... Please? ;)
kuhlin93
2008-01-16, 15:08
Anm: Stry medverkar i följande band: Blödarna, Besökarna, Dödsskolan, Garbochock och Silverdödskolan.
Dödskolans låt "Vi ses" blev nästan 20 år senare "Almighty Lord" på Hale Bopp-plattan.
Blödarna-låten "Rom 250 år e.Kr" filades vidare på i samband med att Stry hjälpte Thåström att spela in "Balladen om Briggen Blue Bird av Hull" 1985. Alla vet vad som hände med Imperiet men vart tog Strys låt vägen?
- Strys hemsida.
Denna låten borde ju komma med om det kmr en imperiet-box....
Gregor Samsa
2008-01-16, 15:24
Anm: Stry medverkar i följande band: Blödarna, Besökarna, Dödsskolan, Garbochock och Silverdödskolan.
Dödskolans låt "Vi ses" blev nästan 20 år senare "Almighty Lord" på Hale Bopp-plattan.
Blödarna-låten "Rom 250 år e.Kr" filades vidare på i samband med att Stry hjälpte Thåström att spela in "Balladen om Briggen Blue Bird av Hull" 1985. Alla vet vad som hände med Imperiet men vart tog Strys låt vägen?
- Strys hemsida.
Denna låten borde ju komma med om det kmr en imperiet-box....
Låter lovande. Var det Stry på sång?
Nej det gör det inte, Stry bräker bara, låt Pimme sjunga:cool:
Gregor Samsa
2008-01-16, 17:58
Nej det gör det inte, Stry bräker bara, låt Pimme sjunga:cool:
:D
Lustigkurre... ;)
kuhlin93
2008-01-16, 19:25
Ja vet ej, men som jag fattade det så skulle den låten varit me ass på "märk hur vår skugga" singeln, bah att de inte blev så... så den borde va me på boxen isf...
Ja vet ej, men wank som jag fattade det så pussy skulle den låten bitch varit damn me ass på "märk hur slut vår skugga" singeln, bah att motherfucker de inte blev så... så piss den twat borde va me pussy på damn boxen ass isf...
Mår du hasch? :rolleyes:
kuhlin93
2008-01-16, 19:30
Mår du hasch? :rolleyes:
De e ett virus på fritidsgården som gör att de kmr snuskord mellan orden.... otroligt jobbigt....
Gregor Samsa
2008-01-16, 19:55
De e ett virus på fritidsgården som gör att de kmr snuskord mellan orden.... otroligt jobbigt....
Jävlar vad roligt det här var! Årets, hittills!
Ojojoj... Tackar för denna. :D
Haha, fy fan va helvetes jävla kul det var...bitch:p
kuhlin93
2008-01-16, 22:10
Jävlar vad roligt det här var! Årets, hittills!
Ojojoj... Tackar för denna. :D
vadå, de e faan sant!!!
Gregor Samsa
2008-01-16, 22:34
vadå, de e faan sant!!!
Vi tror dig. Motherfucker. :D
kuhlin93
2008-01-17, 13:40
Vi tror dig. Motherfucker. :D
Vadå de e faktiskt sant...
Gregor Samsa
2008-01-17, 13:41
Som sagt, jag tror dig. Tycker bara det var ruggigt kul. :)
MagnusAndersson
2008-01-17, 19:49
Hahaha aj nu har jag skrattat så att jag fick huvudvärk pga kuhlins lilla touretteinlägg, ja jävlar .............. bitch varit damn me ass på......
kuhlin93
2008-01-17, 21:42
Hahaha aj nu har jag skrattat så att jag fick huvudvärk pga kuhlins lilla touretteinlägg, ja jävlar .............. bitch varit damn me ass på......
men vafan de e ju faan sant.... hur många ggr ska ja säga de?
men vafan de e ju faan sant.... hur många ggr ska ja säga de?
Men fatta att folk tror dig men tycker att det var ett kul virus...
Hur många gånger ska de sägas?
MagnusAndersson
2008-01-17, 22:52
Ahhh tala för dig själv jag tro kisen kommer vara med i tourettsmästerskapen nästa år... :D fy fan.... kan inte läsa det något mer om jag inte skall dö i förtid.... ohhh mina käkar....... hahaha :D
Edit: förresten har aldrig hört talas om ett sådant där datavirus men skitroligt var det om inte kuhlin bara förnekar sitt tourettsyndrom.
Ahhh tala för dig själv jag tro kisen kommer vara med i tourettsmästerskapen nästa år... :D fy fan.... kan inte läsa det något mer om jag inte skall dö i förtid.... ohhh mina käkar....... hahaha :D
Edit: förresten har aldrig hört talas om ett sådant där datavirus men skitroligt var det om inte kuhlin bara förnekar sitt tourettsyndrom.
Säger som kidsen...looooooool
Gregor Samsa
2008-01-17, 23:26
Detta måste få nån slags utmärkelse... Det är roligt fortfarande. Det var ingen dagslända, alltså.
Hjälp mig... :p
Detta måste få nån slags utmärkelse... Det är roligt fortfarande. Det var ingen dagslända, alltså.
Hjälp mig... :p
Näst bästa tråden efter "president" ?
Näst bästa tråden efter "president" ?
Hahahahgahahahaaaaa.....
Den dära tråden ska gå till EPIC!
"vadå, menar du att jag är din dotter?" :D
Älska Anima! Seriöst!
Det är ju någon i bootleg tråden som utger sig föra att vara Thåström..................... xD ??????
Camensky
2008-01-17, 23:40
"vadå, menar du att jag är din dotter?" :D
Haha, ja, det var förjävla bra!
Sån jävla förvånad mening tillsammans med bilden på den softande Fjodor. Klockrent.
MagnusAndersson
2008-01-18, 11:58
Hahahaha lika roligt idag som igår, du tar livet av mig Kuhlin :D
Hahahaha lika roligt idag som igår, du tar livet av mig Kuhlin :D
Bara fortsätt Kuhlin...
Bara fortsätt Kuhlin...
WTF!?!?!
Vad har du gjort med din profil!
O_O
WTF!?!?!
Vad har du gjort med din profil!
O_O
Jag kännde att vi måste hylla en av Sveriges mest kompromisslösa punkare, många tänker inte på hur mycket Gessle faktiskt gjort, Thåström själv lär väl ha sagt att Gessle är den största inspiratören genom åren.
kuhlin93
2008-01-18, 15:03
Jag kännde att vi måste hylla en av Sveriges mest kompromisslösa punkare, många tänker inte på hur mycket Gessle faktiskt gjort, Thåström själv lär väl ha sagt att Gessle är den största inspiratören genom åren.
Var de allvarligt??
kuhlin93
2008-01-18, 15:04
Jaha.... joo fan ja håller me dig....
Var de allvarligt??
Inte jätte:p
MagnusAndersson
2008-01-18, 18:32
Dock lär thåström ha sagt att Gyllene Tider var ganska bra om man tog bort texterna....
Dock lär thåström ha sagt att Gyllene Tider var ganska bra om man tog bort texterna....
Ja, det sa han under Ebbaperioden om jag inte har fel för mig:)
MagnusAndersson
2008-01-18, 18:39
Mmmm det stod väl i en av majsans intervjuver..... HAHAHAHAHAHA Majsan den lilla jönköpingkickan var ju med i gt:s fan club..... HAHAHAHAHAHA det är rätt roligt att hänga på thåströmforumet trots allt...
Mmmm det stod väl i en av majsans intervjuver..... HAHAHAHAHAHA Majsan den lilla jönköpingkickan var ju med i gt:s fan club..... HAHAHAHAHAHA det är rätt roligt att hänga på thåströmforumet trots allt...
Är du seriös nu?
MagnusAndersson
2008-01-18, 18:48
Absolut.... Majsan försökte ju sälja en raritetsskiva med gt till min tjej..... Skivan hade bara sålts till fanclubens medlemmar.
Absolut.... Majsan försökte ju sälja en raritetsskiva med gt till min tjej..... Skivan hade bara sålts till fanclubens medlemmar.
Haha sheit...Majsan en GT:are säger du...hmm, det var rätt kul:)
MagnusAndersson
2008-01-18, 18:51
mmmm en riktigt stor en dessutom som stog längst fram vid scen och grät och möjligtvis kastade ett par trosor på gessle...
mmmm en riktigt stor en dessutom som stog längst fram vid scen och grät och möjligtvis kastade ett par trosor på gessle...
Haha, tar det med en nypa salt men fan, detta ska hon få höra, fast dt var ju positivt att hon ville sälja sin skiva iaf:P
MagnusAndersson
2008-01-18, 18:56
Nja hon påstod att det var jag som ville ha den...
Nja hon påstod att det var jag som ville ha den...
Då var det så då...Men alla här vet att du smådiggar Gessle, inget större fan men helt klart mer än du vill erkänna.
MagnusAndersson
2008-01-18, 19:00
Nej, jag tycker inte om honom faktiskt. Bílly och när alla vännerna gått hem är okej sedan är allt annat fruktansvärt.
Nej, jag tycker inte om honom faktiskt. Bílly och när alla vännerna gått hem är okej sedan är allt annat fruktansvärt.
Puuh, jaja, säg det då, men jag tror ändå att du är mer Gessle än du vill erkänna.
MagnusAndersson
2008-01-18, 19:07
Näää jag blev ju hatad på gesslekonserten pga mitt gesslehat... Höll på få stryk av en stor jävla tant på femtio år.
Näää jag blev ju hatad på gesslekonserten pga mitt gesslehat... Höll på få stryk av en stor jävla tant på femtio år.
Just fan, det berättade du ju, dt är respekt faktiskt:)
Tösen din kan inte varit glad;)
MagnusAndersson
2008-01-18, 19:14
Hehehehe näää inte direkt... Har faktiskt aldrig varit så nära att kräkas på alkhol som då... Mycket god öl på gesslekonserterna.... jag beställde två åt gången hela kvällen trots att tjejen inte ville ha någon öl..... skitkul...
Hehehehe näää inte direkt... Har faktiskt aldrig varit så nära att kräkas på alkhol som då... Mycket god öl på gesslekonserterna.... jag beställde två åt gången hela kvällen trots att tjejen inte ville ha någon öl..... skitkul...
haha, eskimo...Har du aldrig spytt av alkohol? respekt i så fall återigen:)
MagnusAndersson
2008-01-18, 19:24
Nej det är väl lite fjantigt....
Nej det är väl lite fjantigt....
Tja, är det väl, men en liten snefylla trodde jag alla hade haft:rolleyes:
MagnusAndersson
2008-01-18, 19:35
Jo det har jag haft men jag är emetofob (stavning?) så jag har kräkskräck så jag spyr inte....
Jo det har jag haft men jag är emetofob (stavning?) så jag har kräkskräck så jag spyr inte....
Jaha, då var det inte lika respektingivande;)
MagnusAndersson
2008-01-18, 19:40
Hehehehe nä kanske inte....
kuhlin93
2008-01-18, 20:12
Nehe... Ja gick fakriskt in i en affär i stan där dem på dörren hade samma bild på Gessle å hade e ett stort rött kryss över sig:D
Gregor Samsa
2008-01-19, 02:22
Nehe... Ja gick fakriskt in i en affär i stan där dem på dörren hade samma bild på Gessle å hade e ett stort rött kryss över sig:D
Låter som en vettig affär! :)
vBulletin v4.1.9, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.