Visa fullständig version : Återförening
Nu när det gått 20 år sen Imperiet la av borde de göra slag i saken som de pratade om 1988
"Men varken Thåström eller Christian Falk vill utesluta ett samarbete någon gång i framtiden.
– Kanske spelar vi tillsammans om tio år igen, bara för att få köra våra gamla låtar och vara nostalgiska, säger de."
http://www.mikaelwiehe.se/slut_m_imperiet.htm
Det vore självklart helhäftigt, men efter yttligare 10 år? Verkar inte särskilt troligt då...
kuhlin93
2008-01-23, 16:57
Nu när det gått 20 år sen Imperiet la av borde de göra slag i saken som de pratade om 1988
"Men varken Thåström eller Christian Falk vill utesluta ett samarbete någon gång i framtiden.
– Kanske spelar vi tillsammans om tio år igen, bara för att få köra våra gamla låtar och vara nostalgiska, säger de."
http://www.mikaelwiehe.se/slut_m_imperiet.htm
den 11:e september e du 20 år sedan:D
Men ja hoppas Strykan kmr va på den också då....
MagnusAndersson
2008-01-23, 17:44
Att imperiet återförenades skulle ju vara betydligt rimligare än om Ebba gjorde detsamma. Dock tycker jag att återföreningar är fjantigt, vill de lira tillsammans är det väl bara att hyra en lokal utan publik och jamma på...
Gregor Samsa
2008-01-23, 18:00
Jag har nån slags våt dröm där Imperiet återförenas för en enda kväll och spelar plattorna Blå Himlen Blues, Synd och Tiggarens Tal, från början till slut, live inför publik.
The Cure gjorde en sån grej 2002 (dock ej under återföreningsformer, då de aldrig splittrats), och det var makalöst bra.
Jag har sagt det här förut, och jag säger det gärna igen. Jag kan på sätt och vis hålla med om att det här med återföreningar kan kännas lite fel, och att det där något heligt. Men dom måste ju inte nödvändigtvis återförenas under namnet Imperiet eller Ebba. Bara liksom samla delar av Imperiet och Ebba gänget, ett grabbgäng som vilket somhelst som gillar musik och att spela helt enkelt, och sen kunde dom ju köra ett par spelningar, och mixa med lite blandat Imperiet och Ebba- låtar, och kanske lite solo grejer från samtliga herrar. Och turnerar som sig själva, och inget annat, eller nödvändigtvis under något särskilt namn.
Sen kommer givetvis fansen att se det som en form av återförening, oavsett vad dom väljer att kalla det, det är väl oundvikligt, men jag hade tyckt att det hade varit hur kul somhelst. Särskilt för mig som aldrig har fått se dessa gossar live någonsin i hela mitt liv, iallafall inte tillsammans, på samma scen, samtidigt. Det hade varit en våt dröm sen liten tonårsgrabb som går i uppfyllelse.
vBulletin v4.1.9, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.